• ۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3721 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۷ دي

پيش‌بيني ميرتاج‌الديني از انتخابات رياست‌جمهوري

رقابت نهايي ميان دو نفر است

محمدرضا ميرتاج‌الديني، معاون پارلماني دولت احمدي‌نژاد كه نماينده دوره هفتم و هشتم مجلس نيز بود اگرچه عضو جبهه مردمي نيروهاي انقلاب نيست، اما مي‌گويد: با استفاده از تجربيات گذشته و اصلاح روش‌ها يك حركت جديدي شكل گرفته و من اين حركت را رو به رشد مي‌دانم و از اين حركت حمايت مي‌كنيم. در ادامه بخش‌هايي از مصاحبه اعتمادآنلاين با محمدرضا ميرتاج‌الديني را مي‌خوانيد:
  با توجه به اين موارد انتخابات رياست‌جمهوري سال 96 را يك انتخابات رقابتي جدي مي‌دانم و كساني كه بتوانند يك گفتمان در جامعه ارايه كنند و ظرفيت‌هاي مديريتي و برنامه‌هاي خوبي داشته باشند، فضا براي رقابت جدي آنها وجود دارد.
  در انتخابات رياست‌جمهوري چهره‌هاي مختلفي مطرح مي‌شوند اما در نهايت رويكرد جامعه به سمت دو نفر مي‌رود. اسم اين موضوع را هرچه مي‌خواهيد، بگذاريد اما اين اتفاق مي‌افتد. افراد مختلفي كه مطرح مي‌شوند نهايت رويكرد جامعه نسبت به دو نفر بيشتر مي‌شود. اسم اين را دو قطبي نمي‌گذارم اما زماني كه بحث‌ها در ميان كانديدا‌ها مطرح مي‌شود نهايتا گرايش‌ها به دو نفر بيشتر از سايرين است و اسم اين را نمي‌توان گفت دوقطبي. ممكن است جريان اصلاح‌طلب منافع سياسي‌اش در اين باشد كه جامعه را به سمت دوقطبي شدن بكشاند. اما بايد فضايي ايجاد شود كه يك انتخابات معقول و منطقي برگزار شود و مردم در يك فضاي منطقي راي خودشان را بدهند. بنابراين بايد يك فضايي ايجاد شود كه كانديداهاي مختلف نظرات‌شان را به سمع و نظر مردم برسانند.
  براي شركت در انتخابات اخيرا جبهه‌اي شكل گرفته با عنوان جبهه مردمي نيروهاي انقلاب كه اين جبهه فراتر از جريان اصولگرايي است. همه فعالان سياسي در عرصه انتخابات در چارچوب اين جبهه فعاليت مي‌كنند. ما از اين حركت حمايت مي‌كنيم و روندي كه اين جبهه در پيش گرفته روندي براي رسيدن به همگرايي و وحدت است. اين روند را درست مي‌دانيم. وحدت كانديدايي را همه طيف‌ها، جبهه‌ها و شخصيت‌هاي اين جريان به عنوان يك اصل مورد تاييدشان است و در رسيدن به كانديداي نهايي نيز از يك روندي پيروي مي‌شود كه مشاركت همه نيروها را در برمي‌گيرد.
  در مورد دعوت از آقاي احمدي‌نژاد براي حضور در جبهه مردمي نيروهاي انقلاب بايد دفتر ايشان جواب بدهند. من با ايشان در ارتباط نيستم و اطلاعي هم از اين موضوع ندارم.
  فعلا هيچ كس به عنوان كانديداي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب معرفي نشده حتي در جلسات داخلي هم مطرح نشده است. با توجه به اينكه طيف‌هاي مختلفي مطرح هستند و حركت هم يك حركت فراتر از جريان اصولگرايي است، همه افرادي كه شاخص‌ها و معيارهاي لازم را داشته باشند، مي‌توانند در اين حركت مشاركت كرده و حضور داشته باشند. تاكنون افرادي از سوي طيف‌هاي داخلي جريان اصولگرايي مطرح شده‌اند كه اين روند عادي است و در تمام جريان‌هاي سياسي وجود دارد كه زيرمجموعه‌ها افرادي را مطرح كنند. اما در نهايت جبهه مردمي نيروهاي انقلاب است كه بررسي مي‌كند و با يك روند مردمي كه گروه‌ها و تشكلات مردمي را دربرمي‌گيرد، مي‌توانند به نتيجه برسند.
  درباره تمكين جبهه پايداري‌ها و نزديكان آقاي مصباح‌يزدي از تصميم اصولگرايان: در مورد شخصيت‌ها دفترشان بايد جواب بدهند فقط مي‌توانم بگويم با توجه به شناختي كه از اين شخصيت‌ها داريم از حركت همگرايي و وحدت هميشه حمايت مي‌كنند. وقتي يك وحدت كلي شكل مي‌گيرد، مسلما همه افرادي كه شخصيت‌هاي مقبول در اين مجموعه هستند از نظرات آنها هم استفاده مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون