• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5516 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۴ تير

نتايج تازه‌ترين نشست اف‌اي‌تي‌اف: وضعيت ايران تغييري نكرد

جلسه عمومي گروه اقدام ويژه مالي موسوم به اف‌اي‌تي‌اف در پاريس برگزار شد كه مهم‌ترين خروجي اين نشست ادامه تعيلق عضويت روسيه (كه از ماه مارس 2022 اعمال شده است) و عدم تغيير وضعيت ايران بود. اين گروه همچنين لبنان را خارج از ليست خاكستري كشورهاي تحت نظارت خاص اعلام كرد.
در بيانيه گروه ويژه اقدام مالي آمده است: «امروز ۲۳ ژوئن جلسه عمومي FATF به رياست كمار از سنگاپور به پايان رسيد. در اين نشست نمايندگان بيش از ۲۰۰ حوزه قضايي در شبكه جهاني سازمان‌هاي بين‌المللي دور هم جمع شدند تا درباره مبارزه با پولشويي و تامين مالي تروريسم و اشاعه آن با هم به گفت‌وگو بنشينند.»
همچنين در بخشي از اين بيانيه كه به موضوع تعليق عضويت فدراسيون روسيه اختصاص داده شده، آمده است: اف‌اي‌تي‌اف، عميق‌ترين همدردي‌ها را با مردم اوكراين براي تلفات غيرضروري و تخريب زيرساخت‌ها در نتيجه تهاجم نظامي مداوم روسيه به اوكراين تكرار مي‌كند.
جنگ تجاوزكارانه فدراسيون روسيه عليه اوكراين همچنان در تضاد با اصول FATF براي ارتقاي امنيت، ايمني و يكپارچگي سيستم مالي جهاني و تعهد به همكاري بين‌المللي و احترام متقابل است كه اعضاي FATF براساس آن موافقت كرده‌ و گردهم آمده‌اند تا استانداردهاي FATF را اجرا كنند. بر اين اساس تعليق عضويت فدراسيون روسيه همچنان پابرجاست.
به دنبال بيانيه‌هاي صادر شده از مارس 2022، FATF مجددا تاكيد مي‌كند كه همه حوزه‌هاي قضايي بايد مراقب خطرات فعلي و نوظهور ناشي از دور زدن و اقدامات اتخاذ شده روسيه به منظور محافظت از سيستم مالي بين‌المللي باشند.»
همچنين در آن بخش از بيانيه كه با عنوان ليست سياه نيز ناميده مي‌شود، اين سازمان بين دولتي از دو كشور ايران و كره‌شمالي نام برده است كه در اين ليست حضور دارند و براساس آن از كشورهاي ديگر خواسته تا اقدامات لازم براي محافظت از سيستم مالي بين‌المللي را انجام دهند. البته در اين بيانيه آمده است كه اين نهاد از فوريه 2020 به دليل پاندمي كرونا تحقيقات درباره اين كشورها را متوقف كرده است و با اينكه شايد اين آخرين وضعيت اين دو كشور نباشد اما، همچنان ديگر كشورها بايد از مصوبه قبلي پيروي كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون