آخوندي بنبستها را شكست
الياس حضرتي، نماينده تهران ديروز در جلسه استيضاح وزير راه و شهرسازي به عنوان مخالف استيضاح وزير راه سخن گفت و با بيان اينكه «بايد امروز موضوع استيضاح را بهانهاي براي بررسي موضوع مهم كشوري قرار دهيم»، گفت: «بنده از استيضاحكنندگان كه اين فرصت را براي كشور خلق كردند تشكر ميكنم كه باعث شدند مباحث خوبي مطرح شود و گزارشهاي مثبتي به مردم كه هميشه خبرهاي منفي و نااميدكننده شنيدهاند داده شود اما ميگويم كه استيضاحكنندگان با عجله كار كردند و محتواي انتقاداتشان نشان ميدهد كه با عجله تصميم گرفتند.»
وي افزود: «ما عادت داريم كه در زماني كه بحران در كشور پيش ميآيد به جاي اينكه صبورانه علت را بررسي كنيم شروع به زدن ميكنيم. زماني كه وزير هنوز در بحران بود به جاي روحيه دادن به او استيضاح ميكنيم اين كار با عجله بود و بهتر بود منتظر نتيجه جعبه سياه ميمانديد.»
حضرتي خاطرنشان كرد: «نقطه ضعف ديگر طرح اين استيضاح اين بود كه استيضاح سه وزير همزمان مطرح شد و اين مساله از روال طبيعي خارج بود ضمن اينكه زمان استيضاح وزير راه در اين برهه كه نزديك سفرهاي نوروزي است، نادرست بود.»
وي يادآور شد: «آيا ما اعتقاد داريم كه بايد لابي كنيم و رفت و آمد كرده و به همه بلي بگوييم و خود را به بودجه سنواتي عمراني محصور كنيم يا اينكه به روش مديريت باز و با نگاه تجارت جهاني و در نظر گرفتن فرصتهايي كه در جهان وجود دارد معتقديم؟ آيا به نيروي انساني كارآمد اعتقاد داريم تا بتوانيم چهره زيبايي از جمهوري اسلامي به مردم نشان دهيم. امروز مديريت باز چشمانداز وسيعي دارد و زنده و پويا است.» حضرتي خاطرنشان كرد: «بنده امروز از شخص آخوندي دفاع نميكنم كه ايشان فرزند آيتالله آخوندي و از فرزندان آذربايجان است، امروز ميخواهم از ضرورت مديريت پويا و زنده دفاع كنم. آقاي آخوندي به جاي محدود شدن به بودجه عمراني در راستاي استفاده از امكانات سرمايهگذاري خارجي اقدام كرده است.»
اين نماينده مجلس بيان كرد: «ما امروز بحرانهايي مثل آب، محيط زيست و اشتغال را داريم ولي مهمترين آن كمبود سرمايهگذاري است. در وزارت راه آخوندي توانسته بالاترين جذب سرمايهگذاري خارجي و داخلي را داشته باشد و همچنين توانسته بودجه عمراني را در راستاي بازسازي ناوگان هوايي و ريلي هزينه كند.»
وي تصريح كرد: «آخوندي همزمان با مذاكرات برجام در حال رايزني و مذاكره براي جذب سرمايهگذاري خارجي بود. در اينجا بنده نميگويم كه بايد از اروپا الگوبرداري كنيم، كشورهايي مثل مالزي، اندونزي و تركيه را مدنظر قرار دهيم ميبينيم كه اين وزارتخانه تحولات اساسي داشته است.» حضرتي ادامه داد: «زماني كه يك پيمانكار كه ۲۰۰ ميليارد تومان از وزارت راه طلب داشت با يك چك ۲۰ ميليون توماني مواجه شد، سكته كرد ما نتوانستهايم به وزارت راه بودجه زيادي تخصيص دهيم حال به كدامين گناه قرار است آخوندي استيضاح شود؟ به خاطر اينكه پرچمدار نوسازي هوايي شده در دنيايي كه همگان عليه ما بسيج شدهاند بايد استيضاح شود. او در پيچ و خمها توانسته قرارداد براي نوسازي بنويسد حالا بايد مجازات شود.»
نماينده مردم تهران خاطرنشان كرد: «بايد ببينيم كه آخوندي در جادههاي روستايي، بنادر، ناوگان ريلي و هوايي چه كرده، امروز بايد درباره مديريت كشور تصميم بگيريم.» وي يادآور شد: «امروز تصميم ميگيريم وزيري كه در حد يك وزير واقعي و توان او بالاتر از يك وزارتخانه است را تنبيه يا تشويق كنيم، اگر تشويق شود امثال زنگنه هم تشويق ميشوند.»
حضرتي با بيان اينكه آخوندي توانسته بنبستها را بشكند اين سوال را مطرح كرد كه آيا ما بايد به مديران كارآمد نمره بدهيم يا اينكه به كسي كه در كوچههاي بنبست و تنگ ندانمكاري گير كرده امتياز بدهيم.
وي خاطرنشان كرد: «امروز با راي قاطع به آقاي آخوندي از وزيري كه در وزارت راه براي سال ۹۷ برنامه ويژهاي براي ايجاد اشتغال دارد، حمايت ميكنيم.»