• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3857 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۷ تير

كانتينرهاي به آب افتاده دو برابر شدند

شوراي حمل و نقل جهاني اعلام كرد: متوسط شمار كانتينرهاي به آب افتاده از سال 2014 تاكنون كاهش 48 درصدي داشته است. آخرين تحقيقات از به آب افتادن 568 كانتينر به طور سالانه خبر دادند كه شامل غرق كشتي‌ها نمي‌شود. بر اساس اين گزارش، با احتساب حوادث غرق كشتي‌ها، متوسط شمار كانتينرهاي به آب افتاده دو برابر شده و به رقم يك هزار و 582 كانتينر مي‌رسد كه اين ميزان در سال 2014 دو هزار و 683 كانتينر ثبت شده است.
بسياري از كانتينرهاي به آب افتاده در سال 2014 مربوط به فاجعه غرق كشتي Comfort متعلق به شركت كشتيراني MOL در اقيانوس هند بود كه منجر به از بين رفتن چهار هزار و 293 كانتينر شد. در سال 2011 نيز به گل نشستن كشتي M/V Rena در نيوزيلند منجر به از دست رفتن 900 كانتينر موجود در آن شد. شوراي حمل و نقل جهاني WSC در اين باره اعلام كرد: آمار منتشره نشان مي‌دهد ازبين رفتن كانتينرها در برخي سال‌هاي خاص به تفاوت‌هاي آب و هوايي و وقوع برخي اتفاقات غيرمعمول بستگي دارد.
اين آمار همچنين نشان مي‌دهد به آب افتادن اغلب كانتينرها، نتيجه وقايع بزرگ از جمله غرق كشتي است. بطور مثال در سال 2013، در مجموع پنج هزار و 578 كانتينر به آب افتادند كه 77 درصد آنها به غرق كانتينربر Comfort در اقيانوس هند مربوط مي‌شد. در نتيجه با غرق كشتي El Faro در سال 2015 تمامي كانتينرهاي اين كشتي از بين رفت كه اين اتفاق به تنهايي 43 درصد از كل كانتينرهاي به آب افتاده در اين سال را تشكيل مي‌دهد. در سال 2016 نيز صنعت كشتيراني موفق به جابه‌جايي 130 ميليون كانتينر پر از كالا شد كه تخمين زده مي‌شود ارزشي معادل جمعا چهار تريليون دلار داشته باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون