• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4944 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۱۳ خرداد

محمدجواد ظريف، وزير خارجه:

قدرت‌هاي جهاني نمي‌توانند ايران را به زانو درآورند

«محمدجواد ظريف» وزير امور خارجه در كنفرانس بين‌المللي مجازي «گفتمان سياسي از ديدگاه امام خميني (ره): نظام بين‌الملل و مسائل جهان اسلام» با تاكيد بر اينكه مردم ايران سرمايه‌هاي انقلاب اسلامي ايران محسوب مي‌شوند، گفت كه هيچ‌كس به جز مردم ايران خواهان پيروزي انقلاب اسلامي ايران نبودند.
ظريف در آغاز سخنان خود با اشاره به اينكه مردم ايران سرمايه‌هاي انقلاب اسلامي ايران هستند، گفت: «انقلاب اسلامي ايران و امام راحل (ره) به خوبي نشان دادند كه قدرت‌هاي مادي تنها يك مولفه است و همگي ما مي‌دانيم كه در جو جهاني در حال تغيير، دو ابرقدرت غرب و شرق ديگر بر جهان سلطه ندارند، آنها اعمال نفوذ مي‌كنند و مي‌توانند ضربه سنگيني را وارد كنند اما قادر نيستند آنچه را در جهان رخ مي‌دهد، تحت كنترل درآورند و اولين تحولي كه نشان داد آنها ديگر نمي‌توانند جهان را كنترل‌ كنند، انقلاب اسلامي ايران بود. باور كنيد كه هيچ‌كس در جهان در شرق و غرب جهان خواهان پيروزي انقلاب اسلامي ايران نبود و فقط مردم ايران با اتكا به خود و مهم‌تر از آن اعتقاد به خدا بر قدرت‌ مادي ابرقدرت‌ها پيروز شدند و سرنوشتي خلاف خواست آنها را رقم زدند».
وزير خارجه با اشاره به تلاش‌هاي قدرت‌هاي غربي براي به زانو درآوردن جمهوري اسلامي ايران گفت: «ايران در طول چهار دهه گذشته با چالش‌هاي زيادي از جمله جنگ تحميلي، تحريم‌هاي اقتصادي، جنگ اقتصادي و انواع تروريسم از جمله تروريسم اقتصادي، تروريسم نظامي، تروريسم زيست محيطي و تروريسم درماني روبرو بوده است، اما اكنون با وجود تمام اين فشارها، سرفراز ايستاده است».
ظريف با تاكيد بر اينكه مردم ايران با خودباوري و اتكاء به نفس در مقابل قدرت‌هاي متخاصم ايستادگي كردند، گفت: «با وجود تمام توطئه‌ها و اقدامات عليه ايران، مردم ايران اكنون به واسطه روحيه خودباوري و اتكا به نفس سربلند بايستند و دليل آن پيامي بود كه امام خميني براي مردم ايران به ارمغان آورد و آن خودباوري و عزت نفس بود».
وزير خارجه ايران با اشاره به اين نكته كه مردم ايران سرمايه‌هاي انقلاب اسلامي هستند، گفت: «پيام امام خميني (ره)، همانا پيام باور به مردم و اين عقيده بود كه مسوولان، خدمتگزاران مردم هستند به همين دليل امام خميني (ره) به صراحت فرمودند كه آنچه به ما مشروعيت مي‌دهد، اين است كه قلب و فكر مردم با ما همراه است».
محمدجواد ظريف به جنايات ۱۲ روزه رژيم صهيونيستي عليه فلسطينيان در قدس اشغالي و پيروزي خواست و اراده مردم غزه بر رژيم غاصب صهيونيستي اشاره كرد و گفت: «مردم غزه و قدس شريف بر گنبد آهنين پيروز شدند. آنچه اكنون صهيونيست‌ها را به ناتواني گنبد آهنين رسانده است، باور مردم فلسطين به توانايي و حق خود براي دفاع در برابر سياست‌هاي نژادپرستانه و آپارتايد رژيم صهيونيستي است». او در پايان سخنان خود با تاكيد بر برتري قدرت خدا در برابر تمامي قدرت‌هاي جهان گفت: «تمام تحولاتي كه به جايگاه ممتاز انقلاب اسلامي منجر شد، يادآور اين پيام الهي است كه قدرت پروردگار فوق همه قدرت‌ها است».

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون