• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3480 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۲ اسفند

عزل و نصب‌هاي گسترده شهرداران مناطق


اعتماد| موضوع بركناري 7 شهردار از مناطق مختلف پايتخت بعد از بحث داغ بين چمران و مسجد جامعي مهم‌ترين موضوع ديروز شورا بود. خبري كه توسط عليرضا دبير در صحن شورا مطرح شد و از سوي اماني، معاون شوراهاي شهردارتهران نيز تاييد شد. اماني در گفت‌وگو با «اعتماد» با تاييد خبر بركناري اين 7 شهردار گفت: اين مساله چيز عجيبي نيست. هر مديري حق دارد بنابر سياست‌هاي سازمان خود و همچنين عملكرد مديرانش يا حتي دلايل شخصي، آنها را بركنار يا جابه‌جا كند. شهرداري هم از اين قاعده مستثني نيست. اماني در حالي اين حرف‌ها را مطرح مي‌كند كه ارديبهشت امسال نيز تعداد زيادي از شهرداران مناطق و معاونان شهردار تهران نيز بركنار يا جابه‌جا شدند.
اماني در پاسخ به اين سوال كه اگر عملكرد اين شهرداران ضعيف است، چرا به شهرداري مناطق ديگر گمارده مي‌شوند؟ گفت: اينكه دليل نمي‌شود. ممكن است شهردار تشخيص دهد كه يكي از شهرداران در منطقه كنوني‌اش موفق نبوده ولي مي‌تواند در منطقه‌اي ديگر عملكرد خوبي داشته باشد. به همين دليل بعد از اتمام دوره مديريتش، طبيعي است كه وي را جابه‌جا كند و به عنوان شهردار يكي ديگر از مناطق منصوب كند. اماني در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر اينكه اين جابه‌جايي به اطلاع اعضاي شوراي شهر و مديران شهرداري رسيده و جلسه آن عصر روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد، گفت: در اين مراسم شهرداران مناطق تهران 20، 7، 17، 18، 19، 9، 10 توديع و معارفه خواهند شد. در اين انتصاب‌ها عباس بابازاده قائم مقام شهرداري منطقه ١٩ به عنوان شهردار منطقه ١٠، عباسي قائم مقام شهردار منطقه ٣ به شهرداري منطقه ١٧و سليمي شهردار سابق ٢١ به عنوان شهردار منطقه ١٨، قرباني از مشاورين عالي منطقه ١ به عنوان شهردار منطقه ١٩، صفوي مديرعامل سابق سازمان ميادين به عنوان شهردار منطقه ٢٠ و طلوعي شهردار سابق٨ به عنوان شهردارمنطقه ٧ گمارده خواهند شد. به جز عزل و نصب‌هاي گسترده در شهرداري تهران، ديروز، وزير كشاروزي نيز در صحن شورا حاضر شد تا در خصوص وضعيت كشت و كار و كشاورزي در تهران و بحث داغ ميوه‌هاي خارجي در بازارهاي روز توضيحاتي را بيان كند. محمود حجتي درباره وضعيت گندم مصرفي كشور گفت: در بخش ذخيره و توليد، وضعيت گندم بسيار خوب است و اميدواريم امسال 5/9 ميليون تن توليد و خريد گندم داشته باشيم و اين ميزان بيش از نياز كشور است. وي درباره سلامت غذايي و سخنان حافظي در خصوص استفاده از آب‌هاي آلوده و سموم غيراستاندارد در كشاورزي گفت: مباحثي كه آقاي حافظي رييس كميسيون محيط زيست و سلامت شورا درباره سلامت غذايي مطرح كردند مستندات و اطلاعات عنوان شده مربوط به گذشته است كه البته امروز نيز ما با مشكلاتي مواجه هستيم و اقداماتي نيز صورت گرفته است.
وزير جهاد كشاورزي افزود: محصولات لبني ما در خيلي از كشورها از جمله روسيه وارد شده است و نزديك به 500 ميليون دلار محصولات لبني صادر كرده‌ايم و قطعا بالاي 100 ميليون دلار صادرات به كشورهايي داشته‌ايم كه سختگيرانه عمل مي‌كنند.
حجتي با اشاره به هزار واحد سم‌فروشي‌هايي كه مجوزي ندارند و در سطح كشور فعاليت مي‌كنند، گفت: نظامي را طراحي كرده‌ايم كه به نحوه واردات سم‌ها به داخل كشور نظارت بيشتري داشته باشند و هر روز اين سموم مورد بررسي قرار مي‌گيرند. چراكه معتقديم قطعا سم‌‌هاي خطرناكي توليد مي‌شده كه امروز استفاده از آنها ممنوع است. به گفته حجتي در همين راستا لايحه‌اي در حال تنظيم است و سپس به مجلس ارايه مي‌شود كه اگر فردي نسبت به فروش سموم غيرقانوني اقدام كند مغازه آن بسته شود. حجتي درباره كشت محصولات با آب آلوده در تهران اظهار داشت: كشت محصولات با آب آلوده در تهران فوق‌العاده كاهش يافته است و اگر كشت نيز انجام شود معدوم خواهد شد و توصيه ما اين است كه در اين زمين‌ها زراعت چوب انجام شود. وزير جهاد كشاورزي گفت: در رابطه با تعاوني‌ها، اقدامات اشتباهي در گذشته انجام شده است كه البته جزو اختيارات وزير نيز بوده است.
وي يادآور شد: وزير جهاد كشاورزي مسوول خانه‌دار يا زمين‌دار شدن مردم نيست. وزير سابق با اختياراتي كه داشتند بخشي از زمين‌ها را به تعاوني‌ها واگذار كردند كه اين اقدام اشتباهي بوده است.
حجتي گفت: اين اقدام گرفتاري‌هايي را براي دولت ايجاد كرده است. در سال 63 شهرك زيتون واگذار شد و هم‌اكنون چند هزار سند دست مردم است و از آن سو شوراي عالي شهرسازي، محيط زيست و شوراي شهر تهران تقاضا دارند كه ساخت و‌سازي در آنجا صورت نگيرد و مقام معظم رهبري نيز به اين موضوع چندين بار ورود پيدا كرده است كه مقرر شد وزارت راه و شهرسازي مسوول اين موضوع باشد و زمين‌هاي معوضي به آنها بدهند. وزير جهاد كشاورزي درباره ميوه‌هاي قاچاق نيز اظهار داشت: در حال حاضر ما 4 درصد توليد جهاني با يك درصد جمعيت جهاني را داريم. در مورد ميوه‌هاي لوكس  قاچاق هم بايد بگويم  بنده نه اين ميوه‌ها را ديده و نه خورده‌ام.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون