• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3561 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۶ تير

تورم نقطه‌ به نقطه 8/6 درصد

در حالي كه چندي پيش مركز آمار ايران نرخ تورم را در پايان خردادماه 5/9 درصد اعلام كرد، بانك مركزي هم خبر داد: نرخ تورم در پايان خرداد ماه با 7/0 درصد كاهش نسبت به ماه قبل به 7/9 درصد و تورم نقطه به نقطه با 5/0 درصد كاهش به 8/6 درصد رسيده است. نرخ تورم در دوازده ماه منتهي به خرداد‌‌ماه 1395 نسبت به دوازده ماه منتهي به خرداد‌‌ماه 1394 معادل 7/9 درصد است. در حالي دولت به نرخ تورم رو به يك رقمي شدن مي‌بالد كه اين روند نزولي تورم سايه ركود حاكم بر اقتصاد را سنگين‌تر مي‌كند. تعبير دولتمردان تدبير و اميد از دليل شكل‌گيري وضعيت كنوني اقتصاد كشور كمبود تقاضاست كه چرخه توليد را از حركت انداخته چرا كه انبار توليدكنندگان كالاهاي اساسي مانند خودرو، لوازم خانگي و غيره مملو از محصولاتي است كه به دليل فقدان مشتري در حال خاك خوردن است.
دولت تصميم گرفت يك وعده يارانه را صرف بازار خودرو كند تا متقاضيان خودرو به شوق وام 25ميليون توماني تحركي به بازار اين كالا ببخشند. البته متقاضيان هم در اقدام دور از تصور مديران ايران خودرو و سايپا را با ثبت‌نام براي خريد 120هزار دستگاه شگفت‌زده كردند.
به نظر مي‌رسد، اقبال خودروسازان پررنگ‌تر از بقيه بخش‌هاي اقتصاد كشور است كه توانسته در اين وضعيت كمبود منابع مالي دولت نفر نخست صف يارانه‌بگيران دولت باشد و نشان دهد همچنان مي‌تواند از رانت 30ساله خود بهره‌مند شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون