• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4068 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۳۰ فروردين

بيانيه حزب اتحاد درباره خبر احتمالي فيلترينگ تلگرام

كميسيون سياسي حزب اتحاد ملت ايران اسلامي در بيانيه‌اي نسبت به فيلترينگ احتمالي تلگرام هشدار داد. در اين بيانيه آمده است: «از ابتداي سال جديد، هر روز اخبار متفاوتي درباره فيلترينگ پيام‌رسان تلگرام منتشر مي‌شود و حتي تاريخ‌هايي براي آغاز اين امر اعلام شده است. همزمان تبليغات گسترده براي پيام‌رسان‌هاي داخلي و آغاز روند انتقال كانال‌هاي مسوولان نظام و دستگاه‌هاي مختلف از تلگرام به اين پيام‌رسان‌ها، شائبه قطعي بودن فيلترينگ زودهنگام تلگرام را تشديد كرده است. حزب اتحاد ملت ايران معتقد است اين نوع برخورد با فضاي مجازي و شبكه‌هاي اجتماعي، معنايي جز نشناختن تحولات سريع جهاني و توسل به ابتدايي‌ترين رويه‌هاي امتحان پس‌داده ندارد.

حزب اتحادملت ايران اسلامي درعين‌حال تهديدها و تبعات منفي فضاي مجازي و شبكه‌هاي اجتماعي را باور دارد و معتقد است همچون هر پديده و تكنولوژي جديد، اين فضا هم پيامدها و الزاماتي را به جامعه و به‌ويژه كودكان و نوجوانان تحميل مي‌كند كه بي‌توجهي به آن مي‌تواند نگران‌كننده باشد. اما درعين‌حال اعتقاد داريم راه مواجهه با اين پيامدها و تبعات منفي، انسداد و فيلترينگ نيست. همچنان كه نگراني‌هاي امنيتي درباره انتقال اطلاعات شهروندان به سرورهاي خارجي، با تعطيل يك پيام‌رسان و تبليغات بر روي پيام‌رسان‌هاي داخلي رفع نخواهد شد.

در اين بيانيه آمده است: ما اعتقاد داريم مساله اصلي چه در فضاي مجازي و چه در فضاي حقيقي از بين رفتن بسترهاي اعتماد بين جامعه و حكومت و تشديد شكاف «دولت/ ملت» است كه در داده‌هاي افكارسنجي‌هاي مختلف نيز ديده مي‌شود. اين بي‌اعتمادي است كه باعث مي‌شود مردم در مقابل پيام‌رسان‌هاي ثبت‌شده‌اي كه شبانه‌روز از صداوسيما و منابر و منابع قدرت براي آنها تبليغ مي‌شود، جبهه بگيرند. حزب اتحادملت ايران اسلامي همچنين از دولت و مجموعه نظام سياسي انتظار دارد كه اگر واقعا نگران تبعات منفي پيام‌رسان تلگرام هستند بستر فعاليت پيام‌رسان‌هاي معتبرتر به‌ويژه توييتر و فيس‌بوك را باز كنند تا سياستمداران، نويسندگان، تحليلگران، دانشگاهيان و ديگر نخبگاني كه به پيام‌رسان‌هاي معتبرتر نياز دارند از اين فضا به شكلي گسترده‌تر و آسان‌تر استفاده كنند و با ورود رقباي توانمند به بازار ايران، به‌تدريج وضعيت انحصاري تلگرام تغيير كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون