• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۹ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3963 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۷ آذر

گفت‌وگوي «اعتماد» با سرمربي تيم ملي كشتي اميد

رضايي: تصميم سختي بود

عليرضا رضايي به عنوان سرمربي هدايت تيم ملي كشتي آزاد زير 23 سال ايران را در رقابت‌هاي جهاني لهستان برعهده داشت. تيم او با كسب يك مدال طلا و دو برنز در جايگاه هشتم مسابقات ايستاد، اين در حالي است كه اگر عليرضا كريمي مي‌توانست در جدول مسابقات باقي بماند و به مدالي كه حق مسلم او بود برسد، اين تيم با چهار مدال كه به احتمال زياد دو طلا و دو برنز مي‌بود، روي سكوي سوم مسابقات قرار مي‌گرفت و نتيجه قابل قبولي بود كه مي‌شد به دلايل مختلف از آن دفاع كرد. باري، اين تيم با توجه به اتفاقي كه در جدول مسابقات رخ داد تا كريمي بدون اينكه با حريف اسراييلي مبارزه كند از گردونه رقابت‌ها كنار برود، اين موفقيت را از تيم ايران گرفت، با اين حال تيم رضايي خوب ظاهر شد و اگر شاگردان او اشكالات خود را برطرف كنند در آينده نتايج بهتري حتي در بزرگسالان مي‌توانند كسب كنند. با نايب قهرمان اسبق المپيك در خصوص عليرضا كريمي و هشتگ «بايد ببازي» كه صفحات مجازي را پر كرده گفت‌وگو كرديم.

 

عليرضا كريمي پس از شكست مصلحتي در مقابل حريف روس و حاضر نشدن در برابر نماينده اسراييل پستي در اينستاگرام خود منتشر كرده كه بسيار ديده شده است، دليل ديده شدن اين تصوير با آن آهنگ و متن «آخرين سنگر سكوته/ حق ما هم هيچ‌وقت گرفتني نيست.» چيست؟

مردم پيگير مسائل قهرمانان خود هستند و مي‌خواهند بدانند چه اتفاقي براي كريمي افتاده كه كشتي‌اي را كه جلو بوده باخته است.

حالا يك موجي به راه افتاده و مردم دارند با هشتگ بايد ببازي از كريمي قهرمان خودشان حمايت مي‌كنند، اين حمايت‌ها چه اندازه مي‌تواند به قهرمانان كمك كند تا روحيه خود را از دست نداده و بتوانند با قدرت به كار خود ادامه دهند و در ميادين بعدي به موفقيت برسند.

مردم به قهرمانان خود علاقه داشته و دوست دارند با اين مسائل به قهرمانان روحيه دهند و بگويند كه درك‌شان مي‌كنند و كنارشان هستند.

به هر حال كريمي به خاطر آرمان‌هاي نظام و حمايت از مردم فلسطين نتيجه را به حريف روس واگذار كرد و در ادامه مقابل نماينده اسراييل حاضر نشد، حال مسوولان براي كريمي و امثال كريمي كه به خاطر ارزش‌هاي نظام حاضر به مبارزه با نمايندگان اسراييل نمي‌شوند چه كار مي‌توانند كنند تا اين قهرمانان همچون گذشته با قدرت به كار خود ادامه دهند.

اين موضوع قابل تقدير است كه ورزشكاران براي حمايت از مردم فلسطين از سياست‌هاي نظام تبعيت مي‌كنند و در مقابل حداقل بايد قدردان اين افراد بود و حتي پاداشي بيشتر از نفر قهرمان براي آنها در نظر گرفت و علاوه بر جوايز مادي از نظر معنوي نيز آنها را مورد تمجيد قرار داد.

جالب اينكه اسراييل در كل تاريخ كشتي خود چهار مدال كسب كرده است كه دو تاي آن مربوط مي‌شود به زماني كه كريمي با نمايندگان اين رژيم مبارزه نكرده است و همين موضوع مظلوميت و بدشانسي اين كشتي‌گير را مي‌رساند.

عليرضا پسر فوق‌العاده مظلوم و معصومي است. اين هم از بدشانسي او كه بسيار بي‌حاشيه است بوده، البته مي‌تواند براي هر ورزشكاري اتفاق بيفتد؛ اما همانطور كه گفتيد او در اين زمينه هم بدشانس است.

عليرضا سرباز هم هست؛ آيا او با اين كار خود كه براي دومين بار است انجام مي‌دهد دين خود را به كشور ادا نكرده است؟ آيا نبايد حداقل حالا تخفيفي براي او درباره سربازي‌اش كه چندي پيش برايش مشكل‌ساز شده بود تا نتواند در تمرينات تيم ملي حاضر شود از جانب مسوولان انجام داد؟

عليرضا به خاطر قهرماني‌اش در ارتش‌هاي جهان دنبال كسر خدمت خود است. واقعا كريمي‌ها سربازي مي‌كنند و بهتر است توجهي ويژه به اين قهرمانان شود.

با شنيدن جمله «بايد ببازي» كه تبديل به هشتگ پربازديدي در صفحات مجازي شده است چه حسي به شما دست مي‌دهد؟

اينكه يك اصطلاح است؛ تصميم سختي بود؛ اما خب اين بهترين تصميمي بود كه مي‌شد گرفت تا كمترين عواقب را از جانب اتحاديه جهاني كشتي براي كشتي ايران داشته باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون