• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3561 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۶ تير

لغو مجوز شركت اتوبوسراني حامل سربازان ني‌ريز

اعتماد| جانشين فرمانده پليس راه كشور از لغو يكساله مجوز فعاليت شركت اتوبوسراني مقصر در حادثه «كشته شدن 13 سرباز پادگان 05 كرمان با سقوط در دره» خبر داد.
به گزارش ايسنا، سرهنگ قاسميان با اشاره به تشكيل كميسيون ماده 12 رسيدگي به تخلفات رانندگي حمل و نقل بار و مسافر گفت: «اعضاي كميسيون شركت تعاوني ميهن نور كرمان به دليل دستكاري در سيستم اصلي خودرو و نصب باك اضافه، عدم بازديد مدير فني از اتوبوس يادشده، عدم ممهور بودن صورت وضعيت مسافري به مهر شركت، حمل كالاي غيرمجاز، حمل مسافر اضافه بر ظرفيت و عدم دريافت مجوز حركت كارواني از پليس‌راه براي 15 دستگاه اتوبوس در اختيار اين شركت كه مسافران خاص از جمله سربازان پادگان 05 را حمل مي‌كرد، به عنوان متخلف تشخيص دادند و پروانه فعاليت اين شركت را به مدت يك سال به حال تعليق در آوردند.»
بامداد چهارشنبه (2 تير 95)، يك دستگاه اتوبوس ولوو، حامل ده‌ها سرباز شيرازي پادگان 05 كرمان كه پس از پايان دوره آموزشي به مرخصي 12روزه مي‌رفتند، به دليل «ناتواني راننده اتوبوس در كنترل وسيله نقليه ناشي از سرعت غيرمجاز» به دره لايرز در جاده سيرجان- ني‌ريز سقوط كرد كه در جريان آن تاكنون 13 سرباز و 6 مسافر ديگر كشته شده‌اند. بر اثر اين حادثه 12 سرباز ديگر نيز مصدوم شده‌اند كه در بخش‌ آي‌سي‌يو بيمارستان رجايي شيراز تحت درمان‌اند. راننده 70 ساله اتوبوس نيز كه از حادثه جان سالم به در برده در بيمارستان بستري است.
پيش از اين حسن قاضي‌زاده هاشمي، وزير بهداشت درباره جزييات حادثه گفته است: «در اين اتوبوس به جاي ٤٠ نفر، ٤٥ مسافر سوار شده بود و در بين راه نيز هشت مسافر قاچاق (تبعه افغان) سوار شدند. بعد از افطار هم سه بار ماشين‌هاي مختلف كنار اتوبوس نگه داشتند و جنس قاچاق (انبه، سيگار و ناس) رد و بدل كردند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون