• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4070 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۲ ارديبهشت

فضاي مجازي

سعيد امامي يا سيد امامي؟

«او نه سعيد امامي است نه سيد امامي؛ نه نياز به داروي نظافت دارد نه پيراهنش را آويزان مي‌كند. لطفا به مامور مونيتورينگ تذكر دهيد لحظه‌اي دوربين مدار بسته را ترك نكند. » توييت‌هاي پر‌كنايه و خالي از اشاره مستقيم در دولت دوازدهم تنها يك امضا دارد؛ حسام‌الدين آشنا، مشاور حسن روحاني. او يكي از فعال‌ترين چهره‌هاي دولت در فضاي مجازي است و با بروز هر اتفاقي تلاش مي‌كند تا از قافله عقب نماند. روز جمعه خبري درباره بازداشت سعيد مرتضوي در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر شد. به نظر مي‌رسد جناب آشنا با انتشار اين توييت كه با كنايه‌هايي به مرگ سعيد امامي و كاووس سيد امامي همراه است تلاش دارد تا نسبت به حفظ سعيد مرتضوي در صورت بازداشت، هشدار دهد. غيبت مامور مونيتورينگ در لحظه خودكشي سيد امامي كه به اتهام جاسوسي در بازداشت به سر مي‌برد سر و صداي زيادي به پا كرد و آشنا با انتشار اين توييت نكات لازم را به مراجع ذي‌صلاح يادآوري كرده است.

 

وزير بازرگاني به جاي جليلي

«آقاي رييس‌جمهور هياتي براي بازرسي به شهرهاي مرزي كردستان بفرستيد تا براي‌تان بگويند وزير كشور شما چه بلايي بر سر كسب و كار مردم محروم سقز، بانه و مريوان آورده است. تا دير نشده فكري بكنيد. به جاي اعزام آقاي جليلي، وزير بازرگاني را بفرستيد.» عبدالله رمضان‌زاده، سخنگوي دولت اصلاحات پس از روي كارآمدن دولت دوازدهم ترجيح داده است يك حامي منتقد باشد نه تنها يك حامي. در اين مسير از هيچ تلاشي هم مضايقه نكرده و همواره در مصاحبه‌ها و توييت‌هاي خود بر اين موضوع تاكيد داشته است. توييت اخير رمضان‌زاده كه خود اهل كردستان است، در واكنش به اعتراضات و مشكلات اقتصادي اخير مردم بانه، سقز و مريوان است. سخنگوي دولت اصلاحات كه از ابتدا با معرفي رحماني فضلي به عنوان وزير كشور سر ناسازگاري داشت، با اتفاقات اخير در كردستان، موج انتقادي جديد خود از وزير كشور را آغاز كرده است. او در اين توييت به سفر استاني سعيد جليلي به كردستان اشاره داشته و در كنايه‌اي به رييس‌جمهور، جليلي را نماينده دولت معرفي كرده است.

عذرخواهي كنيد

«مسوولان دوبي رسما بايد از خانم پروفسور رزاقي‌آذر عذرخواهي كنند.» محسن رضايي، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با انتشار اين توييت نسبت به اتفاقاتي كه در سميناري درباره بلوغ كه در هتل Radison blue دوبي برگزار شد واكنش نشان داد. ماجرا از آن قرار بود كه در اين كنفرانس كه يك پروفسور زن ايراني به نام رزاقي‌آذر در آن حضور داشت، يكي از شركت‌كنندگان حين ارايه كنفرانس خود به صورت مداوم از كلمه خليج ع. ر. ب. ي استفاده مي‌كند و اين موضوع واكنش پروفسور زن ايراني را به همراه داشته است. رزاقي در پايان كنفرانس خود تاكيد مي‌كند خليج فارس، فارس است. تاكيد اين پروفسور ايراني با واكنش پليس دوبي همراه مي‌شود و از او مي‌خواهند كه عذر خواهي كند در غير اين صورت او مجبور به خروج از شهر خواهد بود و ديگر نمي‌تواند به دوبي سفر كند. رزاقي نيز راه دوم را انتخاب كرده و تصميم به خروج از دوبي مي‌گيرد؛ تصميمي كه موجب تقدير محمد جواد ظريف، وزير امور خارجه كشورمان شد.

 

واكنش محمود صادقي به بازداشت جلايي‌پور

«شيوه برخورد با نخبگان جوان به هيچ‌وجه با مصالح نظام موافق نيست؛ كاوه‌مدني و محمدرضاجلايي پور نخبگاني در تراز جهاني هستند كه فعاليت آنها در ايران جوانان را به آينده اميدوار مي‌كند. با رفتارهاي نسنجيده اميد را از جوانان نگيريم. » بيش از آنكه در فضاي رسمي صحبت كند، ترجيح مي‌دهد از تريبون شخصي خود كه همان اكانت توييتر است موضوعات مد نظر خود را مطرح كند. محمود صادقي، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي است. حساب كاربري توييتر او يكي از پر‌حاشيه‌ترين حساب‌ها در فضاي توييتر فارسي است. محمود صادقي در جديد‌ترين واكنش خود نسبت به موضوعات روز، نسبت به خروج كاوه مدني و بازداشت محمد رضا جلايي پور واكنش نشان داده است. او با انتشار نامه‌اي به حجت‌الاسلام طايب، رييس سازمان اطلاعات سپاه خواستار تجديد نظر، اصلاح رويكرد و شيوه عمل ايشان شده است تا از ورود آسيب بيشتر به اعتماد عمومي جلوگيري شود. محمود صادقي در اين نامه از رييس سازمان اطلاعات سپاه خواسته است تا مجموعه تحت امر خود را به اهتمام بيشتر به رعايت حقوق قانوني مردم تكليف كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون