• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۹ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3485 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۸ اسفند

محمدرضا باهنر:

نتايج مرحله دوم مشخص مي‌كند عارف رييس مجلس مي‌شود يا لاريجاني

گروه احزاب| محمدرضا باهنر شايد در عنوان دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري باشد اما به واقع او را بايد از باهوش‌ترين سياستمداران جناح راست دانست. او در پيش از انتخابات و در حالي كه همه اصولگرايان در گير و داررسيدن به ائتلاف و تهيه ليست انتخاباتي بودند تصميم گرفت براي انتخابات مجلس ديگر كانديدا نشود. باهنر كه مي‌دانست اين تصميمش با مخالفت چهره‌هاي زيادي از سوي هم‌كيشان سياسي‌اش همراه خواهد شد حتي تلفن همراهش را هم خاموش كرد تا خللي در اين تصميم او ايجاد نشود. هرچند برخي خبرها علت اصلي عدم ثبت نام باهنر را وابسته به تصميم شوراي ائتلاف اصولگرايان براي قرار ندادن نام او در ليست نهايي انتخاباتي اصولگرايان در تهران اعلام مي‌كند اما هرچه هست با مشخص شدن نتايج انتخابات و شكست سنگين اصولگرايان در اين انتخابات مشخص شد كه محمد رضا باهنر بهتر از هر اصولگراي ديگري فضاي سياسي تهران و شكست اصولگرايان را پيش بيني كرده بود و نمي‌خواست در اين شكست سهمي برده باشد. او حالا از معدود اصولگراياني است كه خود را بازنده اين انتخابات نمي‌داند و برخلاف چهره‌هايي همچون عليرضا زاكاني و غلامعلي حداد عادل مي‌خندد و حرف‌هايش را مي‌زند. باهنر كه در چند روز گذشته اقدام به تحليل نتايج انتخابات كرده است روز گذشته هم در كنفرانسي خبري دوقطبي شدن رقابت انتخاباتي در تهران را عامل اصلي شكست اصولگرايان اعلام كرد.
بهتر بود فضاي انتخابات سه قطبي مي‌شد
باهنر با بيان اينكه نتيجه انتخابات تهران و رقم خوردن چنين نتيجه‌اي دلايل متعددي دارد گفته است: براي تحليل نتيجه انتخابات در تهران بايد از تحليل‌هاي سياسي پرهيز شود و ريشه‌اي‌تر به آن نگاه كنيم، اولا مصلحت نبود كه فضاي تهران دوقطبي شود و بهتر بود سه‌قطبي باشد چراكه در دوقطبي فضاي تبليغاتي تند شد و بحث‌هاي اقتصادي و اتهاماتي از سوي دو طرف مطرح شد و از اين رو در اين فضاي دوقطبي نتيجه اين‌طور رقم خورد. دبيركل جبهه پيروان با بيان اينكه مردم تهران به صورت ليستي و تشكيلاتي راي دادند، گفت: چند نكته مثبت در نتيجه انتخابات هفتم اسفند وجود دارد كه بايد به آنها توجه كنيم؛ اولا همه باور كردند كه اگر مطالبه‌اي دارند از هر جناحي كه باشند بايد آن را از صندوق راي پيگيري كنند و با قهر و تحريم و دعوا كسي به مطالبه‌اش نمي‌رسد، حتي تئوريسين‌هاي اصلاح‌طلب نيز به اين جمع‌بندي رسيدند كه اصلاح‌طلبي، اعتدالگرايي و اصولگرايي همراه با نظام مي‌تواند مطالباتش را پيش ببرد نه در مقابل نظام. وي يادآور شد: افراد نتيجه انتخابات را پذيرفتند و اين خطا را تكرار نكردند كه اگر در پاي صندوق‌هاي راي كم آوردند آن را در خيابان و با فتنه‌گري جبران كنند.
عارف توقع دارد رييس مجلس شود
به اعتقاد باهنر تركيب مجلس دهم ظرفيت خوبي براي حركت‌هاي اعتدالي خواهد بود. او در همين رابطه گفت: به تعبير مقام معظم رهبري اين مجلس نه دولتي خواهد بود بود و نه ضد دولتي. باهنر با اشاره به حضور دو گزينه عارف و لاريجاني براي رياست مجلس دهم گفت: قاعدتا آقاي عارف نيز توقع دارد كه مديريت مجلس آينده را به دست بگيرد و آقاي لاريجاني هم هست اما در مجموع اين مساله به نتيجه انتخابات مرحله دوم ارتباط پيدا مي‌كند و شايد اكثريت نمايندگان ترجيح بدهند كه لاريجاني رييس مجلس باشد اما هنوز زود است و كار بايد جلوتر رود.
نيروهاي زيادي داريم كه فراكسيون اصولگرايان را مديريت كنند
باهنر در خصوص رياست آينده فراكسيون اصولگرايان با توجه به عدم حضور حداد عادل در مجلس گفت: اين موضوع را بايد خود مجلس تصميم بگيرد كه آيا در مجلس آينده دو فراكسيون فعال باشد يا سه فراكسيون، اما در هر صورت اصولگرايان يك فراكسيون خواهند داشت و در مجلس هشتم رياست با خود آقاي لاريجاني بود اما اگر اينگونه هم نباشد ما نيروهاي زيادي داريم كه مي‌توانند رييس فراكسيون اصولگرايان باشند.
مي‌خواهم حزب بزنم
وي درباره احتمال كانديداتوري خود براي رياست‌جمهوري گفت: بنده به هيچ‌وجه قصدي براي انتخابات رياست‌جمهوري ندارم و توصيه‌ام به بقيه دوستان هم اين است كه قصدي نكنند. باهنر با بيان اينكه بنده علاقه‌مند هستم پس از مجلس كار سياسي كرده و تشكيلات سياسي را پيش ببرم، افزود: كشور مبتني بر نظام مردم‌سالاري ديني بدون چند حزب قدرتمند يك حلقه گم‌شده دارد و من به اصلاح‌طلبان نيز توصيه مي‌كنم كه خود را در يك حزب جمع كنند، لذا ما نيز تلاش داريم خود را در يك حزب جمع كنيم تا يك كشور از چند حزب جناح‌دار و پاسخگو برخوردار باشد و اين‌گونه نقاط ضعف كشور از جمله كادرسازي برطرف شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون