رسانهها در زمينه آموزش و پرورش عملكرد قابل قبولي ندارند
اكبر زماني، نماينده مجمع فرهنگيان نيز در اين نشست گفت: انعكاس مطالب مربوط به آموزشوپرورش در روزنامهها براي نشر افكار و انديشههاي مرتبط با حوزه تعليم و تربيت و تعامل با مديران، دبيران، آموزگاران، كارشناسان و مسوولان آموزشوپرورش بسيار مفيد و موثر است. وي افزود: رسانهها و مطبوعات نهتنها قبل از انقلاب اسلامي بلكه طي سه دهه اخير عملكرد قابل قبول در برابر جمعيت ميليوني نيروي انساني آموزش و پرورش و دانشآموزان نداشتهاند. مشكلات آموزش و پرورش ما تنها در تامين منابع مالي و رفاه معيشت معلمان خلاصه نميشود، بلكه تا زماني كه نيروي انساني آموزش و پرورش راه تعالي مديريت، تفكر، خلاقيت و ارتقاي صلاحيتهاي حرفهاي را نپيمايد، هيچ گونه تغيير ملموسي در معيشت، شأنيت و جايگاه علمي و اجتماعي او به وجود نخواهد آمد. اين فعال صنفي و مدني در ادامه گفت: شاهد اين مدعا اين است كه سالهاست معلمان براي اعاده حقوق حقه خود با دولتها در شرايط مختلف به نتيجه رضايتبخشي نرسيدهاند. با عنايت به ماهيت فرهنگي انقلاب اسلامي از يك سو و نقش آموزش و پرورش در فرهنگسازي از سوي ديگر ميتوان چنين نتيجه گرفت كه اين قدرت فرهنگ و تاثيرگذاري آن است كه ميتواند نگاه جامعه را براي تحقق اهداف بزرگ بسيج كند. زماني در پايان گفت: انتظار ميرود مطبوعات و رسانه ها بتوانند با توجه به دانش و علوم ارتباطات به مخاطبشناسي پرداخته و نقش شايستهاي در ميان معلمان، دانشآموزان و اوليا براي بهبود مديريت، تربيت نيروي انساني و حرفهاي شدن معلمان ايفا كنند.