• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3499 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۲ فروردين

خبر كوتاه

دعوتنامه رسمي لسترسيتي براي «شكاري»
هفته گذشته خبر پيشنهاد باشگاه لسترسيتي براي جذب رضا شكاري رسانه‌اي شد اما مسوولان باشگاه ذوب آهن اين پيشنهاد را تكذيب كردند. اين اتفاق در حالي افتاد كه خود شكاري از اين پيشنهاد خبر داده بود. حالا و پس از گذشت تقريبا يك هفته از اين اتفاق دعوتنامه رسمي صدرنشين ليگ برتر انگليس به اصفهان رسيده است و آنها به صورت رسمي خواهان جذب رضا شكاري شده‌اند. بر اساس اخبار رسيده قرار است جلسه‌اي ظرف امروز و فردا بين سعيد آذري و مدير برنامه‌هاي شكاري انجام شود تا در خصوص اين پيشنهاد تصميم گرفته شود.

واكنش مورينيو به پيشنهاد تيم ملي سوريه
چند روز پيش فدراسيون فوتبال سوريه در اقدامي عجيب اعلام كرد به جذب ژوزه مورينيو علاقه دارد و به زودي مذاكرات خود را با اين سرمربي سرشناس پرتغالي آغاز خواهد كرد. مورينيو كه بعد از جدايي از چلسي هدايت هيچ تيمي را برعهده نگرفته است، به پيشنهاد سوري‌ها واكنش نشان داد و گفت: تيم ملي فوتبال سوريه نمي‌تواند اهداف و خواسته‌هاي من را برآورده كند و به همين خاطر به مربيگري در اين تيم فكر نمي‌كنم. سوريه با كارنامه مربيگري من تناسب ندارد. او درباره تيم بعدي خود گفت: پيش از اين هم گفتم تابستان به مربيگري برمي‌گردم. همه شما هم مي‌دانيد مقصد بعدي من كجا خواهد بود. در تيمي بزرگ و در ليگي سخت كه رقابت و گل زدن در آن بسيار سخت است، مربيگري خواهم كرد. به احتمال خيلي زياد مورينيو در تابستان سال جاري هدايت منچستريونايتد را بر عهده خواهده گرفت. خبرهاي زيادي درباره توافق اين مربي بزرگ با سران يونايتد به گوش مي‌رسد. با اين حال هنوز خبري به صورت رسمي در اين زمينه منتشر نشده است و لوييس فان خال به كار خود در اين تيم انگليسي ادامه مي‌دهد.

 كي‌روش، گزينه اصلي هدايت تيم ملي الجزاير شد
يك روزنامه الجزايري دو روز پيش از منابع نزديك به فدراسيون فوتبال الجزاير خبر داد كه كارلوس كي‌روش، سرمربي تيم‌ملي كشورمان رزومه خود را به فدراسيون اين كشور فرستاده است و مدير برنامه اين سرمربي پرتغالي در حال مذاكره با فدراسيون اين كشور است تا به توافق برسند كه هدايت تيم‌ملي الجزاير را برعهده بگيرد. در جديدترين خبر جمال بلماضي، سرمربي لخويا قطر كه يكي از گزينه‌هاي هدايت تيم‌ملي الجزاير بود بنا بر گزارش روزنامه «الشروق الرياضي» الجزاير به نقل از منابع موثق اعلام كرد كه پيشنهاد فدراسيون اين كشور به سرمربي لخويا كذب است. اين روزنامه الجزايري در ادامه خبر جديدي را ارايه داد و نوشت: محمد روراوه رييس فدراسيون فوتبال الجزاير رسما با جولن لوپتگي سرمربي سابق پورتو تماس گرفته است ولي اين سرمربي اسپانيايي حاضر نيست به الجزاير بيايد. در صورتي كه ادعاي رسانه‌هاي الجزايري صحت داشته باشد. بايد منتظر بمانيم تا در نشست هيات رييسه با سرمربي تيم ملي كه امروز برگزار مي‌شود چه اتفاقي مي‌افتد. شايد كار به گونه‌اي پيش برود كه حتي امكان جدايي كي‌روش از تيم ملي ايران نيز وجود داشته باشد. كي‌روش سه روز پيش در صفحه مجازي خود متني را منتشر كرده بود كه حكايت از خداحافظي از تيم ملي داشت و حتي همان روز در جمع خبرنگاران نيز با اشاره به طبقه سوم فدراسيون (طبقه‌اي كه دبيركل فدراسيون در آن كار مي‌كند) اعلام كرد كه آنها بردند! با توجه به اين خبر از روزنامه الشروق دو گزينه بلماضي و لوپتگي از هدايت تيم‌ملي الجزاير كنار رفت و گزينه‌ هدايت كي‌روش قوت گرفته است.

نقش جهان نياز مبرم به تزريق منابع مالي دارد
مديرعامل شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي كشور از نياز مبرم به منابع مالي براي تكميل پروژه بزرگ نقش جهان اصفهان خبر داد. مصطفي مدبر گفت: براي تكميل فاز دوم پروژه ملي نقش جهان، نياز مبرم به تامين منابع مالي و تزريق بودجه مناسب به اين پروژه عظيم داريم. متاسفانه مشكلات مالي موجود در ورزش كه نشأت گرفته از شرايط اقتصادي حاكم بر كشور است، شرايط دشواري را براي پروژه نقش جهان رقم زده است. همين مشكلات و پرداخت نشدن مطالبات به‌حق تعدادي از پيمانكاران نقش‌جهان، موجب شد كه برخي از آنها پيش از عيد دست از كار بكشند تا اين پروژه در يك ماه اخير با زمان‌بندي از قبل پيش‌بيني شده، جلو نرود. در تامين منابع مالي، شركت فولاد مباركه اصفهان همكاري بسيار خوبي با شركت توسعه داشته ولي بايد بپذيريم كه پروژه ملي نقش جهان نياز به تزريق منابع مالي بيشتر دارد كه اميدواريم اين مهم در جلسه روز شنبه با مقامات استاني اصفهان محقق شود. اگر منابع مالي چه از جانب دستگاه ذيربط و چه از سوي شركت فولاد مباركه به پروژه تزريق شود، جاي نگراني نيست و مي‌توان نقش جهان را تا پيش از رقابت‌هاي فصل آينده آماده كرد؛ خصوصا كه تكميل سازه اين ورزشگاه مراحل پاياني خود را پشت‌سر مي‌گذارد و زمين چمن است. پروژه نقش جهان به اندازه‌اي براي مسوولان ورزش مهم است كه از چندي پيش با درخواست خود ما دوربين‌هاي مدار بسته در اين ورزشگاه بزرگ نصب شد تا با مشاهده تصاوير از تهران، لحظه به لحظه در جريان پيشرفت كار در ورزشگاه نقش جهان قرار‌گيريم.

«لوچف» هنوز جاي «رضازاده» است
با وجود اينكه مدتي قبل يكي از سايت‌هاي خبري اعلام كرد نمونه دوم تست دوپينگ لوچف مثبت شده اما در استارت ليست مسابقات قهرماني اروپا 2016 ركوردهاي جهاني هنوز به نام اين وزنه‌بردار است. مسابقات وزنه‌برداري قهرماني اروپا از فردا در كشور نروژ برگزار مي‌شود. استارت ليست اين رقابت‌ها اعلام شد و نكته قابل توجه اين است كه در آن هنوز ركوردهاي دوضرب و مجموع جهان در دسته فوق سنگين به نام الكسي لوچف روس ثبت شده است. اين شرايط نشان مي‌دهد دوپينگي بودن لوچف هنوز محرز نشده تا فدراسيون جهاني نام او را از فهرست ركورد‌داران جهان پاك كند. لوچف كه پس از مسابقات جهاني امريكا تست دوپينگش مثبت شد، نمونه B داد. با وجود اينكه مدتي قبل يكي از سايت‌هاي خارجي اعلام كرد نمونه دوم اين وزنه‌بردار روس نيز مثبت شده اما با وجود اينكه سه ماه از گرفتن نمونه دوم اين وزنه‌بردار مي‌گذرد اما هنوز نتيجه آن به‌طور رسمي از سوي فدراسيون جهاني وزنه‌برداري اعلام نشده است. البته خود اين وزنه‌بردار گفته بود كه نمونه دوم او منفي بوده و منتظر است فدراسيون جهاني اين موضوع را اعلام كند.

نقش رييس‌جمهور در تغيير گفتمان گودرزي
درباره كي‌روش
كساني كه ديروز پاي برنامه ورزش و مردم نشسته بودند، باورشان نمي‌شد كه وزير ورزش از كارلوس كي‌روش تعريف مي‌كند و موافق ادامه همكاري با اوست. محمود گودرزي كه پيش از اين در مورد كي روش از كلمه لمپن استفاده كرده بود و بعد از جام جهاني، تمديد قرارداد او را كاري احساسي و غيرمنطقي مي‌دانست، ديروز از سرمربي تيم ملي به عنوان فردي متخصص نام برد كه بهتر است به كارش در تيم ملي ادامه دهد. اين‌طور كه به نظر مي‌رسد تغيير عقيده 180 درجه‌اي گودرزي در مورد كي روش بيشتر از آنكه موضوعي قلبي باشد، امري اجباري بوده و وزير ورزش به دستور مقام مافوقش بايد شرايط ماندن كي‌روش را فراهم كند. حسن روحاني طي يكي، دو سال گذشته نشان داده كه ورزش و به خصوص فوتبال را به خوبي پيگيري مي‌كند. او اسفندماه سال قبل در مراسمي كه گودرزي هم در آن حضور داشت، از عملكرد كارلوس كي‌روش تعريف كرد و مي‌توان گفت كه علاقه قلبي شخص رييس‌جمهور به سرمربي تيم ملي، در تغيير گفتمان وزير ورزش درباره كارلوس كي روش بي‌تاثير نبوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون