• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3504 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۸ فروردين

انتخابي تيم‌هاي ملي كشتي براي المپيك برگزار شد

درخشش نوري در حضور مدعيان

مسابقات انتخابي تيم‌هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي براي شناخت چهار نماينده ايران در مهم‌ترين رويداد بين‌المللي به نام المپيك در ٣ وزن كشتي آزاد و يك وزن كشتي فرنگي با حضور برترين‌هاي ايران روز جمعه از ساعت ١١ تا ١٥ و چند ساعت مانده به داربي پايتخت به ميزباني سالن ١٢ هزار‌نفري آزادي برگزار ‌شد .  به خاطر محقق نشدن دو سهميه المپيك كشتي فرنگي تاكنون و همچنين تصميم محمد بنا، سرمربي تيم ملي در مورد انتخاب سعيد عبدولي در وزن ٧٥ كيلوگرم، تنها در وزن 85 كشتي فرنگي مسابقه انتخابي برگزار شد كه شلوغ‌ترين وزن در مسابقات انتخابي هم بود. انتخابي اين وزن با قهرماني حسين نوري -كه بسيار جنگنده و زياده خواه نشان داد- به پايان رسيد. نوري در فينال دوم موفق شد حبيب‌الله اخلاقي را 4 بر 3 شكست دهد تا با غلبه بر تمام مدعيان وزن 85 كيلوگرم به مقام قهرماني برسد. نوري كشتي اول را هم 4 بر يك برده بود. نوري كه نمايش چشمگيري داشت به جز دو پيروزي برابر اخلاقي، موفق شد مجتبي كريم‌فر، يوسف قادريان و داود اخباري را هم مغلوب كند. داود عابدين‌زاده كه جواز حضور در اين رقابت‌ها را داشت در اين مبارزات وزن كشي نكرده و به ميدان نرفت . گويا عابدين‌زاده در تست سلامت با مشكل مواجه شده و اجازه حضور در رقابت‌ها را پيدا نكرده است .
لشگري اوت شد، كريمي با شكست جوكار المپيكي
شكست احسان لشگري، دارنده مدال برنز المپيك لندن با مربيگري محسن كاوه مقابل ميثم مصطفي جوكار، دارنده مدال طلاي بازي‌هاي آسيايي در همان دور نخست تا حدي دور از انتظار بود تا معلوم شود كه شاهد كشتي‌هاي سنگيني خواهيم بود. لشگري كه تشويق تعداد زيادي از ۱۰ هزار تماشاگر حاضر در سالن را به همراه خود داشت در نهايت در يك ديدار جذاب و نفسگير با نتيجه ۶ بر ۲ مغلوب رقيب خود شد تا در نخستين مبارزه خود نتيجه را واگذار كند. لشگري در مبارزه بعدي و در سخت‌ترين مصاف خود مقابل عليرضا كريمي جوان و دارنده مدال برنز جهان در همان دقيقه نخست چهار امتياز از دست داد و با گرفتن آرنج دستش به نشانه مصدوميت روي تشك دراز كشيد. در نهايت با حضور پزشك تيم ملي روي تشك، لشگري نتوانست به مبارزه ادامه دهد و دست كريمي به عنوان فرد پيروز بالا رفت تا لشگري با همين شكست از رقابت‌ها حذف شود و با المپيك ريو و شايد هم كشتي خداحافظي كند. در ديگر ديدار وزن ۸۶ كيلوگرم كشتي آزاد كريمي جدي‌ترين چهره براي كسب دوبنده تيم ملي مقابل رضا بيات نفر دوم مسابقات جام تختي در يك ديدار نزديك ۶ بر ۴ به برتري رسيد. فينال دوم وزن 86 كيلوگرم انتخابي المپيك بين كريمي و جوكار برگزار شد كه كريمي اين مبارزه را هم با نتيجه 4 بر 4 برد و با شايستگي قهرمان شد.
حسين‌خاني حريف يزداني نشد
در وزن ۷۴ كيلوگرم حسن يزداني مثل هميشه جسور و جنگنده نشان داد و ۵ بر يك مصطفي حسن خاني با تجربه را از پيش‌رو برداشت تا در اولين فينال اين‌وزن به برتري برسد. يزداني در فينال دوم هم باز برتر بود و با برتري 2 بر صفر اين كشتي را تمام كرد .
محمدي به نصيري باخت
در وزن ۶۵ كيلوگرم نيز سيد احمد محمدي، دارنده مدال برنز مسابقات جهاني و جدي‌ترين گزينه براي حضور در المپيك مقابل ميثم نصيري با ارايه يك نمايش ضعيف و دور از انتظار در حالي كه با نتيجه ۴ بر ۳ عقب بود ضربه فني شد تا در اولين فينال تشك مبارزه را با شكست ترك كند. محمدي پيش از اين مسابقات از فدراسيون خواسته بود به دليل مصدوميت در اين رقابت‌ها حاضر نشود كه با جواب رد فدراسيون كشتي مواجه شد. در اين مبارزه نيز محمدي پس از اينكه ۲ بر يك از نصيري عقب افتاد لنگان لنگان بر روي تشك راه رفت تا نشان دهد آسيب‌ديدگي دارد. نصيري اخيرا در رقابت‌هاي قهرماني آسيا به مدال طلا دست يافت و پيش از آن نيز عنوان قهرماني جام تختي را به خود اختصاص داد. محمدي پس از شكست با ضربه فني در فينال نخست وزن 65 كيلوگرم مقابل نصيري، در كشتي دوم هم ناآماده نشان داد و 5 بر 3 شكست خورد. بدين ترتيب نصيري به مقام نخست انتخابي المپيك در وزن 65 كيلوگرم رسيد.
 اسماعيل‌پور مسافر جام‌جهاني شد
رقابت‌هاي انتخابي وزن 61 كيلوگرم كشتي آزاد براي حضور در جام جهاني امريكا بين مسعود اسماعيل‌پور و مهران شيخي برگزار شد كه اسماعيل پور در حالي كه تا دقيقه پنجم مسابقه 2 بر يك عقب بود در ثانيه‌هاي پاياني به برتري 4 بر 2 رسيد و مسافر جام‌جهاني شد. اسماعيل پور در دور اول هم 4 بر 2 مهران نصيري را برده بود. با اين حساب بهنام احسانپور و مسعود اسماعيل‌پور در جام جهاني لس‌آنجلس به عنوان ملي‌پوشان وزن 61 كيلوگرم به روي تشك خواهند رفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون