• ۱۴۰۳ شنبه ۲۸ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3628 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۸ شهريور

مقتول مخالف ازدواج پسرش بود

قتل پدر در آتش اختلافات شخصي

اعتماد| پسري كه با آتش زدن اتومبيلش منجر به سوختگي و مرگ پدرش شده است در بازجويي‌ها، ريشه وقوع حادثه را در اختلافش با خانواده درباره ازدواج با دختر مورد‌علاقه‌اش اعلام كرد.
بامداد يكم مرداد امسال، پليس پايتخت از وقوع يك فقره آتش‌سوزي در خيابان يافت‌آباد تهران باخبر شد. با حضور ماموران در محل مشخص شد پسري 24 ساله با ريختن بنزين روي خودرويش، قصد آتش زدن آن را داشته كه دخالت پدرش، منجر به سوختگي شديد او و مرگش در بيمارستان شده است.
با تشكيل پرونده‌اي با موضوع «قتل عمد» كارآگاهان پايگاه دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ رسيدگي به حادثه را در دستور كار خود قرار دادند و به تحقيق از خانواده مقتول پرداختند. در همان ابتدا مشخص شد، متهم كه پس از آتش زدن خودرو متواري شده است، دو ماه پيش با پدرش به اختلاف خورده و سر مالكيت اتومبيل با او درگير شده بود. او پس از فرار به شكل مخفيانه در كارگاه خياطي محل كارش زندگي مي‌كرد كه پس از شناسايي اين محل در يافت‌آباد، از سوي پليس دستگير و مورد بازجويي قرار گرفت.
او در همان ابتدا به ايجاد حريق عمدي منجر به مرگ پدرش اعتراف كرد و گفت: «دو ماه پيش با دختري آشنا شدم و مي‌خواستم با او ازدواج كنم اما وقتي اين موضوع را با خانواده‌ام در ميان گذاشتم، پدرم به‌شدت مخالفت كرد و همين موضوع باعث ايجاد اختلاف بين ما شد تا حدي كه من به مدت دو ماه، شب‌ها به خانه نمي‌رفتم و در همان كارگاه خياطي مي‌ماندم. اختلافات ما ادامه پيدا كرد تا اينكه روز حادثه، پدرم قصد داشت خودروي 206 شخصي‌ام را از من بگيرد در حالي كه من با پول خودم آن را خريده بودم. از اين كارش خيلي عصباني شدم و تهديدش كردم ماشينم را آتش مي‌زنم.»
متهم درباره چگونگي وقوع حادثه نيز گفت: «ساعت 4 بامداد روز حادثه، چند ليتر بنزين تهيه كردم و به در خانه پدرم كه ماشين آنجا پارك بود رفتم. با عصبانيت زياد، بنزين را روي ماشين ريختم و همزمان پدرم با شنيدن فريادهايم از خانه بيرون آمد. او مي‌خواست بطري بنزين را از من بگيرد اما بقيه آن روي خودش ريخت. » پسر 24 ساله در ادامه درباره لحظه كشته شدن پدرش گفت:
« وقتي فندكي كه همراه داشتم را روشن كردم و به سمت ماشين انداختم ناگهان همه‌جا شعله‌ور شد و پدرم هم چون نزديك ماشين ايستاده بود آتش گرفت. خيلي ترسيده بودم براي همين سريع فرار كردم و پس از چند روز فهميدم پدرم در بيمارستان فوت كرده است.»
سرهنگ كارآگاه حميد مكرم، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ با بيان جزييات پرونده با اشاره به اعتراف صريح متهم به آتش زدن منجر به قتل از انجام تحقيقات تكميلي و ادامه بازجويي‌ها از متهم  در پايگاه دهم پليس آگاهي تهران بزرگ ويژه قتل خبر داد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون