فرصت تداوم دولت معتدل و اصلاحگراي عقلاني
تلاشهاي ما در جهت كشاندن مساله آموزش و پرورش به عرصه عمومي كه متاسفانه غايب بزرگ اين عرصه است در اين مسير معنا و مفهوم مييابد. ما در اين مسير ياد گرفتهايم اعلام مواضع صرف و دادن بيانيههاي احساسي را فراموش كنيم. اين كارها فقط به درد ثبت در تاريخ ميخورد و كاربرد ديگري ندارد. ما آموختيم تدابير ديگري لازم است. بايد خود را تقويت كرد، كار جمعي، مدارا، صبر، تعامل و قانونمندي را تجربه كرد و اين را هر روز زمزمه كرد كه: «در راه پر سنگلاخ، كسي توصيه به دويدن نميكند.»
ما بارها اعلام كردهايم در ايران امروز آموزش و پرورش متغير مستقل نبوده و متغيري وابسته است. سمت و سوي دولت، مجلس و... در آموزش و پرورش ريشه كرده و شكل و محتواي آن را معلوم ميكند. از همينروست كه ما منافع صنفي خود را ذيل نگاه كلان به مسائل كشور جستوجو كرده و منافع ملي را در پيگيري مطالباتمان فراموش نميكنيم.
عليرضا هاشمي سنجاني
دبيركل سازمان معلمان ايران