• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3133 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۵ آذر

خبر كوتاه

گروگانگيري در بلژيك

روز گذشته زماني كه بسياري از رسانه‌هاي دنيا معطوف به گروگانگيري در سيدني بود، در نقطه‌يي ديگري از جهان در شهر خنت بلژيك گروگانگيري ديگري رخ داد و چهار فرد مسلح اقدام به گروگانگيري در يك آپارتمان كردند. اما پليس بلژيك اعلام كرد كه هيچ شواهدي مبني بر مرتبط بودن گروگانگيرها با گروه‌هاي تروريستي شناخته شده وجود ندارد. همزمان حدود 30 پليس ويژه براي آرام كردن اوضاع در خنت، شهري در شمال غرب بلژيك فراخوانده شدند. به گزارش يكي از سخنگويان پليس تا زمان تنظيم اين خبر، افراد مسلح در داخل اين آپارتمان حضور داشتند. رييس پليس شهر خنت گفته است به دليل وجود يك گروگان، به دقت در حال انجام عمليات هستيم. به گفته تلويزيون بلژيك در ماه اكتبر سال جاري هم حادثه‌يي مشابه در اين شهر اتفاق افتاد كه مساله مربوط به بدهي‌هاي پرداخت نشده بود.

خنثي‌سازي عمليات تروريستي در مصر

به گزارش ايسنا، منابع امنيتي مصر اعلام كردند كه دستگاه‌هاي امنيتي اين كشور به ميليون‌ها پوند دست يافتند كه براي اقدامات خرابكارانه از طريق ساختن بمب در نظر گرفته شده بود. يك طرح كه از  اين منابع مالي قرار بود استفاده كند يك طرح تروريستي براي هدف قرار دادن تعدادي از سفارتخانه‌ها و كليساها در قاهره در آغاز سال نو ميلادي بود.

احتمال دسترسي داعش به بمب فسفر

در حالي كه بسياري در جهان نگران دستيابي داعش به بمب‌هاي شيميايي هستند، يكي از شيوخ عشيره بونمر عراق به نقل از منابع آگاه در منطقه قائم در مرزهاي عراق و سوريه اعلام كرد كه گروه تروريستي داعش چندين كارشناس خارجي را استخدام كرده تا با استفاده از اسيد فسفريك به ارتقاي مواد منفجره خود پرداخته و گلوله‌هاي خمپاره‌ حاوي فسفر بسازند. در همين حال، علاء  نشوع، متخصص امور نظامي و مواد منفجره در اين باره گفت: سلاح‌هاي حاوي اسيد فسفريك از جمله سلاح‌هاي كشنده و آتش‌زا است كه از سوي نهادهاي بين‌المللي استفاده از آنها ممنوع است كه تنها امريكا، اسراييل و روسيه در جنگ از آن استفاده  مي‌كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون