• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4076 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۹ ارديبهشت

مديران سالخورده مديريت را به جوانان بسپارند

گروه اجتماعي | «روزجوان و هفته جوان را به همه جوانان خوب سرزمينم تبريك عرض مي‌كنم و همچنين لازم است به مديريت اجرايي سالخورده كشور يادآوري كنم مناسب‌ترين سن براي مديريت در كشور، همان سني است كه شما مديريت را با آن آغاز كرده‌ايد.» محمدمهدي تندگويان معاون ساماندهي امور جوانان، همزمان با آغاز هفته جوان اين جمله را در توييتر منتشر كرد؛ جمله‌اي كه نشان‌دهنده رويكرد او به حوزه جوانان و اعتماد به جوانان در عرصه‌هاي مديريتي است كه همواره بر آن تاكيد دارد. صبح روز گذشته و همزمان با آغاز هفته جوان به رسم سال‌هاي پيش معاون اول رييس‌جمهور و وزير ورزش و جوانان به جمع جوانان آمدند تا بي‌واسطه پاي سخن جوانان بنشينند. نمايندگان احزاب و گروه‌هاي مختلف جوانان در اين نشست به بيان نظرات و مطالبات‌شان پرداختند. تندگويان در اين نشست يكي از مطالبات جوانان را حضور در عرصه‌هاي مديريتي دانست و پيشنهاد داد كه به تخصص اين قشر اعتماد شود ضمن اينكه مي‌توان از مديران پيشكسوت به عنوان مشاور در كنار مديران جوان بهره گرفت.

سلطاني فر هم در سخنانش به موضوع جوانگرايي در دولت اشاره كرد و گفت: «با وجود انتقاد از ساختار سني دولت، انصافا دكتر روحاني رييس‌جمهور و دكتر جهانگيري و مجموعه دولت تلاش كردند به وعده‌هايي كه دادند تحقق بخشند. در زمينه جوانگرايي در وزارتخانه ورزش و جوانان قدم‌هايي برداشتيم و به جوانان باور داريم. اين دولت تلاش كرد اين مسير را كه با نگاه امنيتي دولت گذشته مواجه شده بود، تبديل به فضاي امني كند، زيرا باور داشتيم اگر اين مشاركت نباشد عوارضي خواهد داشت.»

معاون اول رييس‌جمهور هم در اين نشست پس از شنيدن سخنان جوانان گفت: «ما اصرار داريم و قول داده‌ايم كه از جوانان و زنان در مديريت اجرايي كشور استفاده كنيم و اين موضوع را پيگيري خواهيم كرد البته جوانان بايد سطوح مديريتي مختلف را نيز طي كنند، تا از تجربه لازم براي تصدي جايگاه‌هاي مختلف برخوردار شوند. همه علاقه‌مند هستند كشور توسط جوانان اداره شود.» جهانگيري با اشاره به وعده‌اي كه در گذشته داده بود مبني بر تشكيل شوراي مشورتي جوانان در دولت گفت: «سازوكار اين شورا فراهم است اما منتظر لايحه ايجاد سازمان ملي جوانان هستيم و اگر مجلس اين لايحه را تصويب نكرد، شوراي مشورتي جوانان در سطح دولت فعال خواهد شد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون