• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3652 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۹ مهر

قطار ليگ برتر به ايستگاه نهم رسيد

آخر هفته حساس فوتبالي

گروه ورزش


قطار ليگ برتر امروز به ايستگاه نهم خود مي‌رسد و با مرور زمان، حساسيت بازي‌هاي ليگ بيشتر و بيشتر مي‌شد. هفته نهم ليگ اما امروز با سه بازي حساس آغاز مي‌شود. پرسپوليس صدرنشين و آماده‌ترين تيم حال و حاضر ليگ در اهواز بايد مقابل استقلال خوزستان به ميدان برود كه سال گذشته در روز آخر قهرماني را از اين تيم گرفته بود و با تكيه زدن به صدر جدول و كسب قهرماني شگفتي‌ساز فوتبال ايران لقب گرفته بود. نكته قابل تامل درباره بازي امروز اما اين است كه قرمزها فرصت بسيار خوبي براي انتقام‌گيري دارند. هرچند كه استقلال خوزستان در حال حاضر ۸ امتياز كمتر از پرسپوليس صدرنشين دارد و نبرد دو تيم مدعي محسوب نمي‌شود اما برد ميزبان در بازي امروز، اين تيم را دوباره مدعي مي‌كند. در سوي ديگر پرسپوليس اگر برنده نشود احتمال دارد كه صدر جدول را از دست بدهد. اين بازي تقابل بهترين خط حمله ليگ (استقلال خوزستان) و بهترين خط دفاع ليگ (پرسپوليس) است. اين در حالي است كه در فصل گذشته شرايط برعكس بود. استقلال خوزستان داراي بهترين خط دفاع بود و پرسپوليس داراي بهترين خط حمله. در اين فصل استقلال خوزستان هم زياد گل زده و هم زياد گل خورده. برعكس پرسپوليس كه در دو هفته اخير ۶ گل زده و يك گل دريافت كرده است. عليرضا بيرانوند و خط دفاعي قرمزها مستحكم نشان دادند. انتظار مي‌رود بازي امروز ديداري جذاب از آب دربيايد.
از سوي ديگر اما در ديگر بازي حساس امروز تيم‌هاي تراكتورسازي تبريز و فولاد خوزستان در ورزشگاه اختصاصي تراكتور‌ به مصاف هم خواهند رفت. تراكتورسازي با هدايت اميرقلعه نويي صدر جدول را هفته گذشته به پرسپوليس داد. آنها با 16 امتياز در رده دوم جدول رده‌بندي هستند. پيروزي آنها و شكست يا تساوي پرسپوليس مي‌تواند پرشورها را به صدر جدول برگرداند. البته شكست يا تساوي شان هم الباقي رقبا را به آنها نزديك و نزديك‌تر مي‌كند. در فولاد خوزستان هم اين روزها نعيم سعداوي حسابي مي‌درخشد. با احتساب بازي جام حذفي، فولاد دو هفته است كه بازي‌هايش را مي‌برد. آنها در صورت شكست دادن تراكتور، 13 امتيازي مي‌شوند و بدون ترديد از رده هشتم به جايگاه بهتري خواهند رسيد. البته كه باخت يا تساوي هم عواقبي چون سقوط چند پله‌اي را در پي خواهد داشت. به اين ترتيب پيش‌بيني‌ها اين است كه بازي تراكتورسازي و فولاد زيبا و هيجان‌انگيز از آب در بيايد چرا كه هر دو تيم نياز مبرمي به پيروزي دارند.
نفت تهران تيم سوم ليگ برتر هم در ورزشگاه تختي پذيراي ذوب‌آهن اصفهان است. نفت كه ليگ برتر را بعد از نابسماني‌هاي عجيب مديريتي بر سر مشخص شدن مالك اين باشگاه شروع كرد، در ديدار گذشته خود در ورزشگاه آزادي با 3 گل مغلوب پرسپوليس شد و در جايگاه سوم جدول ليگ برتر باقي ماند. شاگردان علي دايي، در هشت بازي از رقابت‌هاي ليگ برتر با سه برد، سه مساوي و 2 باخت با مجموع 12 امتياز توانسته‌اند جايگاه خوبي را در جدول ليگ شانزدهم به دست بياورند. به همين ترتيب آنها براي حفظ اين موقعيت بايد سه امتياز بازي امروز را به دست بياورند. آن هم مقابل تيم ذوب آهن كه پس از جدايي يحيي گل‌محمدي حالا با هدايت مجتبي حسيني دارد به روزهاي اوج خودش نزديك مي‌شود و به دنبال جبران نتايج نه چندان مطلوب هفته‌هاي ابتدايي ليگ است. ذوب‌آهني‌ها در هفته هشتم هم در داربي اصفهان با دو گل سپاهان را شكست دادند تا با آمادگي كامل و روحيه‌اي خوب در مقابل نفت تهران قرار بگيرند.
پديده-پيكان، سپاهان- سياه‌جامگان، صنعت نفت آبادان- ماشين‌سازي تبريز، ‌صباي قم- گسترش فولاد تبريز هم فردا چهار بازي ديگر هفته نهم را برگزار خواهند كرد. اما در حساس‌ترين بازي فردا استقلال در ورزشگاه آزادي ميزبان سايپا است. شاگردان عليرضا منصوريان توانسته‌اند با دو پيروزي متوالي مقابل ذوب‌آهن و سياه‌جامگان در هفته‌هاي هفتم و هشتم تا حدود بسيار زيادي بحران بزرگ ابتداي فصل خود را پشت سر بگذارند و امتيازات ازدست رفته را جبران و فاصله خود را با صدر جدول حفظ كنند. آنها براي ادامه اين روند تمام تلاش خود را در تمرينات به كار برده‌اند كه با آمادگي كامل مقابل سايپا قرار بگيرند. اما نكته اينجا است كه استقلال به هيچ عنوان كار راحتي مقابل سايپا ندارد و اين بازي مي‌تواند باز هم تيم منصوريان را با يك چالش بسيار جدي روبه‌رو كند. در شرايط كنوني آبي‌پوشان تهراني فقط به سه امتياز اين بازي احتياج دارند. پس مساوي يا باخت مي‌تواند باز هم مقدمات بازگشت بحران به تيم را فراهم كند.
شرايط تيم‌ها در جدول رده‌بندي و عملكرد آنها در هفته‌هاي گذشته باعث شده كه مسابقات هفته نهم ليگ برتر حساسيت بسيار بالايي به خود بگيرد. بايد ديد تقابل تيم‌ها چه نتايجي را رقم خواهد زد. هفته نهم مي‌تواند حاوي هفته اتفاقي براي فوتبال ايران باشد.

پورموسوي:ديدار با پرسپوليس بازي دارا و ندار است
همان‌طور كه همه عزيزان مي‌دانند قهرمان و نايب‌قهرمان فصل قبل با هم بازي مي‌كنند. اين بازي تيم ندارها و داراها است. استقلال خوزستان دچار مشكلات مالي شد و تمام ايران بسيج شدند پرسپوليس امسال به قهرماني برسد. تنها پشتوانه ما هواداران هستند و در اين شرايط با همه سختي‌هايي كه موجود است كارمان را دنبال مي‌كنيم. تمام تلاش‌مان را مي‌كنيم تا بار ديگر فردا شادي را به خانه مردم خوزستان بياوريم؛ مردمي كه در اين سال‌ها محروم هستند و مظلوم واقع مي‌شوند. مي‌توانستيم عملكرد بهتري نسبت به اين شرايط داشته باشيم اما شرايط به اين شكل رقم خورد.
پرسپوليس تيم خوبي است و از مربي بزرگي مثل برانكو ايوانكوويچ بهره مي‌برد. از دوستان رسانه‌اي گلايه مي‌كنم. آنها در اين چند روز دايم از ما در مورد شرايط خط دفاعي پرسپوليس سوال مي‌كنند در حالي كه اشاره‌اي به اين مساله كه ما صاحب بهترين خط حمله هستيم نمي‌كنند. ما گل‌هاي زيادي خورديم ولي در بخش حمله عالي كار كرديم. خوشبختانه اكنون شرايط تيم خوب است و بازيكنان به اين خودباوري رسيدند كه مي‌توانند همچون سال قبل شگفتي‌ساز شوند.

قلعه‌‌نويي:به بازيكنان هشدار جدي داده‌ام و با كسي شوخي ندارم
تجربه نشان داده هر وقت مجموعه و هواداران پشت هم بدوند تراكتورسازي شرايط ايده‌آلي به دست آورده است. ما مقابل سايپا به خاطر قدرت تاكتيكي حريف نتوانستيم خوب كار كنيم ولي اميدواريم در ديدار با فولاد خوزستان 3 امتياز را بگيريم. فولاد تيم بسيار خوبي است كه 50 متر رو به جلوي آن بسيار سرعتي كار مي‌كند. از روزي كه ساسان انصاري و وحيد طالب‌لو به اين تيم اضافه شده‌اند پيشرفت خوبي كردند ولي ما اميدواريم به 3 امتياز خوب خانگي دست‌پيدا كنيم و يقين دارم كه ما به صدر جدول برمي‌گرديم.
ما از نظر آماري جزو بهترين تيم‌هاي ليگ هستيم. خط حمله خيلي خوبي داريم و مهدي شريفي به مرز آمادگي نزديك شده است و ادينهو هم شرايط خوبي داشته و حاتمي هم وضعيت قابل قبولي دارد. نيم‌فصل بايد مطالعه كنيم و ايرادهاي تيم را برطرف كنيم.
به چند نفر از بازيكنان هشدار دادم كه اگر تقويت نشوند در نيم‌فصل دوم كنار ما نخواهند بود. آقاي آجورلو به تنهايي مشكلات تيم ما را برطرف مي‌كند و كمك‌هايي كه قبلا صورت مي‌گرفت از زمان حضور آقاي آجرلو قطع شده و او با تلاش‌هاي شبانه‌روزي براي رفع مشكلات تلاش مي‌كند. البته برخي مديران استاني نظير دبيري و نجفي و... كنار تيم ما هستند و تراكتور نماد مردم آذربايجان شده است.
ما به چند بازيكن تيم هشدار داديم و اميدواريم در 7 هفته آينده اين هشدار كارساز شود تا در تيم ما بمانند. با هيچ بازيكني شوخي ندارم و مربي منضبطي هستم و هيچ‌وقت هم مربي پروازي نبودم و هميشه كنار تيم هستم و بايد همه كساني كه با ما كار مي‌كنند همه فكر و ذكرشان روي بازي باشد و تمركز كافي را داشته باشند. اگر دوستان همراه نشوند كساني را جايگزين آنها مي‌كنيم كه بهتر از آنها باشند ولي ما دوست داريم تغيير رويه دهند و در جمع ما بمانند.

دايي: مقابل ذوب‌آهن مي‌خواهيم شكست به پرسپوليس را جبران كنيم
بعد از باخت بدي كه مقابل پرسپوليس آورديم مي‌خواهيم آن شكست را جبران كنيم و مقابل ذوب‌آهن پيروز شويم. در حال حاضر فاصله تيم‌هاي چهارم تا دهم جدول فقط 3 امتياز است و ما مي‌خواهيم 3 امتياز اين بازي را بگيريم وگرنه كارمان سخت مي‌شود. اميدوارم در اين بازي موفق شويم. ذوب‌آهن تيم بزرگ و خوبي است و هميشه جزو تيم‌هاي خوب ما بوده. امسال هم فصل را مثل 3 فصل گذشته بد شروع كرده اما اين تيم روز به روز بهتر مي‌شود. سپاهان را 2 بر صفر برده‌اند و با تمام احترامي كه براي ذوب‌آهن قايلم مي‌خواهيم كه در اين بازي سخت پيروز شويم.
از من درباره اينكه بازيكنان نفت به خاطر مشكلات مالي قصد اعتصاب داشتند و آيا تغييري در شرايط باشگاه به وجود آمده سوال مي‌شود. اما اين مسائل را از مديريت باشگاه بپرسيد خيلي بهتر است اما مشكلات ما همان‌گونه كه بوده، هست و ادامه دارد و چيز خاصي حل نشده است.
بوعذار از بازيكنان فيكس تيم ما بوده و فقط 2-3 روز در تمرين ما غيبت نكرده بلكه مدت‌هاست در تمرين ما شركت نمي‌كند. قرار بود به خاطر مشكلات قلبي پدرش 2 روز به اهواز برود اما دو هفته است كه بدون هماهنگي ما از تمرينات نفت رفت و از ديروز به جمع ما اضافه شده كه فقط در كنار زمين مي‌دود و به هيچ عنوان در فهرست 18 نفره تيم قرار نمي‌گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون