• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3504 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۸ فروردين

تشكل‌ها

پياز ارزان شد | در هفته‌هاي پاياني سال گذشته قيمت هر كيلوگرم پياز در بازار مصرف به حدود 6000 تومان رسيده بود كه البته قيمت خريد آن از كشاورز نيز حدود 3000 تومان بود، اما هم‌اكنون قيمت اين محصول به حدود كيلويي 2000 تومان در بازار مصرف رسيده و كيلويي 300 تا 400 تومان در مزارع كشاورزي فروخته مي‌شود. اما كشاورزان معتقدند كه افزايش توليد و عرضه پياز در بازار، عامل كاهش قيمت آن نيست و قاچاق و عرضه پياز بدون مجوز كه از كشورهاي قزاقستان، ازبكستان، پاكستان و چين وارد شده، باعث كاهش قيمت شده است. محمدعلي باغستاني ميبدي، رييس سازمان حفظ نباتات كشور گفت: هيچ مجوزي براي واردات پياز تاكنون صادر نشده و با توجه به اشباع آن در بازار و كافي بودن توليد داخلي، مجوزي براي واردات داده نمي‌شود.

مسكن رونق گرفت | رييس اتحاديه مشاوران املاك با تاكيد براينكه كاهش نرخ سود بانكي به نفع كل اقتصاد توليد و ساخت و ساز مسكن است گفت: مراجعات مردمي به بنگاه‌هاي مسكن از نيمه دوم فروردين افزايش قابل ملاحظه‌اي يافته است. حسام عقبايي در پاسخ به اين سوال كه اكثر سازندگان مسكن به دليل ركود حاكم بر بازار مسكن و سمت تقاضا سرمايه‌هاي خود را در بانك‌ها سپرده‌گذاري كرده‌اند و سودهاي مناسب باعث شده وارد عرصه ساخت و ساز نشوند، گفت: به هر حال نرخ سود بانكي نقش مهم و بسزايي در بازار مسكن دارد به همين دليل هرقدر نرخ سود بانكي كاهش يابد هم به نفع اقتصاد كلان كشور و هم ساخت و ساز مسكن خواهد بود.

قيمت نان افزايش مي‌يابد|مشاور معاون اجرايي رييس‌جمهور از حذف آرد چندنرخي به دو نرخ ۹۰۰ تومان براي صنف و صنعت و ۶۷۰ تومان براي خبازي‌ها خبرداد و گفت: قيمت نان با حساسيت و احتياط از سوي دولت افزايش مي‌يابد. محسن بهرامي ارض‌اقدس با اشاره به طرح ملي دولت براي هدفمندسازي يارانه‌ گندم، آرد و نان گفت: راه‌حل نهايي براي جلوگيري از ضايعات نان و حمايت هدفمند از چرخه گندم، آرد و نان حتما آزادسازي خواهد بود. مادامي كه از يك سمت به دليل حمايت از كشاورزان و توليد داخلي، گندم با نرخ تضميني كه براي امسال، ۱۳۵۰ تومان تعيين شده، خريداري شود و همان زمان، گندم در بازارهاي جهاني قيمتي حدود ۷۵۰ تومان داشته باشد، اصلاح اين چرخه انجام نخواهد پذيرفت.

نگراني مستاجران در آستانه فصل اجاره‌بها|فصل اجاره‌بها كمتر از دو ماه ديگر آغاز مي‌شود و مستاجران از هم‌اكنون نگران افزايش قيمت‌ها از سوي مالكان هستند. كمتر از دو ماه ديگر، فصل نقل و انتقالات آغاز مي‌شود و مستاجران براي يافتن خانه مناسب به بنگاه‌هاي مختلف سر مي‌زنند تا آپارتماني با قيمت مناسب پيدا كنند اما شواهد بازار نشان مي‌دهد كه امسال هم مانند سال‌هاي گذشته، اجاره‌بها با رقم‌هاي بيشتري تعيين مي‌شود و با وجود ثبات و حتي كاهش قيمت مسكن، اجاره‌بها روند افزايشي خود را ادامه مي‌دهد. هرچند كه روند افزايشي اجاره‌بها نسبت به سال‌هايي كه مسكن در اوج قيمت بود، كمتر است اما بازهم پرداخت رقم‌هاي سنگين اجاره براي اغلب مستاجران دشوار بوده و آنها مجبورند هر ساله رقم بيشتري را نسبت به سال قبل بپردازند.

احتمال فروش غيررسمي مسكن مهر به ۱۰ نفر در آنِ واحد|مديرعامل شركت عمران انديشه با اعلام آماده شدن فرآيند معاملات ثانويه مسكن مهر اين شهر، گفت: خريدار و فروشنده براي معامله واحد مسكن مهر بايد به شركت عمران مراجعه كنند چراكه احتمال فروش اين واحدها در آن واحد به ۱۰ نفر هم وجود دارد. محمد آييني، با اشاره به جديدترين وضعيت پروژه‌هاي مسكن مهر شهر انديشه، اظهار كرد: از مجموع 3093 مسكن مهر انديشه در قالب 14 پروژه، توانستيم حدود 11 پروژه را به مرحله نهايي برسانيم و در دهه فجر با حضور مسوولان اين واحدها را افتتاح كرديم. وي با بيان اينكه در واقع 2300 واحد افتتاح شد، تصريح كرد: دو پروژه باقيمانده شامل حدود 700 واحد است؛ يك پروژه 288 واحدي و يك پروژه 432 واحدي. نيمي از واحدهاي پروژه 432 واحدي خود مالك است يعني 216 واحد 99 ساله است و در مجموع كل واحدهاي 99 ساله حدود 504 واحد است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون