اجراي سه نمايش در تالار مولوي
اجراي نمايش «اولئانا» نوشته ديويد ممت با كارگرداني كيارش دستياريرُست، از روز پنجشنبه، اول مهر در تئاتر مولوي آغاز شد. به گزارش «اعتماد» و به نقل از روابط عمومي گروه، اجراهاي نمايش اولئانا نوشته ديويد ممت با ترجمه علياكبر عليزاد در ساعت 19:00 روز پنجشنبه در سالن كوچك مركز تئاتر مولوي با استقبال مخاطبان و حضور چند تن از هنرمندان عرصه هنرهاي نمايشي آغاز شد. كيارش دستياري رُست، كارگردان اين اثر از كارگردانان جوان اهل خوزستان است كه در كارنامه خود نويسندگي و كارگرداني نمايشهاي آنها، هذيانهاي داريوش سعادت و ماجراي پارك را دارد و از سال ۱۳۹۸ و پيش از آغاز همهگيري كرونا، به همراه گروه بازيگرانش تمرينات نمايش اولئانا را آغاز كرده بود. در خلاصه اين نمايش آمده است؛ كارول، دانشجوي جوان، براي رفع ابهامات درسي به دفتر استادش در دانشگاه مراجعه ميكند. اتفاقاتي كه در دفتر استاد رخ ميدهد، تغييراتي در زندگي هر دونفر ايجاد ميكند، ولي اين پايان اين ماجرا نيست. نمايش اولئانا از حضور بازيگراني همچون؛ اشكان افشاري، ويدا ليراوي، شهراد حسامي و مرضيه بازيار بهره ميبرد و از ديگر عوامل اين اجرا ميتوان به مشاور كارگردان: علي هيهاوند، دستيار كارگردان: اشكان افشاري، منشي صحنه: كيميا آژيراك و شيوا كوشكاني اشاره كرد. فروش اينترنتي بليتهاي نمايش اولئانا در سايت تيوال در حال انجام است.
مجسمهسازي هنرمند تونسي با قطعات يدكي خودرو
يك هنرمند تونسي با استفاده از قطعات يدكي خودروهاي اسقاطي، مجسمههايي خلاقانه با سوژه انسان يا حيوانات ميسازد. به گزارش ايرناو به نقل از روزنامه نشنال، محمد الشريتي (Mohamed Al Sharaiti) هنرمند ۵۳ ساله تونسي در كارگاه خود كه در شهر ساحلي نابل تونس قرار دارد، با استفاده از قطعات يدكي خودروهاي اسقاطي مجسمههاي خلاقانه ميسازد. علاوه بر زرافههاي سربه فلك كشيده و پري درياييهاي فلزي كه گويي از دل يك فيلم علمي- تخيلي بيرون آمدهاند، از ديگر مجسمههاي جذاب الشريتي ميتوان به اسبي اشاره كرد كه روي دو پايش ايستاده و از قطعات اسقاطي چون پرِه، توپي چرخ و ميلههاي فلزي ساخته شده است. الشريتي كار خود را با تميز كردن قطعات شروع كرده و با امانت گرفتن از سبك استيمپانك، آنها را سرهمبندي ميكند. اين هنرمند در مرحله بعد با سوزاندن مجسمهها آنها را از روغن و ناخالصيها پاك ميكند و سپس آنها را با توجه به سفارش خاص مشتريان رنگ ميزند. وي در برخي موارد مجسمهها را رنگ نشده رها ميكند تا با اين كار بر عناصر ماشيني كار و ظاهر صنعتي آن تاكيد كرده باشد. در كارگاه اين هنرمند چند پروژه نيمهكاره نيز وجود دارد كه از آن جمله ميتوان به يك فضانورد در ابعاد واقعي و مجسمه يك گاو نر اشاره كرد.