• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3561 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۶ تير

عدد نوشت

افت فروش آب‌هاي بسته‌بندي

با وجود آنكه گفته مي‌شود آب معدني تنها صنعت در ايران است كه شركت‌هاي نامدار جهاني در آن سرمايه‌گذاري كرده‌اند، رييس انجمن آب‌هاي معدني و آشاميدني مي‌گويد بعد از جنجال‌هاي رسانه‌اي كه در خصوص يكي از برندهاي مطرح صورت گرفت، فروش آب بسته‌بندي تا ۲۷ درصد افت كرد.
سيد فرهاد بشارت در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به بحران كم آبي در ايران گفت: دولت هزينه بالايي براي آبرساني به مناطق مختلف مي‌كند كه اين هزينه از هزينه تهيه، توزيع يا در نظر گرفتن يارانه براي خريد آب بسته‌بندي بسيار گران‌تر تمام مي‌شود.


پيش‌بيني توليد برنج  در سال جاري

معاون وزير جهاد كشاورزي با بيان اينكه پيش‌بيني مي‌شود امسال حدود دو ميليون و ۴۰۰ هزارتن برنج سفيد در كشور توليد شود، گفت: ما قصد كاهش توليد سيب‌زميني را نداريم. عباس كشاورز در گفت‌وگو با مهر با بيان اينكه پيش بيني مي‌شود امسال حدود دو ميليون و ۳۰۰ تا ۲ ميليون و ۴۰۰ هزارتن برنج سفيد در كشور توليد شود، اظهارداشت: سال گذشته پيش‌بيني ما براي توليد يك ميليون و ۸۰۰ هزارتن بود اما در نهايت حدود دو ميليون تن برنج در كشور توليد شد. وي سياست وزارت جهاد كشاورزي مبني بر عدم حمايت از كشت برنج در استان‌هاي غيرشمالي را مورد اشاره قرار داد و گفت: ما همچنان اين سياست را دنبال مي‌كنيم، بر اجراي آن تاكيد داريم و امسال نيز آن را به استان‌هاي مربوطه ابلاغ كرده‌ايم. كشاورز درباره مقدار كاهش سطح زير كشت در استان‌هاي غيرشمالي طي سال جاري، اضافه كرد: هنوز كشت در اين نقاط انجام نشده است؛ از آنجايي كه استان‌هاي مذكور جزو نقاط گرم كشور هستند معمولا كشت دوم در آنجا انجام مي‌شود.


صدور خدمات فني و مهندسي در سال ۹۵

رييس انجمن صادركنندگان خدمات فني و مهندسي از پيش‌بيني اجراي ۵ ميليارد دلار پروژه فني و مهندسي در سال ۹۵ خبر داد و گفت: پيمانكاران همچنان منتظر گشايش در امور مالي هستند. محمدرضا انصاري در گفت‌وگو با مهر از پيش‌بيني صادرات ۵ ميليارد دلاري خدمات فني- مهندسي در سال ۹۵ خبر داد و گفت: تا پيش از تحريم‌ها، ايران در ۵۶ كشور دنيا به انجام پروژه‌هاي فني و مهندسي مي‌پرداخت كه به دليل درج شدن صدور ضمانتنامه‌ها و پذيرش آن از سوي كشورهاي خارجي اين فعاليت به حداقل رسيده است. رييس انجمن صادركنندگان خدمات فني و مهندسي افزود: البته با رونق گرفتن انجام پروژه‌هاي خدمات فني و مهندسي در ساير كشورها با گشايشي كه در اقتصاد ايران صورت گرفته، بسياري از شركت‌ها قصد دارند به بازارهاي شناخته شده قبلي دوباره وارد شوند و بر همين اساس ظرفيت ۲۵ ميليارد دلاري براي صدور خدمات فني و مهندسي پيش روي صادركنندگان قرار دارد، اما اگر جبهه جديدي براي صدور خدمات ايراني باز شود، قطعا اين رقم نيز افزايش مي‌يابد.


 صادرات محصولات كشاورزي

۸۰۲ ميليون دلار محصولات بخش كشاورزي در دو ماهه اول امسال صادر شد كه اين ميزان صادرات در مقايسه با مدت مشابه پارسال 5/22 درصد رشد داشته است.
به گزارش تسنيم به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت جهاد كشاورزي، 955 هزارتن محصولات بخش كشاورزي به ارزش 802 ميليون دلار طي دو ماهه نخست سال جاري صادر شده است كه اين ميزان در مقايسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزني 5/22 درصد و از نظر ارزش 59/4 درصد افزايش نشان مي‌دهد. براساس اين گزارش، سال گذشته 780 هزارتن محصولات بخش كشاورزي به ارزش 767 ميليون دلار صادر شده بود. سهم صادرات محصولات كشاورزي طي اين دو ماه، معادل سهم 2/6 درصد از كل وزن و 91/13 درصد از كل ارزش صادرات كالاهاي غيرنفتي است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون