• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3953 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۲ آبان

خبر

تور كنسرت سهراب‌پورناظري در شرق امريكا

سهراب پورناظري تور كنسرت‌هاي خود را با نام «نواهاي باقي‌مانده» در شرق امريكا و در يكي ازمعتبرترين فستيوال‌هاي موسيقي معاصر در «نشويل» اجرا خواهد كرد. اين تورِ موسيقايي از بيستم آبان آغاز شده و در شهرهاي مختلف امريكا اجرا مي‌شود.
«نواهاي باقي‌مانده» در دو بخش انجام خواهد شد؛ در بخش نخست آثاري از كيخسرو پورناظري و سهراب پورناظري اجرا مي‌شود و در ادامه سهراب پورناظري با نواختن تنبور و كمانچه و شهاب پارنج با نواختن سازهاي كوبه‌اي بداهه‌نوازي خواهد كرد. در بخش دوم آثار آهنگسازاني چون ريچارد دانيل‌پور، ديويد گارنر، ايان كراوس و شهاب پارنج اجرا خواهد شد و اين دو هنرمند ايراني همراه با يك كوارتت زهي امريكايي گروه‌نوازي مي‌كنند. پورناظري در ادامه كنسرت خود به شهرهاي نيويورك، واشينگتن، سانفرانسيكو و لس‌آنجلس مي‌رود. نخستين كنسرت اين تور بيستم آبان ماه (۱۱ نوامبر) به ميزباني «پالاديوم ميوزكم» با موضوعِ «باغ ايراني» در گرينويچ كنتيكت است و سپس در شهرهاي ديگر ادامه خواهد داشت.

 

نخستين سالانه اجراهاي بينا رشته‌اي تهران در سالن مستقل

نخستين سالانه بينارشته‌اي تهران (سابت) با مديريت هنري حميد پورآذري، كارگردان تئاتر از نيمه آذر در سالن تئاتر مستقل آغاز مي‌شود.
سابت با هدف ايجاد گفت‌وگو و همكاري ميان هنرمندان معاصر در رشته‌هاي مختلف هنر تعريف شده و قرار است حاصل اين تبادل‌ها و تعامل‌ها، هر سال در قالب چند اجرا در يك رپرتوآر مشترك به مدت يك ماه ارايه شود تا هنرمندان رشته‌هاي گوناگون هنر شامل تئاتر، تجسمي و موسيقي براي تاليف و خلق اجراهاي مشترك گرد هم آيند.
مديريت هنري نخستين سالانه اجراهاي بينارشته‌اي را حميد پورآذري بر عهده دارد و از هنرمندان سرشناس و فعالي چون محمد مساوات، سمانه زندى‌نژاد، پويان باقرزاده، احمد سلگي در حوزه تئاتر، مهدي ساكى، رضا كولغانى، ماكان اشگوارى و رام در حوزه موسيقي و بهرنگ صمدزادگان، على پناهى، گلرخ نفيسي، پانته‌آ آرمانفر در هنرهاي تجسمي به عنوان نخستين هنرمندان نخستين دوره دعوت به عمل آمده است.
حاصل تعامل اين هنرمندان در دوره اول و برآيند چالش‌هاي آثار خلق شده آنان از نيمه آذر در سالن تئاتر مستقل به مدت يك ماه و با ٦٠ اجرا روي صحنه مي‌رود.

 

«لاتاري» خيلي عجيب و غريب نيست
محمدحسين مهدويان با اشاره به حاشيه‌هايي كه براي صدور مجوز فيلم «لاتاري» پيش آمد، گفت: نبايد سليقه‌ها در بخش نظارت تعيين‌كننده باشند چون «لاتاري» خيلي عجيب و غريب نيست و الان اينطور به نظر مي‌رسد كه يك فيلم خاص و جنجالي است در حالي كه اينگونه نيست.
مهدويان درباره ساخت فيلم جديدش با نام «لاتاري» و حاشيه‌هايي كه بر سر صدور مجوز ساخت آن پيش آمده، توضيح داد: پيشنهاد اصلاح داشتيم و موضوع خيلي پيچيده شد چون فقط مساله شوراي پروانه ساخت نبود و ابعاد ديگري پيدا كرد. با اين حال از آنجا كه مسائل حل شده است نمي‌خواهم به آنها برگردم ولي من به دنبال اين بودم كه روح فيلمنامه (فكر و لحن) «لاتاري» عوض نشود كه اگر مي‌شد، آن را كنار مي‌گذاشتم. اين مدت بسيار سخت بود و نمي‌دانستم چقدر طول مي‌كشد، اما الان خوشحالم كه پروانه ساخت صادر شده و قرار است آن را بسازم.
وي با بيان اينكه بايد فكري جدي درباره نظارت شود، ادامه داد: البته نمي‌گويم نظارت نباشد، اما نبايد سليقه‌ها تعيين‌كننده باشند. «لاتاري» خيلي عجيب و غريب نيست و الان اينطور به نظر مي‌رسد كه خيلي خاص و جنجالي است، اما اينگونه نيست. اين چندين ماه برايم تجربه‌اي بود و سعي مي‌كنم نگاه مثبتي به آن داشته باشم چون ممكن است فيلمسازان ديگر خيلي از اين بدتر را تجربه كرده باشند. به هر حال الان روزهاي آخر پيش‌توليد را مي‌گذرانيم و به زودي آن را كليد مي‌زنيم. اميدوارم اتفاقات خوبي در «لاتاري» بيفتد مخصوصا اينكه فيلم‌هاي جديدم را بهتر ساخته‌ام و آنها را بيشتر دوست دارم و مطمئنم كه «لاتاري» را از همه فيلم‌هايم بيشتر دوست خواهم داشت.  ايسنا

 

هلن ميرن مي‌خواهد ترامپ شود

 هلن ميرن، بازيگر نامدار بريتانيايي چهل و پنجمين رييس‌جمهور امريكا را شخصيتي شكسپيري توصيف كرد.
هلن ميرن كه در نقش‌هاي مختلفي بازي كرده و بارها در نقش ملكه اليزابت ظاهر شده، صدايش را به شخصيت‌هاي انيميشن وام داده و در مجموعه «سريع وخشمگين» در نقش مادر جيسون استتم ظاهر شده، اكنون منتظر يك نقش جديد است: دونالد ترامپ.
بازيگر برنده جايزه اسكار مي‌گويد: خيلي بامزه است نقش ترامپ را بازي كني.
هلن ميرن كه سه جايزه توني، امي و اسكار را در كارنامه دارد در مدرسه فيلم و تلويزيون دانشگاه لايولا ماريموت گفت: عاشق اين نقشم. دوست دارم آن موها را هم داشته باشم! چه شخصيت فوق‌العاده‌اي... اصلا زندگي واقعي خيلي جالب‌تر از اين است كه بروي و شخصيتي را خلق كني. او يك نوع شخصيت شكسپيري است كه شايد عاقبتي شكسپيري هم داشته باشد.
ميرن درباره تحقيق روي شخصيت جالب ترامپ هم حرف زد و گفت: فكر نمي‌كنم سخت باشد كه بخواهي ببيني او واقعا چطور فكر مي‌كند. بايد كودكي و مدرسه رفتن او را بررسي كني. پدرش را، مادرش را. خيلي درباره ترامپ و پيش زمينه او خبر ندارم، اما اگر قرار باشد نقش او را بازي كنم، قطعا بايد از اين نقطه شروع كنم.
دونالد ترامپ شخصيت‌هاي مختلفي را تحت تاثير خود قرار داده و پيش از اينكه رييس‌جمهور شود جاني دپ، آلك بالدوين، جيمي فالون، درل هاموند و حتي مريل استريپ در نقش او جلوي دوربين يا روي صحنه رفته‌اند.مهر

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون