• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4944 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۱۳ خرداد

خبر

پيك بعدي كرونا احتمالا از نوع هندي است

دبير كميته علمي كشوري كوويد ۱۹ گفت: احتمالا پيك بعدي بيماري كرونا را با نوع هندي آن شاهد خواهيم بود. 
عاطفه عابديني، دبير كميته علمي كشوري كوويد ۱۹ در نشست روز چهارشنبه با توجه به شرايط موجود در ايران و كشورهاي ديگر گفت: بايد ۷۵ درصد مردم واكسينه شوند تا واكسيناسيون تاثيرگذار باشد كه اكنون يكي از دغدغه‌هاي بزرگ، تهيه واكسن است. واكسن‌ها در پلتفرم‌هاي مختلف وجود دارند از ويروس كشته شده تا آنهايي كه نوعي از پروتئين را دارند. تاثير واكسن‌ها در مقابل جهش‌هاي جديد كاملا متفاوت است و پيش‌بيني مي‌كنيم احتمالا پيك بعدي با نوع هندي را داشته باشيم، براي همين بايد به ايمني ۷۰درصدي برسيم و آگاهي داشته باشيم كه جهش‌ها چه اثري خواهد داشت. اوگفت: يك‌سري نتايج از واكسن بركت ارسال شد كه حتما صادقانه منتشر خواهيم كرد ولي از نظر بنده كه متخصص هستم نتايج خوبي داشته است، واكسن بركت نتايج بسيار خوبي داشته است و اميدواريم به زودي در سايت واكسن و وزارت بهداشت منتشر شود. فاصله هر دز واكسن اسپوتنيك براساس دستورالعمل‌هاي علمي مي‌تواند از ۲۱ روز تا ۹۰ روز باشد كه اتفاق غيرعلمي نيست و حتي واكسن آسترازانكا هم براي انجام تزريق دوم ۱۲ هفته تا ۳ ماه مي‌تواند باشد و همچنين در رابطه با اينكه مي‌توان براي دز دوم از واكسن ديگر استفاده كرد، بايد بگويم يك‌سري مطالعات در دنيا مي‌گويد كه از تركيب واكسن‌ها براي افزايش ايمني استفاده مي‌كنند، مثلا فايزر و آسترازانكا مخلوط شده است و از نظر علمي شايد بتوان انواع مختلف را مخلوط كرد كه در حال بررسي هستيم. عابديني گفت: در برخي استان‌هاي جنوبي بيماران سرپايي افزايش پيدا كرده است كه اگر مراقب نباشيم در اواخر خرداد پيك پنجم را خواهيم داشت، بنابراين واكسن هراسي براي ما نگران‌كننده است و برخي مي‌گويند واكسن امر جديدي است كه افراد را با آن كنترل مي‌كنند و بايد بدانيم در حال حاضر حتي به جاي سوال در مورد اينكه چه واكسني بهتر است، بايد تاكيد كنم، بهترين واكسن چيزي است كه دراختيار شماست.


شناسايي و دستگيري توزيع‌كنندگان داروهاي تقلبي

رييس پليس فتا ناجا از شناسايي و دستگيري توزيع‌كنندگان داروهاي تقلبي و غيرمجاز توسط پليس فتا طي عمليات پانجيا ۱۴ (مبارزه با فروش آنلاين داروهاي تقلبي و غيرمجاز) خبر داد. به گزارش روز چهارشنبه ايرنا از پايگاه خبري پليس، سردار وحيد مجيد در تشريح اين خبر اظهار داشت: عمليات پانجيا عملياتي است كه هرساله با هدف مبارزه با تبليغ و فروش آنلاين داروهاي تقلبي و غيرمجاز صورت مي‌پذيرد و با توجه به شيوع ويروس كرونا در كشور و فروش دارو در شبكه‌هاي اجتماعي، برخي مجرمان سايبري با سوءاستفاده از اين فضا اقدام به فروش داروهاي تقلبي و غيرمجاز مي‌كنند، لذا با توجه به حساسيت موضوع و جلوگيري از فروش بيشتر داروهاي جعلي و كاهش آسيب‌هاي حاصله از عوارض ناشي مصرف اين داروهاي جعلي عمليات پانجيا ۱۴ همزمان با بيش از ۱۴۰ پليس سايبري سراسر جهان اجرا شد. او افزود: اين عمليات طبق بازه زماني اعلام‌شده از سوي سازمان اينترپل و برابر هماهنگي‌هاي صورت گرفته از تاريخ سازمان اينترپل جهاني از تاريخ ۲۸ ارديبهشت‌ماه الي سوم خرداد توسط پليس‌هاي عضو اين سازمان و با ظرفيت تمامي پليس‌هاي فتا كشور باهدف جلوگيري از اقدامات مجرمانه باندهاي شكل‌گرفته آغاز به كار كرد و در اين خصوص ۱۱ هزار صفحه در شبكه‌هاي اجتماعي و پيام‌رسان‌هاي داخلي و خارجي و وب‌سايت‌ها مورد رصد قرار گرفت. اين مقام ارشد سايبري گفت: طي اين عمليات در ابتدا بالغ‌ بر ۲۳۰ مورد تخلف در اين حوزه شناسايي شد و در ادامه با همكاري‌هاي صورت گرفته در سطح استان‌ها حدود ۵۰۰ مورد پرونده در اين حوزه تشكيل‌ شده است و بالغ‌ بر ۶۰ هزار بسته‌ دارويي و ۳۰۰ هزار واحد دارويي متشكل از داروهاي تقلبي و غيرمجاز در حوزه كرونا، قلب و عروق، بيماري‌هاي ديابت و حوزه بيماري‌هاي پوست و مو و همچنين اقلام آرايشي و ساير موارد‌ غيرمجاز شناسايي و ضبط شد.


دليل وقوع حوادث  در معادن چيست؟ 

معاون روابط كار وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: حضور مستمر مسوول فني و ايمني در معدن هنگام معدنكاري از الزامات عملياتي است و بهره‌برداران معادن بايد به آن توجه كنند. حاتم شاكرمي با اشاره به حوادث ناشي از كار به وقوع پيوسته در ماه‌هاي اخير، خاطرنشان كرد: درخصوص علل وقوع حادثه معدن گزارش‌هايي كه از حوادث معادن دريافت شده عمدتا بي‌توجهي ناظرين فني معادن را متذكر شده‌اند. مسوولان فني معادن، مسووليت بررسي محل عمليات را دارند و بايد در هر شيفت كاري قبل از استقرار و شروع به كار كارگران، جبهه كار را بررسي كنند. در واگذاري بهره‌برداري از معادن جديد به پيمانكاران جديد هم اگر بحث نظارت فني و ايمني جدي گرفته نشود، احتمال اينكه در آينده شاهد چنين حوادثي در معادن باشيم وجود دارد. از معاونت مربوطه در وزارت صنعت، معدن و تجارت انتظار داريم موضوعات نظارت فني در معادن و تامين تجهيزات مناسب و موردنياز در بهره‌برداري معادن را جدي‌تر پيگيري و نظارت كند. در مناطق آزاد تجاري و مناطق ويژه اقتصادي به خصوص منطقه ويژه عسلويه هم براساس گزارش‌هاي دريافتي پيمانكاران فاقد صلاحيت ايمني فعاليت مي‌كنند كه اين امر سلامت كارگران را به‌ طور جدي تهديد مي‌كند.» علي مظفري، دبير شوراي عالي حفاظت فني و مديركل بازرسي كار هم درخصوص حوادث كار در منطقه ويژه عسلويه، گفت: «بخشي از مشكلات در اين زمينه به دليل محدوديت‌هاي ورود ماشين‌آلات و تجهيزات مناسب و ايمن به كشور است كه بايد از طريق ظرفيت داخلي جبران شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون