• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3857 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۷ تير

عددنوشت

افزايش قيمت هر اونس طلا
قيمت هر اونس طلا در بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته نوسان چنداني نداشته و در مجموع چهار دلار افزايش قيمت را تجربه كرده است. هر اونس طلا در بازارهاي جهاني در فروردين ۱۳۹۵ با قيمت ۱۲۴۴ دلار حركت خود را آغاز كرد و در ادامه با روند نزولي قيمت به ۱۲۱۷ دلار رسيد. همچنين در ميانه‌هاي ماه به ۱۲۳۹ دلار رسيد و در روزهاي بعد حركت آن معكوس و ۱۲۵۸ دلار عرضه شد. در نهايت در روزهاي پاياني ماه نرخ ۱۲۳۴ دلار را تجربه كرد. هر اونس طلا براي معاملات در بازارهاي جهاني در دومين ماه سال گذشته و در نخستين روزهاي آن ۱۲۵۲ دلار فروخته شد. در ادامه قيمت اين نوع طلا به ۱۲۶۷ دلار رسيد و در روزهاي بعد با ادامه حركت افزايشي به ۱۲۸۰ دلار رسيد. همچنين در اواخر ماه با نزولي شدن روند خود ۱۲۵۲ دلار عرضه شد. اين نوع طلا در خرداد ماه سال قبل در نخستين روزها ۱۲۲۹ دلار عرضه شد. ‌در ادامه ماه به ۱۲۲۹ دلار رسيد و در روزهاي بعد با حركت صعودي ۱۲۴۳ دلار فروخته شد. در اواخر ماه به بالاترين نرخ خود در اين فصل از سال گذشته رسيد و ۱۲۸۹ دلار در بازار فروخته شد.

صادرات طلاي ايراني
عبدالله محمد ولي، رييس اتحاديه توليدكنندگان و صادركنندگان طلا و جواهر گفت: طي سال‌هاي گذشته صنف ما دچار آسيب‌هاي بسيار شده و اكنون صادرات طلا به رقمي نزديك به صفر رسيده است؛ درحالي كه تايلند ۲۶ ميليارد دلار و تركيه حدود ۱۷ ميليارد دلار درآمد از طريق صادرات طلا و جواهر دارند. طي سال‌هاي گذشته هزينه‌هاي سربار موجب شده كه شرايط توليد طلا و جواهر در كشور مناسب نباشد و همكاران ما با 1/0 ظرفيت خود كار كنند. وي ادامه داد: هزينه‌هاي متعددي مانند بيمه و عوارض مختلفي كه از سوي شهرداري اخذ مي‌شود و همچنين ماليات بر ارزش افزوده و شيوه دريافت آن در مجموع شرايطي ايجاد كرده كه توليد طلا در كشور گران تمام مي‌شود. بر همين اساس عده‌اي به فكر واردات طلا افتاده و برخي هم سوءاستفاده كرده و اين كار را به شيوه قاچاق انجام مي‌دهند كه در نهايت اين موضوع هم تاثيرات خاص خود را روي فعاليت‌ صنف ما بر جاي گذاشته و موجب مي‌شود در عمل بازار طلا بي‌رونق شود.

مصرف بنزين روزانه
معاون شركت پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران با بيان اينكه مصرف بنزين در ايران به بيش از ۸۳ ميليون ليتر رسيده است، اظهار كرد: با وجود اينكه مصرف بنزين در كشور به پيك خود رسيده، مشكلي در تامين بنزين وجود ندارد. شاهرخ خسرواني با تاكيد بر اينكه درمورد ميزان ذخيره بنزين در كشور نمي‌توان آمار دقيقي ارايه كرد، افزود: متوسط ميزان مصرف بنزين در كشور بعد از ماه مبارك رمضان به بيش از ۸۳ ميليون ليتر رسيده و كاهش هم پيدا نمي‌كند كه يك امر غيرعادي است. پيش‌بيني افزايش مصرف در حد پنج درصد بود كه در حال حاضر به بالاي ۹ درصد رسيده است. وي درمورد دليل اصلي افزايش مصرف بنزين در كشور توضيح داد: يكي از دلايل افزايش ميزان و مصرف بنزين در كشور، توليد بيش از اندازه خودرو است و اينكه مردم مي‌توانند به راحتي صاحب ماشين شوند.


اعضاي شبكه تعاون كشور
 بهمن عبداللهي، رييس اتاق تعاون ايران از هدفگذاري سهم ۲۵ درصدي بخش تعاون در اقتصاد ملي براي ۵ سال آينده خبر داد و گفت: براساس قانون اساسي، اقتصاد ايران بر سه بخش اصلي خصوصي، دولتي و تعاوني تقسيم مي‌شود و سهم بخش تعاون از اقتصاد ۲۵ درصد هدف‌گذاري شده است. به گفته رييس اتاق تعاون ايران، در حال حاضر بيش از ۱۰۰ هزار تعاوني ثبت شده با عضويت مردم در كشور مشغول فعاليت هستند و بر اساس آمارها بيش از ۱۲ ميليون نفر عضو شبكه تعاوني‌ها بوده و بيش از ۴۰ ميليون نفر از خدمات تعاوني‌ها استفاده مي‌كنند. تعاوني‌ها در بيش از ۱۲۰ رشته از جمله كشاورزي، صنعتي، خدماتي و حمل و نقل فعاليت دارند و جزو فعال‌ترين بخش‌هاي كشور به شمار مي‌روند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون