سازمان هواپيمايي:
مذاكرات ايران با ايرباس و بويينگ سياسي نيست
رييس سازمان هواپيمايي كشور اعلام كرد: مذاكرات قراردادي با دو شركت هواپيمايي ايرباس و بويينگ بايد در فضايي آرام و خارج از اظهارنظرهاي سياسي ادامه يابد. به گزارش وزارت راه و شهرسازي، علي عابدزاده اظهارنظرهاي سياسي در خصوص مذاكرات قراردادي با ايرباس و بويينگ را مناسب ندانست و گفت: مذاكرات كاملا كارشناسي است و نميتوان در فضاي سياسي به آن پرداخت، قصد ما نيز ادامه مذاكره در فضايي آرام و خارج از چارچوبهاي سياسي است. رييس سازمان هواپيمايي كشور با بيان اينكه با ورود هواپيماهاي نو فرودگاههاي كشور وارد فضاي جديدي ميشوند، ادامه روند گذشته را به صلاح ندانست و گفت: بايد در مسير تخصصي به حمل و نقل هوايي پرداخته شود و در همين راستا قرار گرفتن در چارچوبهاي سياسي به ما ضرر خواهد زد، همانطور كه در طول سالهاي گذشته ورود مسائل سياسي به اين حوزه ضررهاي جبرانناپذيري وارد كرده است. به گفته عابدزاده در طول سالهاي گذشته نزديك ۲۰ مورد تغييرات در سازمان هواپيمايي داشتيم و چنين اتفاقي در حمل و نقل هوايي و به خصوص در سازمان هواپيمايي كشوري كه ساختار نظارتي دارد، غيرقابل قبول و روشي مردود شده است. وي با توضيح اينكه بيثباتي بزرگترين آفتي است كه براي مجموعه سازمان هواپيمايي ما اتفاق افتاده است، بيان كرد: اصولا در سازمانهاي نظارتي مثل سازمان هواپيمايي ثبات وجود دارد و اگر به كشورهاي منطقه هم نگاه كنيد اكثرا سازمان هواپيمايي كشورشان داراي ثبات بودند. درحال حاضر هم در تركيه و هم در ساير كشورهاي منطقه اين سياست دنبال ميشود. رييس سازمان هواپيمايي كشوري افزود: اگر دقت كنيد متوجه خواهيد شد كه در خود ايكائو هم كه ساير كشورها موظف به اعمال روشهاي آن در كشورهايشان هستند به ندرت تغييري داده ميشود ولي در كشور ما همواره در اين ۳۰ ساله با تغيير مديريتي در اين حوزه مواجه بودهايم. عابدزاده در پاسخ به اين سوال كه تغييرات فعلي در مجموعه سازمان هواپيمايي در دوره جديد آيا در تضاد با سياست ثباتي كه بر آن تاكيد داريد، نيست، تاكيد كرد: تغييرات در سازمان هواپيمايي در دوره جديد بر پايه سياست جوانگرايي است نه تغييرات مديريتي و قصد داريم چارت انساني سازمان را به نحوي طراحي كنيم كه بتوان مديران قابل بهرهوري داشت و قابليت اداره سازمان را در سالهاي طولاني داشته باشند.