• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3561 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۶ تير

30 ميليارد تومان براي ساماندهي سواحل كشور اختصاص يافت

اعتماد| عبدالرضا رحماني فضلي، وزير كشور در حاشيه هشتاد و يكمين جلسه شوراي اجتماعي كشور گفت: «در جلسه‌اي كه دستگاه‌هاي مختلف كشور با مقام معظم رهبري داشتند مقرر شد براي شش ماه بعد گزارش جامعي از عملكرد دستگاه‌ها در زمينه كاهش آسيب‌هاي اجتماعي به مقام معظم رهبري ارايه شود. كار بين دستگاه‌هاي مختلف توزيع شده و چند دستگاه‌ اصلي و مهم نيز مشخص كرده‌ايم و وزارتخانه‌هاي بهداشت، مسكن و شهرسازي و سازمان بهزيستي كشور گزارش عملكرد دو ماهه خود را ارايه مي‌دهند و شوراي اجتماعي كشور هم در اين زمينه به صورت مرتب تشكيل جلسه خواهد داد.»
وي همچنين درباره اقدامات انجام شده براي سالم‌سازي دريا گفت: «با توجه به اينكه بعد از ماه مبارك رمضان سيل مسافرين را به مناطق شمالي كشور خواهيم داشت، برنامه‌ريزي گسترده‌اي در اين خصوص بايد انجام شود و دستگاه‌هاي مختلف نيز در موضوعات اوقات فراغت و ترافيك بايد اقدام كنند. ‌يكي از موضوعات، تامين ناجيان غريق در سواحل كشور است كه در سال ۹۳ كاهش ۵۰ درصدي غريق را در سواحل كشور داشتيم اما از آنجا كه نجات‌غريق‌ها كارمند هيچ دستگاهي نيستند و با قرارداد چند ماهه سر كار حاضر مي‌شوند بايد منابع انساني دستگاه‌ها تشكيل شود. بنا داشتيم در سال ۹۴ سواحل كشور را به دستگاه‌هاي متقاضي واگذار كنيم كه در اين زمينه بسيج فعاليت خوبي داشت. اگرچه ما نگراني داشتيم كه در سواحل كشور سختگيري انجام شود و تنها نماز جماعت برپا كنند اما در بررسي‌هاي انجام شده مشخص شد فعاليت‌هاي فرهنگي و اجتماعي خوبي در سال ۹۴ انجام شده است. در سال 94، به دليل مشكلاتي كه پيش آمده بود، حقوق اين افراد پرداخت نشد كه در سال 95، تامين اعتبار كرده‌ايم و اميد است بتوانيم نسبت به پرداخت مطالبات غريق‌نجات‌ها اقدام كنيم. امسال براي سواحل كشور 30 ميليارد تومان پيش‌بيني كرده‌ايم و سرجمع 400 ميليارد تومان در حوزه آسيب‌هاي اجتماعي اختصاص يافته كه به هر برنامه حداكثر
۲۰ درصد از اين اعتبارات تخصيص مي‌يابد.»

 

بيانيه دانشگاه كاشان در پي خودكشي دانشجوي دكترا

اعتماد| در پي خودكشي يك دانشجوي شيمي دانشگاه كاشان، اين دانشگاه با انتشار بيانيه‌اي قطع شدن بورسيه دكتراي اين دانشجو را تكذيب كرد. در اين بيانيه آمده است: « دانشگاه كاشان ضمن عرض تسليت اين ضايعه به خانواده آن مرحوم و ابراز همدردي عميق و صميمانه و آرزوي صبر جميل و اجر جزيل براي آنان به اطلاع مي‌رساند كه آن مرحوم براساس معرفي از سوي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، دانشجوي بورسيه مقطع دكتراي شيمي تجزيه بوده و تمامي هزينه‌هاي تحصيل وي توسط اين وزارتخانه پرداخت شده بوده و در رابطه با بورسيه خود با مشكلي روبه‌رو نبوده و نامبرده بدون هيچ مانعي به تحصيل خود ادامه داده است.»

 

تعيين تكليف تعطيلي‌هاي زمستانه در كمتر از ۳ ماه

مهر| معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست گفت: از زمستان سال گذشته بحث‌هايي مطرح شد كه در ماه‌هايي كه بيشترين ميزان آلودگي هوا را داريم بتوانيم مثلا تعطيلي مدارس را داشته باشيم. بر اساس اين مصوبه سازمان محيط زيست مسووليت پيدا كرده تا ۳ ماه آينده با همكاري وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم نسبت به ساماندهي تعطيلات اقدام بكند كه چون فعاليت‌هاي اجرايي آن را از زمستان سال گذشته شروع كرده‌ايم، اميدواريم زودتر از ۳ ماه به نتيجه برسيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون