• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3504 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۸ فروردين

پرسپوليس 4 – استقلال 2؛ تسخير سمبل آبي‌ها

طعم شيرين صدرنشيني با پيروزي در داربي

پيروزي قرمزها مقابل استقلال دومين بازي پرگل تاريخ اين رقابت است. قبلا پرسپوليسي‌ها با ثبت يك برد 6 گله پرگل‌ترين داربي تاريخ را ثبت كرده بودند.هشتادودومين داربي پايتخت با برتري پرگل پرسپوليس به پايان رسيد تا شاگردان برانكو به صدر جدول رده‌بندي ليگ برتر صعود كنند. گل‌هاي پرسپوليس را مهدي طارمي در دقايق 5 و 34، رامين رضاييان در دقيقه 54 و محسن مسلمان در دقيقه 86 به ثمر رساندند و گل‌هاي استقلال را جابر انصاري در دقيقه 55 و اميد ابراهيمي در دقيقه 88 از روي نقطه پنالتي وارد دروازه پرسپوليس كردند. با وجود اينكه مديران عامل دو باشگاه پرسپوليس و استقلال سازمان ليگ را تهديد كرده بودند اگر مبلغ سه ميليارد تومان از مطالبات آنها از شركت اسپانسر تبليغات محيطي فوتبال را تا پيش از شروع داربي به اين باشگاه‌ها پرداخت نكنند در اين مسابقه حاضر نخواهند شد، همان‌طور كه پيش‌بيني مي‌شد اين اختلافات با مصلحت‌انديشي و قول رسيدگي به مشكلات سرخابي‌ها بعد از داربي رفع شد و دو رقيب سنتي مقابل هم قرار گرفتند. نتايج خوب استقلال خوزستان و نزديك شدن تراكتورسازي و نفت تهران به مدعيان قهرماني، تا حد زيادي خطر «بازي براي مساوي» را از داربي 82 دور مي‌كرد. پرسپوليس و استقلال، براي نزديك شدن به استقلال خوزستان و فرار از دست تراكتورسازي و نفت محكوم به گرفتن سه امتياز داربي بودند. گل زودهنگام مهدي طارمي خيلي سريع تكليف بازي را روشن كرد. پرسپوليس با كنترل توپ در تمام زمين و حركات كوتاه حمله‌ورانه‌اش با ميدان‌داري هافبك‌ها بازي را در اختيار گرفت و به سرعت به گل اول رسيد. بعد از اين گل استقلالي‌ها هجوم‌هايي خطرناك روي دروازه استقلال داشتند اما پرسپوليس باز هم بازي را در اختيار گرفت و گل دوم را به ثمر رساند. بعد از اين گل آنها شانس به ثمر رساندن گل سوم را هم توسط مهدي طارمي داشتند اما واكنش عالي مهدي رحمتي مانع از هت‌تريك طارمي از روي نقطه پنالتي شد. با شروع نيمه دوم باز هم پرسپوليس بود كه توپ را بهتر به گردش درمي‌آورد و آنها توسط رضاييان به گل سوم رسيدند. اما استقلال بلافاصله توسط انصاري به گل رسيد تا بازي به اوج هيجان برسد. پرسپوليسي‌ها در دقايق بعدي بيشتر به ميدان‌داري پرداختند و در دقيقه 85 روي يك ضدحمله براي چهارمين بار دروازه رحمتي را توسط مسلمان باز كردند. بعد از اين گل استقلال با يك پنالتي فاصله را كم كرد اما اين گل براي جلب رضايت هواداران به هيچ‌وجه كافي نبود تا پرسپوليس گام بلندي را به سوي قهرماني بردارد.
    
از صبح ديروز هم كه در‌هاي ورزشگاه به روي تماشاگران باز شد، حضور مردم چشمگير بود و با نزديك شدن به زمان بازي سكوهاي استاديوم آزادي پرتر مي‌شد. از همان لحظه‌هاي ابتدايي حضور مردم در ورزشگاه‌ نيز بازار شعار و كري‌خواني و ناسزا و شعارهاي مختلف (از جمله شعارهاي غيراخلاقي) بين طرفداران دو تيم داغ بود. كار حتي به پرتاب زباله و سنگ به طرف يكديگر كشيده شد و تا پايان بازي هم اين مشكلات ادامه داشت. حتي چند مورد درگيري بين هواداران دو تيم در بيرون از ورزشگاه اتفاق افتاد كه با دخالت نيروهاي انتظامي يا دخالت مردم حل شد. يگان ويژه، حراست، نيروهاي انتظامي، اورژانس و خودروهاي آتش‌نشاني نيز از صبح ديروز به صورت منظم در ورزشگاه مستقر بودند و براي تماشاگران هم مراكز مشاوره تغذيه ترتيب داده شده بود. پزشكان اورژانس هم چند نقطه استاديوم آماده رسيدگي به مشكلات ايجاد شده احتمالي براي تماشاگران بودند. با اين حال در داربي ديروز هيچ خبري از مشكلات عجيب سال‌هاي اخير نبود. در خيابان‌هاي منتهي به استاديوم آزادي ديگر مثل گذشته خبري از بازار سياه بليت نبود. تنها چند فرد بودند كه با در دست داشتن بليت مسابقه به دنبال پيدا كردن مشتري بودند. فروش الكترونيكي بليت براي داربي البته تاثير بسيار زيادي روي جمع شدن بازار سياه بليت داشت. از طرفي هم مشكلات را براي ورود و خروج مردم به استاديوم آزادي به كمترين حد ممكن رسانده بود. از آنجايي كه از دو، سه روز مانده به برگزاري داربي، حدود هفتاد هزار بليت به روش الكترونيكي به مردم فروخته شد و همين مساله باعث شد تماشاگران پرسپوليس و استقلال مثل ساليان گذشته، ديگر دغدغه دير رسيدن و شلوغي‌هاي استاديوم را نداشته باشند. جا افتادن اين نكته براي مردم كه در استاديوم آزادي به هيچ عنوان بليتي فروخته نخواهد شد هم البته تاثير زيادي روي اين نظم برقرار شده داشت.
    
مهدي طارمي با به ثمر رساندن دو گل و يك پاس گل نقش بزرگي در پيروزي امروز پرسپوليس داشت اما به جز او فرشاد احمدزاده، رامين رضاييان، محسن مسلمان، محسن بنگر، لوكا ماريچ و سوشا مكاني هم روز خوبي را پشت سر گذاشتند.
    
برانكو ايوانكوويچ، سرمربي پرسپوليس در پايان مسابقه حرف‌هايش را اين‌طور آغاز كرد: يك داربي بسيار خوبي بود، همه‌چيز عالي بود. فضا هم بي‌نظير بود و خوشحاليم كه توانستيم اين همه هوادار را با اين نتيجه خوب خوشحال كنيم. سرمربي پرسپوليس به طور ويژه از بازيكنان تقدير كرد و گفت: من فكر مي‌كنم مردم هرگز مسابقه‌اي با اين كيفيت را در داربي به خاطر نداشته باشند. واقعا اينجا بايد به بازيكنانم تبريك بگويم كه اسير وضعيت‌هاي پيش آمده نشدند و بازي كامل خودشان را انجام دادند و به پيروزي رسيدند. داربي بازي‌اي است كه بازيكنان تكليفش را روشن مي‌كنند و آنها كارشان را درست انجام دادند. او در پايان حرف‌هايش گفت: بالاخره ما به رده‌اي رسيديم كه استحقاقش را داشتيم. اما اگر قهرمان هم نشويم عقيده دارم هيچ كار خاصي نكرديم. بنابراين حداكثر تمركز را بايد داشته باشيم و اين بازي را فراموش كنيم.
    
پرويز مظلومي پس از شكست 4 بر 2 مقابل پرسپوليس گفت: هر دو تيم بازي تهاجمي‌اي را به نمايش گذاشتند، فكر مي‌كنم گل اول برنامه‌هاي ما را به هم زد. ليگ را از دست داديم. مي‌خواستيم مساوي كنيم و فرصت مساوي داشتيم اما گل خورديم و گل دوم شيرازه تيم ما را به هم ريخت. مردم از اين فوتبال لذت بردند. بازي خوبي انجام داديم. وي در مورد اينكه گفته مي‌شود استقلال در اين مسابقه بي‌برنامه بود، گفت: موقعيت‌هاي خوبي داشتيم، دو توپ ما از روي خط دروازه پرسپوليس بيرون آمد. ما بدون برنامه وارد زمين نشديم، بلكه برنامه داشتيم و خوب تمرين كرديم، اما فكر نمي‌كرديم بازيكنان اشتباهات بچه‌گانه داشته باشند؛ چراكه همين اشتباهات ضربه روحي سنگيني به ما وارد كرد و تلاش كرديم تا خودمان را جمع‌وجور كنيم. مظلومي افزود: گل‌هاي بدي خورديم و همين موضوع باعث شد بازيكنان با استرس و عصبي بازي كنند و نمايش هميشگي خود را نداشته باشند.
    
پرسپوليس براي اولين‌بار در فصل جاري به صدرجدول صعود كرد. پرسپوليس در حالي اين مقام را ثبت كرد كه از نيم فصل دوم ليگ سيزدهم زماني كه علي دايي سرمربي اين تيم بود هيچگاه صدرجدول را تجربه نكرده بود. پرسپوليس امسال رتبه شانزدهم را هم در جدول مسابقات ليگ برتر تجربه كرده بود، آنها كه در هفته ششم صاحب چهار باخت بودند، طي 20 هفته با ثبت 12 برد و هشت مساوي و به دست آوردن 44 امتياز توانستند براي اولين بار اين موقعيت را به دست بياورند. پرسپوليس با اين پيروزي 48 امتيازي شد و بالاتر از استقلال خوزستان 47 امتيازي و استقلال 45 امتيازي موقعيت خود را به عنوان صدرنشين منحصر به فرد تثبيت كرد. تيم‌هاي نفت و تراكتورسازي با 42 امتياز رتبه‌هاي بعدي را در اختيار دارند و ذوب‌آهن با 39 امتياز صاحب رتبه ششم است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون