• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3504 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۸ فروردين

معاون اول رييس‌جمهور به نامه يك تشكل دانشجويي پاسخ داد

دروغ بزرگي به دولت نسبت داده شده است

 

گروه سياسي|معاون اول رييس‌جمهور اين‌بار شخصا دست به قلم شد و پاسخ نامه اعضاي يك تشكل دانشجويي را داد كه با استناد به اظهارات هفته گذشته احمد توكلي معتقد بودند كه دولت از صندوق توسعه ملي برداشت، آن را صرف امور متفرقه كرده و باز پس نداده است. اسحاق جهانگيري اما پاسخ اين تشكل دانشجويي را داد و دروغ بزرگي را كه در اين مورد به دولت نسبت داده شده است رد كرد. از لزوم محاسبه‌اي گفت كه از نگاه او اگر انجام مي‌شد خلاف واقع بودن اين اتهام كاملا مشخص مي‌شده است. متن كامل پاسخ مكتوب معاون اول رييس‌جمهور به نامه سرگشاده اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل به شرح زير است: «متاسفانه اين دروغ بزرگي است كه به دولت نسبت داده شد. با فرض صحت موضوع، اگر يك محاسبه ساده صورت مي‌گرفت، رقم واقعي يك‌بيستم ارقام اعلام شده هم نمي‌شد، اين در حالي است كه اصل موضوع هم خلاف واقع است. دولت تدبير و اميد به قانون‌گرايي و مبارزه با فساد اعتقاد داشته و عمل كرده است و هزينه آن را نيز مي‌پردازد.»
ادعاي تخلفي 35 برابر تخلف معروف
گفتني است، در نامه سرگشاده اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل خطاب به معاون اول رييس‌جمهور آمده بود: «در پي آنچه در رسانه‌ها و مطبوعات همسو با دولت در رابطه با سخنان جناب آقاي دكتر توكلي، نماينده محترم مجلس شوراي اسلامي پيرامون مبلغ قابل توجه 105 هزار ميليارد توماني منتشر شده است- كه حدودا معادل 3 سال يارانه پرداختي كشور، 35 برابر اختلاس معروف! و 10 برابر مبلغ پرونده بابك زنجاني است- ابهاماتي براي ما دانشجويان به وجود آمد. ايشان مدعي هستند بخشي از مبلغ فوق كه براي تامين دارو و نيازهاي اساسي كشور از صندوق توسعه ملي قرض گرفته شده بود در زمان دولت يازدهم در برخي دستگاه‌هاي دولتي صرف خريد ساختمان و پرداخت پاداش به كاركنان شده است. به نظر مي‌رسد اگر سخنان دكتر توكلي يا حتي بخشي از آن صحيح باشد فاجعه اقتصادي در دولت يازدهم اتفاق افتاده است و در حالي كه دولت محترم انتظار معجزه اقتصادي از برجام دارد و مردم را به بهشت برين پسابرجام حواله مي‌دهد چنين بي‌انضباطي اقتصادي در دولت شما چه توجيهي دارد؟»
توكلي: مجبور به محاجه با دولت هستم
احمد توكلي اما همچنان در مورد اظهارات خود اصرار دارد. او ديروز در صفحه شخصي خود مطلبي مبني بر جوابيه دولت به اخطار قانون اساسي او در صحن علني مجلس درباره برداشت غيرقانوني دولت از صندوق توسعه ملي منتشر كرد كه متن كامل آن به شرح زير است: دولت به اخطار قانون اساسي من در صحن علني مجلس نسبت به برداشت غيرقانوني از صندوق توسعه ملي جوابيه داده است. اگرچه ميل نداشتم در شرايط فعلي با برادران دولت محاجه كنم اما ظاهرا مجبور به اين كار هستم و پاسخ خواهم داد. ان‌شاءالله تا فردا اين پاسخ را به صورت مكتوب منتشر مي‌كنم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون