• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3133 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۵ آذر

چهره‌ها و گفته‌ها

شمخاني:

برگزاري كنگره عظيم اربعين حسيني چهره رحماني دين اسلام را جهاني كرد

دبير شوراي عالي امنيت ملي در پيامي به نخست‌وزير عراق ضمن تبريك موفقيت‌آميز برقراري امنيت مراسم اربعين گفت: برگزاري كنگره عظيم اربعين حسيني پيام ظلم ستيزي و عدالت جويي مسلمانان و چهره رحماني دين اسلام را جهاني كرد. به گزارش فارس، علي شمخاني نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي در پيامي به حيدر‌العبادي، نخست‌وزير عراق، موفقيت چشمگير دولت، نيروهاي مسلح و نيروهاي داوطلب مردمي در برقراري امنيت مراسم اربعين حسيني كه بزرگ‌ترين اجتماع انساني در جهان است را تبريك گفت. علي شمخاني در اين پيام با اشاره به عزم تروريست‌هاي تكفيري و حاميان آنها براي ناامن‌سازي مراسم اربعين حسيني، اشراف كامل اطلاعاتي، امنيتي و انتظامي دولت عراق و برنامه‌ريزي مناسب و كارآمد در مديريت مراسم را نشان روشني از شايستگي دستگاه‌هاي مسوول اين كشور عنوان كرد و افزود: رويكرد صحيح دولت عراق در مردمي‌سازي امنيت و بهره‌گيري هوشمندانه از ظرفيت عظيم نيروهاي داوطلب مردمي بار ديگر قدرت بي‌مانند اراده ملت سلحشور اين كشور در مقابله با تروريسم تكفيري و برقراري امنيت در كشورشان را در برابر ديد جهانيان قرار داد.  

فرهنگ ايثار و شهادت بزرگ‌ترين عامل قدرت ايران است

وزير خارجه كشورمان ضمن اشاره به فرهنگ ايثار و شهادت به عنوان بزرگ‌ترين عاملي كه براي جمهوري اسلامي ايران توان ايجاد مي‌كند، بيان داشت: البته اين صحبت به اين معنا نيست كه چيزهاي ديگر مهم هست يا نيست. به گزارش مهر، محمد جواد ظريف اضافه كرد: بايد به اين پرسش پاسخ دهيم كه در جهان پيچيده امروز كه الزاما بازيگران آن با ديدگاه‌ها و نگرش‌هاي ما سر سازگاري ندارند، چه واقعيتي براي جمهوري اسلامي ايران قدرت و توان ايجاد مي‌كند. وزير امور خارجه كشورمان ضمن اشاره به فرهنگ ايثار و شهادت به عنوان بزرگ‌ترين عاملي كه براي جمهوري اسلامي ايران توان ايجاد مي‌كند، بيان داشت: البته اين صحبت به اين معنا نيست كه چيزهاي ديگر مهم هست يا نيست. بلكه به اين معناست براي ما كه در مكتب ابا اعبدالله الحسين و فرزند صالحش امام خميني (ره) درس زندگي آموختيم، هيچ ارزشي، تواني و قدرتي بالاتر از اين نيست كه تنها قادر حقيقي جهان را خداوند و بقيه را در برابر آن قدرت لايزال بي‌ارزش بدانيم. بنابراين بايد اين قدرت را توان برتر جمهوري اسلامي ايران بدانيم. محمد جواد ظريف ادامه داد، بعد از انقلاب شكوهمند اسلامي جبهه كفر در برابر ايران متحدشدند. در تاريخ روابط بين‌الملل بعد از جنگ جهاني دوم كمتر دوراني را شاهد هستيم كه يك كشور باعث شده باشد، همه قدرت‌هاي جهاني همه اختلافات را كنار بگذارند و عليه آن متحد شوند. وزير امور خارجه كشورمان افزود: ما شاهد بوديم كه در جنگ تحميلي، قطعنامه 598 و بحث هسته‌يي همه پنج كشور عضو دايم شوراي امنيت سازمان ملل متحد با هم متحد شدند.

افخم:

اربعين امسال نمادي از وحدت و انسجام بود

سخنگوي وزارت خارجه كشورمان ضمن قدرداني از دولت و ملت عراق و مرجعيت معظم براي تمهيدات و زمينه‌سازي برگزاري مراسم اربعين در كربلا، اربعين امسال را نمادي از معنويت، وحدت و انسجام مردمي در سايه بزرگداشت حماسه جاودان عاشورا خواند. به گزارش فارس، مرضيه افخم، سخنگوي وزارت امور خارجه مراتب تشكر و قدرداني جمهوري اسلامي ايران از دولت و ملت عراق به ويژه از مرجعيت معظم بابت تمهيدات و زمينه‌سازي برگزاري مراسم با شكوه اربعين حسيني در كربلاي معلي، استقبال و مهمان نوازي صميمانه از زايران كشورمان را اعلام كرد. افخم با اشاره به حضور بي‌نظير مردمي از همه مذاهب اسلامي و محبان اهل بيت از ساير اديان الهي در كربلا و با آرزوي قبولي عزاداري‌ها، اربعين امسال را نمادي از معنويت، وحدت و انسجام مردمي در سايه بزرگداشت حماسه جاودان عاشورا توصيف كرد. سخنگوي وزارت امور خارجه در خصوص بازگشت زوار ايراني اضافه كرد: با هماهنگي به عمل آمده از سوي دستگاه‌ها و مراجع مرتبط تلاش بي‌وقفه‌يي در جريان است تا كليه زوار محترم بتوانند طي روزهاي آينده با سهولت و با كمترين مشكل به كشور مراجعت كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون