• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3500 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۳ فروردين

رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار فرماندهان ارشد نيروهاي مسلح:

نظامی‌گری در ایران نه تشریفاتی است و نه بی‌منطق

فرمانده معظم كل قوا ظهر ديروز (يكشنبه) در ديدار عيدانه فرماندهان ارشد نيروهاي مسلح، مهم‌ترين شاخصه «هويت جمعي» نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران را دارا بودن همزمان «توان عملياتي و نظامي» و «انگيزه‌ها و جهت‌گيري‌هاي معنوي و ديني» دانستند و تاكيد كردند: در نظام جمهوري اسلامي وظيفه اصلي نيروهاي مسلح، دفاع از مرزهاي امنيت ملي است. بنابراين بايد توان عملياتي و انگيزه‌هاي معنوي اين نيروها روز به روز تقويت شود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به وجود دو گروه از نيروهاي مسلح با دو هويت خاص در بيشتر كشورهاي جهان، گفتند: در برخي كشورها ارتش، نيروي نظامي تشريفاتي، زينتي، ويتريني و بدون توان عملياتي و فقط براي حفظ حكومت و امنيت حاكمان است.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: از اين نمونه ارتش‌ها در منطقه ما نيز وجود دارند كه برخي از آنها از بيش از يك سال گذشته با تمام توان به يمن تهاجم كرده و مردم اين كشور را آماج حملات خود قرار داده‌اند اما كاري هم از پيش نبرده‌اند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي به گروه دوم از ارتش‌هاي جهان اشاره كردند و افزودند: اين ارتش‌ها در ظاهر توان عملياتي و نظامي بالايي دارند اما در ميدان عمليات فقط نظامي‌گري صِرف، و بي‌منطقي و بي‌رحمي در دستور كار آنها است.
ايشان عملكرد ارتش امريكا در عراق و افغانستان را نمونه بارز ارتش‌هايي با هويت نظامي‌گري صِرف برشمردند و خاطرنشان كردند: چنين نيروهاي مسلحي اگر در ميدان عمليات كم بياورند، ابايي در استفاده از نيروهاي جنايتكار حرفه‌اي همچون «بلك واتر» ندارند.  رهبر انقلاب اسلامي تاكيد كردند: تنها نيروي مسلح جهان كه هم «مكتبي» است و انگيزه‌هاي معنوي دارد و هم «كارايي» دارد و در كشوري برخوردار از «استقلال سياسي» عمل مي‌كند، نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران هستند.  حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: نظامي‌گري در جمهوري اسلامي ايران نه يك جايگاه تشريفاتي و زينتي است، و نه يك عمليات بي‌مهار، بي‌منطق، بي‌ملاحظه و بي‌جهت.  ايشان با تاكيد بر اينكه بايد هويت منحصر به‌فرد نيروهاي مسلح ايران همواره تقويت شود، افزودند: نيروهاي مسلح براي شخص خاص و يا براي حزب و جناح خاصي نيستند، بلكه مربوط به همه ملت و كشور هستند و بايد حصار امن مردم و مدافع امنيت ملي و عمومي باشند.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: با افزايش توان عملياتي نيروهاي مسلح كه مجموعه‌اي از سازماندهي، تجهيزات، آموزش و پشتيباني است، در كنار ارتقاي توانايي‌هاي معنوي كه فراتر از واجبات و مستحبات ديني است و بايد در اعماق قلب نيروها به وجود آيد، نيروهاي مسلح احساس قدرت واقعي به دست خواهند آورد.

سرلشكر فيروزآبادي: در شرايط فعلي برگزاري رزمايش‌هاي نظامي ضروري است و تداوم خواهد داشت
پيش از سخنان فرمانده كل قوا، سرلشكر فيروزآبادي رييس ستاد كل نيروهاي مسلح با بيان گزارشي از فعاليت‌ها و برنامه‌هاي نيروهاي مسلح گفت: نيروهاي مسلح بر خود فرض مي‌دانند كه با افزايش توان نظامي و بازدارندگي به‌ويژه تقويت ذخاير موشك‌هاي بالستيك و توسعه پايگاه‌هاي موشكي، از حريم اسلام ناب دفاع و امنيت ملت و مرزها را تامين كنند و بر همين اساس نيز معتقديم در شرايط فعلي برگزاري رزمايش‌هاي نظامي ضروري است و تداوم خواهد داشت.  پيش از اين ديدار، نماز ظهر و عصر به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامي اقامه شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون