• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4918 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۳ ارديبهشت

تعداد مبتلايان ويروس هندي در كشور رو به افزايش است

كرونا جان ۳۹۴ نفر ديگر را در ايران گرفت

گروه اجتماعي: ظرف شبانه‌روز 11 تا 12 ارديبهشت 394 مبتلاي كوويد 19 دركشور فوت كردند و تعداد فوتي‌هاي كرونا در ايران به 72 هزار و 484 نفر رسيد. وزارت بهداشت در گزارش روزانه خود اعلام كرد كه در اين بازه زماني ۱۸ هزار و ۶۹۸ بيمار جديد مبتلا به كوويد-۱۹ دركشور شناسايي شدند و مجموع مبتلايان كرونا هم به دو ميليون و ۵۳۴ هزار و ۸۵۵ نفر رسيد.
بنا به اين گزارش، در حال حاضر ۱۹۸ شهر كشور در وضعيت قرمز، ۱۵۷ شهر در وضعيت نارنجي، ۸۴ شهر در وضعيت زرد و ۹ شهر در وضعيت آبي قرار دارند. 
در حالي كه اخبار هفته گذشته و تاييد وزير بهداشت، حكايت از ورود گونه هندي ويروس كرونا به كشور داشت و اين نوع جهش يافته ويروس توسط 9 تبعه هندي و پاكستاني كه به صورت غيرقانوني از مرزهاي زمين وارد شده بودند به استان بوشهر رسيده بود، ديروز رييس مركز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت از شناسايي نوع جديدي از ويروس كرونا در يكي از واحدهاي توليدي شهرستان شوط (آذربايجان غربي) خبر داد.
محمدمهدي گويا گفت:«طي هفته گذشته همكاران بهداشت و درمان اين شهرستان در زمان انجام اقدامات پيشگيرانه متوجه شدند در يكي از كارخانه‌هاي اين شهرستان، تعدادي از نيروها مبتلاي نوع جديدي از ويروس كرونا هستند. بلافاصله تمامي نيروهاي اين كارخانه مورد آزمايش قرار گرفتند و مشخص شد ۷ نفر از پرسنل اين كارخانه به نوع جديدي از ويروس كرونا آلوده شده‌اند كه حال عمومي آنها مساعد است و نيازي به بستري شدن در بيمارستان را ندارند. هم‌اكنون كارگران اين كارخانه به مدت ۱۴ روز قرنطينه هستند و هر روز مورد ارزيابي بهداشتي و تست‌هاي باليني و pcr  قرار مي‌گيرند.» بنا بر آخرين اعلام وزارت بهداشت، وضعيت شيوع كرونا در استان تهران همچنان در شرايط بحران است. تهران هفته گذشته، افزايش 40.5 درصد مرگ كرونا، افزايش 18 درصدي بستري‌ها و افزايش 32 درصدي مراجعات سرپايي مبتلايان جديد نسبت به هفته‌هاي قبل‌تر را تجربه كرده در حالي كه بنا به بررسي‌هاي وزارت بهداشت، ظرف هفته اول ارديبهشت ميزان رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي در پايتخت، حدود 66 تا 78 درصد بوده است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون