• ۱۴۰۳ يکشنبه ۷ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3731 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۹ بهمن

وزير دادگستري:

از تمام ظرفيت‌ها براي بازگرداندن پول‌ها در پرونده زنجاني استفاده مي‌كنيم

گروه سياسي| دولت يازدهم كه با تشكيل پرونده نفتي در دادسراي تهران، به دنبال بيت‌المالي بود كه مشخص نيست در كدام نقطه از اين جهان مفقود شده، با گذشت سه سال، همچنان در انتظار آن است. گذشت زماني كه پرونده فساد بزرگ نفتي همه مراحل دادسرا تا دادگاه و پس از آن ديوان عالي كشور را طي كرده و اينك براي اجراي حكم به دادگاه انقلاب و شعبه اجراي احكام آن باز مي‌گردد، هيچ عايدي براي دولت يازدهم و به خصوص شركت ملي نفت، به عنوان بزرگ‌ترين طلبكار نفتي نداشته است. هر چند در طول اين مدت، زنجاني وكالت‌نامه‌هايي را براي بازپس‌گيري اموال خود در داخل و خارج از كشور به نام مسوولان نفتي صادر كرده اما اين راه هم نه متهم رديف اول و نه شاكي اصلي پرونده را به جايي نمي‌رساند. حالا تنها دغدغه‌اي كه براي دولت وجود دارد، براي دوران پس از اجراي حكم اعدام زنجاني است. موضوعي كه وزير دادگستري آن را مورد توجه دستگاه قضا دانسته و البته بر تلاش براي استفاده از تمام ظرفيت‌ها و بازگرداندن پول‌هاي بيت‌المال تاكيد دارد. مصطفي پورمحمدي با اشاره به پرونده بابك زنجاني و تاكيد دولت بر لزوم بازگردان پول‌هاي بيت‌المال در اين پرونده گفت: اين يك بحث جدي است و تصميم كلي قوا اين است كه بتوانند اين كار را انجام دهند و قوه قضاييه هم مصمم است كه پول‌ها را زنده كند. پورمحمدي در گفت‌وگو با آنا و در پاسخ به اين سوال كه اگر بابك زنجاني اعدام شود براي بازگرداندن پول‌ها مشكلي ايجاد مي‌شود يا نه، اظهار كرد: تلاش اين است كه از تمام ظرفيت‌ها استفاده كنيم و پول‌هاي بيت‌المال را برگردانيم و قطعا دستگاه قضايي هم به اين نكته توجه دارد. به هرحال قوه قضاييه نسبت به اين مساله (بازگرداندن پول‌ها بعد از اعدام بابك زنجاني) تدبير لازم را دارد.
از سخنگوي قوه قضاييه بپرسيد كه چرا در مقاطعي احضار روزنامه‌نگاران زياد مي‌شود
وزير دادگستري در بخش ديگري از گفت‌وگوي خود درباره علت احضار و بازداشت‌هاي اخير برخي روزنامه‌نگاران و در پاسخ به اين سوال كه چرا در مقاطعي با حجمي‌ از احضار روزنامه‌نگاران مواجه هستيم، گفت: بله اين سوال وجود دارد و از ما هم زياد مي‌پرسند كه چرا در يك مقطع زماني احضارها زياد مي‌شود و جا دارد از سخنگوي قوه قضاييه سوال شود كه چرا در يك مقطع احضارها زياد مي‌شود، ولي من چون در جريان پرونده‌ها نيستم نمي‌توانم توضيح دهم.
تلاش شده ناطق‌نوري به جامعه روحانيت برگردد
تلاش براي بازگشت ناطق‌نوري به جامعه روحانيت، از ديگر مباحثي بود كه از سوي وزير دادگستري مطرح شد. مصطفي پورمحمدي، عضو ارشد جامعه روحانيت مبارز تهران در گفت‌وگو با خبرآنلاين و در پاسخ به اين سوال كه در فقدان آيت‌الله هاشمي، جامعه روحانيت تلاش نمي‌كند ناطق‌نوري را به اين تشكيلات برگرداند؟ توضيح داد: پيوسته همه اعضاي اوليه و بنيانگذاران جامعه روحانيت دعوت شدند. صندلي‌هايشان براي حضور آنها خالي است. تلاش هم شده كه بازگردند اما تصميم خودشان است.
پورمحمدي در پاسخ به اين سوال كه نگاه جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي به جامعتين اين است كه آنها شيوخي هستند كه صرفا رهنمودهاي معنوي مي‌دهند اما ما جايگاه راهبردي داريم، آيا نظر آنها را تاييد مي‌كنيد؟ اظهار كرد: آنها نظرشان اين است، ولي جامعه روحانيت مبارز به عنوان تشكيلات سابقه‌دار، شناسنامه‌دار و با اهداف و كاركردهاي روشن و ويژه طبعا سعي داشته و دارد كه در جهت سالم‌سازي محيط سياسي، ارايه راهكارها و توصيه‌هاي لازم از همه جريان‌هاي اصيل انقلاب، وفادار و خدمتگزار به نظام و رهبري پشتيباني شود، اين سياست از گذشته بوده در آينده هم ادامه خواهد داشت. اين فعال سياسي اصولگرا در پاسخ به اين سوال كه آيا جامعه روحانيت مبارز آن نقش تصميم‌سازي خودش را همچنان دارد؟ يادآور شد: به هر حال وزنه‌هاي سياسي كه با تغيير و تحولات ايام جابه‌جا نمي‌شوند. جامعه روحانيت تكليف، جايگاه و نقش آفريني‌اش روشن است، تاثيرگذاري‌اش از گذشته بوده و سعي هم مي‌كند كه يك تاثيرگذاري همراه با اهداف و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي و امام و منويات مقام معظم رهبري را با قوت ادامه دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون