• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3561 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۶ تير

امیررضا واعظ آشتیانی

فدراسيون‌نشينان در رفتارهای کی‌روش سهم دارند

1-‌ از نگاه فنی روی این قضیه بحثی ندارم چون اهالی فن باید درباره آن صحبت کنند اما از نگاه مدیریتی، به صلاح برانکو نبود که نسبت به قضیه ملی‌پوشان ورود کند. یکی از دلایلی که پرسپولیس توانست فصل گذشته نتایج خوبی کسب کند، بی‌حاشیه بودن این تیم به خصوص در راس آن کادر فنی بود. عده‌ای برانکو را تحریک کردند تا در این باره حرف بزند. اگر برانکو تحریک هم نشده باشد، کمک کردند که او ورود کند. در ایران موفقیت یک تیم در گرو بی‌حاشیه‌ بودن آن است. در تمامی تیم‌های ورزشی از جمله فوتبال این یک واقعیت انکار ناپذیر است که هر کسی آرامش داشته باشد، به موفقیت می‌رسد. اینکه تیم یا باشگاهی بخواهد انرژی‌اش را برای این داستان‌ها بگذارد، با چالش روبه‌رو می‌شود. در قضیه اختلاف با کی‌روش، برانکو را قربانی کردند و سرمربی پرسپولیس نیز ندانست که چطور ورود کند. برانکو می‌توانست در فضای آلوده فوتبال ایران با ادبیات مناسب مسائل را مطرح کند.
2-‌ به‌نظرم عده‌ای پشت برانکو پنهان شده‌اند. آقایانی که صحبت‌های‌شان منطقی نداشت، برانکو را قربانی کردند. توجیه آنها این بود که پرسپولیس موفق بوده و برانكو بهترین آلترناتیو برای کی‌روش خواهد بود. نمی‌خواهم بگویم رفتار کی‌روش درست است اما این صحبت‌‌ها ناشی از مدیریتی بوده که بر او اعمال شده و کی‌روش نیز فضا را مناسب دیده است. این حق را به کی‌روش بدهیم که هوشمندی به خرج دهد و به درست یا نادرست وارد این فضا شود.
3-‌ نگران فصل آینده پرسپولیس هستم که این تیم با توجه به تنشی که با آن روبه‌رو شده، با چالش مواجه شود. در این فضایی که بر فوتبال حاکم است، افراد این جسارت را ندارند که به‌گونه‌ای برخورد کنند که ثبات منطقی و مدیریتی‌شان را نشان دهند. ظاهرا عده‌ای به هم بدهکار هستند و بهانه دست هم دارند. اینکه رفتارهای کی‌روش ماحصل مدیریت گذشته است، درست است اما آقایانی که الان در فدراسیون حضور دارند، سهامدار رفتارهای گذشته کی‌روش نبودند؟
4-تا زمانی که خودرو همان باشد و تنها راننده تغییر کند، باز هم همان مسیر پیش می‌رود. برخی‌ها اعتقاد دارند که انتصاباتی در حال رخ دادن است اما مشکل این نیست، مشکل در ساختار و نوع مدیریت کردن است. تا زمانی که بده و بستان‌ها باشد، هیچ تحولی شاهد نخواهیم بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون