• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4944 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۱۳ خرداد

لحظاتي با كاپيتان حاج صفي پيش از پرواز به منامه

جان مي‌دهيم اما با دست پُر برمي‌گرديم

اميد مافي


 

كاپيتان آماده است تا آنجا در گرمه بادي كه چهره‌ها را داغ خواهد كرد، ستاره‌هاي روشن را روي شانه وطن بنشاند و جزيي از نمايش بي‌بديل طغيان يوزها در آن سوي آب باشد. تفنگداري با ۱۱۳ بازي ملي را چند ساعت پيش از پرواز به منامه در جزيره كيش پيدا كرديم و حرف‌هاي كهنه سربازي را شنيديم كه تنها به فتح منامه فكر مي‌كرد. توپچي سرد و گرم چشيده‌اي كه در آستانه گرگ و ميش اتفاقات به حضوري ديگر در جام جهان‌نما و ثبت خاطراتي جاويد مي‌انديشد. احسان حاج صفي در برابر سوالات «اعتماد» نه مكث كرد و نه سگرمه‌هايش را در هم برد.

قبول داري وضعيت تيم ملي در جدول بحراني است؟

اين وضعيت پايدار نخواهد ماند و در اردوي كيش هم‌قسم شده‌ايم كه در بحرين جدول را به هم بريزيم و در پايان بازي‌هاي دور برگشت صدرنشين شويم. پيروزي در چهار بازي پياپي كار ساده‌اي نيست اما ما براي رسيدن تيم ملي جان مي‌دهيم و با دست پر برمي‌گرديم. خيال‌تان راحت.

به هر حال با چشم‌هاي بسته نبايد به آنجا حمله كرد؟

دقيقا. يورش چشم‌بسته به منامه يعني خداحافظي با جام جهاني. پس بايد از همان ديدار نخست منطقي ظاهر شويم و به هيچ عنوان به سمت بازي احساسي نرويم. اسكوچيچ در اين خصوص صحبت‌هاي لازم را كرده و بچه‌ها هم از تجربه كافي برخوردارند. فقط بايد كمي شانس همراه‌مان باشد و به در بسته نخوريم.

دوئل با هنگ‌كنگ در ايستگاه اول منامه را چطور آناليز مي‌كني؟

هنگ‌كنگ تيم چغر و سخت‌جاني است و در دور رفت هم ما را اذيت كرد. به قول اسكوچيچ جام حهاني براي تيم ايران از بازي با هنگ‌كنگ آغاز خواهد شد. ما اگر حسابگرانه بازي كنيم و هنگ‌كنگ را با قاطعيت از سر راه‌ برداريم سنگيني بار حضور در منامه را كمتر حس خواهيم كرد.

الان تيم ملي به تركيب قطعي خود رسيده؟

جواب اين سوال را بايد سرمربي تيم بدهد. آنچه واضح و روشن است اينكه با وجود لژيونرها و بازيكنان آماده ليگ ايران دست اسكوچيچ كاملا باز است و مي‌تواند براي هر بازي پلن خاص خودش را رو كند. تيمي با اين همه مهره اگر خداي ناكرده در منامه نتيجه نگيرد كه واويلاست.

براي عراق و بحرين هم نسخه ويژه داريد حتما!

بحرين به تازگي با اوكراين مساوي كرد و عراق هم شرايط خوبي دارد اما ما با تكيه بر تعصب و تاكتيك قطعا سربلند خواهيم شد. كادر فني تيم ملي بازي‌هاي هر چهار حريف ايران را كاملا تجزيه و تحليل كرده و با دست بسته به مصاف آنها نخواهيم رفت.

در اين ميان احسان حاج‌صفي در قامت كاپيتان تيم ملي نقش ويژه‌اي ايفا خواهد كرد. درست است؟

اين افتخار بزرگي است كه بازوبند كاپيتاني تيم ملي به بازوي من بسته خواهد شد. تمام سعي‌ام اين است كه با تكيه بر تجربه و رفاقت نزديك با بچه‌ها مثمرثمر باشم و بتوانم در موفقيت‌هاي پيش رو به قدر خود سهيم باشم.

مي‌شود اميدوار بود كه احسان حاج صفي سومين جام جهاني‌اش را تجربه كند؟

چرا كه نه. سعادت بالاتر از اينكه يك بازيكن با پيراهن كشورش سه بار در جام جهاني حضور داشته باشد؟ من تازه ۳۲ ساله‌ام و اگر شانس ياري كند چهارمين جام جهاني را هم خواهم ديد و ركوردشكني خواهم كرد.

همين الان مهم‌ترين دغدغه احسان حاج صفي چيست؟

اينكه در روزهاي سختي كه بر مردم خوب كشورم مي‌گذرد و كرونا و گراني و بيكاري امان همه را بريده ما بتوانيم سفيران خوبي براي ايران باشيم و با رسيدن به جام جهاني هشتاد ميليون نفر را شاد كنيم. باور كنيد براي اين تيم هيچ‌چيز مهم‌تر از جلب رضايت ملت نيست.

و ماموريت كاپيتان حاج‌صفي در لاين چپ تيم ملي.

من در وهله اول بايد در كار خنثي كردن نقشه‌هاي هجومي حريفان شركت كنم و بعد هم با پاس‌هاي بلند و كوتاه موتور تهاجمي تيم ملي را گرم نگه دارم. البته اسكوچيچ خواسته اگر فرصت فراهم شد حتما از راه دور شوت بزنم و سازمان دفاعي حريفان را به هم بريزم. تا ببينيم خدا چه مي‌خواهد.

حرفي هم مانده احسان؟

دعاي مردم در اين مقطع بسيار حساس مي‌تواند به تيم كمك كند. هر چقدر بچه‌ها از مردم و رسانه‌ها انرژي مثبت بيشتري بگيرند قطعا در ميدان موفق‌تر ظاهر خواهند شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون