• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4069 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۱ ارديبهشت

علم‌الهدي: فروشگاهي كه مي‌خواهد لباس زير زنانه بفروشد، تاسيسش را با اين فجايع آغاز مي‌كند

مراسم افتتاحيه جنجالي در مشهد

يك آوازه‌خواني را براي تاسيس فروشگاهي مي‌آورند و زن‌ها روسري برمي‌دارند و كسي در مملكت ككش نمي‌گزد الا مسوولان قوه قضاييه.

مراسم قرعه كشي ماهانه و افتتاح يك فروشگاه لباس زنانه در مشهد جنجال آفريد. مراسمي كه در نهايت منجر به دستگيري معاون مديركل و رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اين شهر شد.

شامگاه سه‌شنبه مراسم قرعه‌كشي ماهانه‌‌ و افتتاحيه يك فروشگاه لباس زنانه در برج سلمان خيابان راهنمايي مشهد برگزار و تصاوير و ويديوهايي از اين مراسم در فضاي مجازي منتشر شد كه برخي رسانه‌ها اين تصاوير را «هنجارشكنانه» توصيف كردند. در اين ويديوها ترانه‌هايي از محسن ابراهيم‌زاده در حال پخش است و حضار با اين ترانه هم‌‌خواني مي‌كنند.

روز چهارشنبه محمدكاظم دبيري، رييس اداره فرهنگ و ارشاد مشهد، نسبت به برگزاري اين مراسم واكنش نشان داد و در گفت‌وگو با تسنيم وعده داد كه با مجري و عوامل برگزاري مراسم در برج سلمان برخورد خواهد شد. او حتي گفته بود اين مركز خريد پلمب خواهد شد. دبيري حتي تاكيد كرده‌بود كه ترانه‌هاي محسن ابراهيم‌زاده به شكل پلي‌بك يا غيرزنده در مراسم پخش شده است. با اين حال دبيري پيش از برخورد با عوامل برگزار‌كننده اين مراسم روز پنجشنبه دستگير شد.

با انتشار خبري مبني بر پلمب برج سلمان محسن افشاري عضو هيات‌مديره اين برج بسته شدن محل را تكذيب كرد و گفته بود مراسم قرعه‌كشي كه سه‌شنبه برگزار شده قانوني بوده و مجوزداشته است. او همچنين توضيح داد كه «حواشي ايجاد شده براي اين جشن توسط يك سري از آدم‌هايي كه مي‌خواهند از هر كاهي كوه بسازند و در هر مساله‌اي جو ايجاد ‌كنند، درست شده است.»

حسن حيدري، معاون سياسي امنيتي دادستان مشهد روز پنجشنبه خبر داد كه معاون مديركل و رييس ارشاد مشهد دستگير شده است. او توضيح داد كه «درواقع دستگيري آقاي دبيري به نفع كسبه برج سلمان انجام شده؛ چراكه به دليل اتفاق چند روز گذشته در برج سلمان، بازار فروش آنها مختل شده است.»

حيدري همچنين تاكيد كرده بود كه شكايتي از سوي كسبه ايراد نشده و تنها بازاريان برج سلمان، از اين اتفاق اعلام نارضايتي داشتند. همچنين خبر منتشر شده مبني بر پلمب برج سلمان شايعه‌اي بيش نيست.»

همچنين سيد احمد علم ‌الهدي، ‌امام جمعه مشهد نيز در خطبه‌هاي نماز جمعه نسبت به اين اتفاق و برخورد گشت ارشاد با يك دختر جوان واكنش نشان داد.

او در نماز جمعه مشهد گفت: «وزير و وكيل راه مي‌افتند و مسوولان و دستگاه‌ها فرياد مي‌زنند كه به يك خانم بي‌حجاب اهانت شد و پليسي در امر به معروف و نهي از منكر خطا كرد. نيروي انتظامي را كه در همه صحنه‌ها به داد انقلاب رسيده است، زير سوال مي‌برند و براي حمايت از يك خانم بي‌حجاب همه فرياد مي‌زنند! اما در كنار حرم امام رضا(ع) فاجعه رخ مي‌دهد و به غير از يك عده زن و مرد غيرتمند كسي فرياد نمي‌زند.»

او در بخش ديگري از سخنان خود افزود: «هتك حرمت امام رضا(ع) مي‌شود و در كنار گنبد امام رضا(ع) فجايع ايجاد مي‌كنند. يك آوازه‌خواني را براي تاسيس فروشگاهي مي‌آورند و زن‌ها روسري برمي‌دارند و كسي در مملكت ككش نمي‌گزد الا مسوولان قوه قضاييه.»

علم‌الهدي با بيان اينكه تا روزي كه بسيج غيرتمند و سپاه قدرتمند را داريم، نمي‌توانيد سفره دين را از زير پاي مردم بكشيد، يادآور شد: «كسي در مشهد مسوول مي‌شود كه حكم خادمي‌اش را امام رضا(ع) امضا كرده باشد. درست است خادم امام رضا(ع) و در حرم امام رضا(ع) اين فجايع را ببيند و عكس‌العمل نشان ندهد؟ بايد در برابر گناه عكس‌العمل نشان داد. فروشگاهي كه مي‌خواهد لباس زير زنانه بفروشد، تاسيسش را با اين فجايع آغاز مي‌كند! شما نبايد واكنش نشان دهيد؟»

پيش از اين در مشهد كنسرت‌هاي مختلف و سخنراني‌هاي فعالان سياسي اصلاح‌طلب لغو شده و امام جمعه اين شهر نسبت به برگزاري كنسرت در مشهد نيز واكنش‌هايي نشان داده ‌بود كه نشان از مخالفت جدي او با برگزاري چنين مراسمي داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون