• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3855 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۵ تير

پيام تسليت شخصيت‌هاي كشور در پي درگذشت مريم ميرزاخاني

خبر درگذشت مريم ميرزاخاني، نابغه رياضيات ايران موج گسترده‌اي از واكنش‌ها را در بين مقامات كشور به دنبال داشت.

حسن روحاني، رييس‌جمهوري: درگذشت اندوه ‏بار مريم ميرزاخاني، نابغه نامدار رياضي ايران و جهان موجب تالم و تاثر فراوان شد. درخشش بي‌‏نظير اين دانشمند خلاق و انسان متواضع كه نام ايران را در مجامع علمي جهاني طنين‏‌انداز كرد، نقطه عطفي در معرفي همت والاي زنان و جوانان ايراني در مسير كسب قله‌هاي افتخار و عرصه‌هاي گوناگون بين‌المللي بود. اينجانب ضمن ارج نهادن به خدمات علمي و آثار ماندگار اين فرزند فرهيخته ايران، مصيبت وارده را به جامعه علمي كشور و خانواده محترم آن عزيز از دست رفته، صميمانه تسليت مي‌گويم و از درگاه خداوند متعال براي ايشان رحمت الهي و براي عموم بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.

علي لاريجاني، رييس مجلس شوراي اسلامي: فقدان بانوي ارزشمند، فرهيخته و نخبه رياضي جهان، خانم ميرزاخاني باعث تاسف فراوان گرديد. درگذشت اين بانوي پر افتخار ايران را به جامعه علمي و خانواده محترم ايشان تسليت مي‌گوييم.

محمد فرهادي، وزير علوم، تحقيقات و فناوري: در شرايطي كه جامعه علمي و دانشگاهي و آحاد مردم علم‌دوست و فرهيخته كشور در سوگ از دست دادن بانوي عالم و دانشمند، دانش‌آموخته دانشگاه صنعتي شريف و استاد دانشگاه استنفورد، سركار دكتر مريم ميرزاخاني نشسته‌اند، برخود فرض مي‌دانم مراتب تسليت و همدردي خود را به استادان، همكاران، دوستداران و خانواده محترم ايشان اعلام كنم. از درگاه خداوند منان براي آن بانوي گرامي كه با گرفتن معتبرترين جايزه جهاني، نام ايران و ايراني را در جهان پرآوازه ساخت، رحمت واسعه الهي و براي همكاران، خانواده محترم ايشان و همه سوگواران در اين فقدان اندوهناك، صبر و اجر آرزو مي‌كنم.

حداد عادل، رييس فرهنگستان زبان و ادب فارسي: خبر درگذشت خانم مريم ميرزاخاني رياضيدان برجسته ايراني براي اينجانب و همه كساني كه ايشان را مي‌شناختند تكان‌دهنده و تاسف‌آور بود. استعداد خانم ميرزاخاني در رياضي از زمان دانش‌آموزي وي در جريان مسابقات داخلي و جهاني المپياد رياضي آشكار گرديد و نبوغ وي آينده‌اي روشن را نويد مي‌داد. او در المپيادهاي جهاني رياضي براي ايران افتخار فراوان آفريد و نمونه‌اي از استعداد و پشتكار زن ايراني در عرصه علم به شمار مي‌رفت. خاموشي زودهنگام اين ستاره خوش درخشيده را به خانواده داغديده و استادان و دوستانش تسليت مي‌گويم. اميدوارم جوانان كشور و خصوصا دختران جوان ياد وخاطره او را همچون الگويي درخشان در دل و جان خود گرامي بدارند.

محمود فتوحي فيروزآباد، رييس دانشگاه صنعتي شريف: درگذشت نابغه رياضي جهان و دانشمندي بزرگ و فروتن، سركار خانم دكتر مريم ميرزاخاني (دانش‌آموخته دانشكده رياضي)، ضايعه‌اي جبران‌ناپذير براي جامعه علمي جهاني است و مطمئنا جامعه علمي كشورمان و به ويژه خانواده بزرگ دانشگاه صنعتي شريف، بيش از همه داغدار از دست دادن اين جواهر بي‌نظير علمي است. ايشان در زمينه‌هاي علمي و تحقيقاتي به دستاوردها و موفقيت‌هايي دست يافتند كه در جايگاه خود بي‌نظير بود و پيشرفت‌هايي به مراتب بالاتر از ايشان اميد مي‌رفت كه متاسفانه فرصت تحقق روياهايي بزرگ‌تر از مريم ميرزاخاني سلب شد. ايشان يكي از پركارترين و اثرگذارترين استاداني بود كه به گفته همكارانش، تا واپسين روزهاي عمر پربار خود، ضمن تلاش در عرصه تدريس و تحقيق، نقش بسيار موثري در پيشبرد مرزهاي علم داشته‌اند.

تسليت سفارت فرانسه در تهران: بسيار باعث غم و اندوه است كه خبر درگذشت مريم ميرزاخاني نخستين زن دريافت‌كننده مدال فيلدز را دريافت كرديم.

نماينده مقيم سازمان‌ملل در تهران: از خبر درگذشت مريم ميرزاخاني، دختر، مادر، همسر و پروفسور هوشمند ايراني غمگين شدم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون