• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4078 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت

اخبار بنگاه‌ها

رابطه توليد ملي با اقتصاد مقاومتي

بيستمين همايش علمي- تخصصي اقتصاد مقاومتي، با عنوان «برنامه اقتصاد مقاومتي در سال1397 با تاكيد بر حمايت از كالاي ايراني»، برگزار شد. سيدحميد پورمحمدي، دبير ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي و معاون امور اقتصادي و هماهنگي برنامه و بودجه، در اين همايش كه با همت انجمن مديريت ايران و دانشگاه خاتم برگزار شد، به اقتصاد مقاومتي در بودجه سال 1397 با تاكيد بر حمايت از كالاي ايراني و سياست‌هاي كلي برنامه ششم توسعه برپايه محور‌هاي سه‌گانه «اقتصاد مقاومتي»، «پيشتازي در عرصه علم و فناوري» و «تعالي و مقاوم‌سازي فرهنگي» پرداخت. وي گفت: در مجموع 12 برنامه، 56طرح و 200پروژه مشخص شد كه در مجموع 121 پروژه در سال 1395 توسط معاون اول رييس‌جمهور به 23دستگاه اجرايي ابلاغ شد.

برنده جشنواره كارتخوان ۲۴عيار

در ايام مبارك شعبانيه و در روز جوان، طي مراسمي با حضور مديرعامل و اعضاي هيات‌مديره بانك سرمايه و مشتريان وفادار اين بانك، با برگزاري مراسم قرعه‌كشي نهايي جشنواره كارتخوان ۲۴عيار، برنده خوش‌شانس يك دستگاه خودروي ساندرو STEPWAY مشخص و معرفي شد. در اين جشنواره عليرضا پويان‌شاد مديرعامل و عضو هيات‌مديره بانك سرمايه، امجد خضري نايب ريس هيات‌مديره، حسين موفق اردستاني عضو هيات‌مديره بانك سرمايه، معاونين، مديران و كارشناسان و مشتريان اين بانك (دارندگان دستگاه‌هاي كارتخوان ۲۴عيار سرمايه) حضور داشتند، اعلام شد: تاكنون دو مرحله از اين جشنواره در ماه‌هاي اسفند ۹۶ و فروردين ۹۷ برگزار و به 48 نفر از برندگان به قيد قرعه يك نيم سكه بهار آزادي تقديم شده است و همان‌گونه كه مقرر شده بود در مرحله نهايي يك دستگاه خودروي ساندرو به برنده خوش‌شانس اين مسابقه تقديم مي‌شود.

كاهش مصرف نسوز در مباركه

ايرج مختارپور، مدير مركز تعميرات نسوز فولادمباركه از كاهش مصرف نسوز در اين شركت و ثبت ركورد مصرف نسوز به ميزان 6.15 كيلوگرم بر تن مذاب در ناحيه فولادسازي در فروردين‌ماه خبر داد. و با اشاره به اينكه مواد نسوز يكي از مهم‌ترين و پرمصرف‌ترين مواد مصرفي در كارخانجات فولادسازي است و كاهش هرچه بيشتر مصرف آن بر قيمت تمام‌شده محصولات فولادي بسيار موثر است، افزود: اين مهم جزو اهداف شركت فولاد مباركه بوده تا بتواند با عرضه محصول رقابتي در بازارهاي داخلي و جهاني همواره به عنوان يك الگو مطرح باشد كه اين ركورد گام موفق ديگري در اين زمينه بوده است.

اجراي طرح «ايران‌خودروي فردا»

گروه صنعتي ايران‌خودرو درراستاي اجراي منويات مقام معظم رهبري مبني بر توجه و به‌كار‌گيري جوانان در ميادين مختلف، طرح «ايران‌خودروي فردا» را اجرا مي‌كند. هاشم يكه زارع، مديرعامل گروه صنعتي ايران‌خودرو گفت: بدون شك جوانان تحصيلكرده نخبه ايران مي‌توانند بر پيچيده‌ترين فناوري روز مديريت كنند. وي با اشاره به هفته جوان و برنامه‌ريزي براي اين قشر پرتلاش و توانمند تاكيد كرد: طرح «ايران‌خودروي فردا» با هدف جذب و پرورش جوانان تحصيلكرده نخبه در كل زنجيره ارزش گروه صنعتي ايران‌خودرو به اجرا در خواهد آمد. مديرعامل گروه صنعتي ايران‌خودرو مهم‌ترين اهداف اين طرح را ايجاد بستر و فرصت مناسب براي رشد و شكوفايي نيروي تحصيلكرده جوان نخبه كشور و ايجاد پشتوانه عظيمي از نيروي انساني متخصص براي صنعت خودرو و صنايع وابسته دانست و اظهار كرد: افزايش پويايي و خلاقيت در بخش‌هاي مختلف زنجيره ارزش گروه صنعتي ايران‌خودرو و احياي اميد در نسل جوان تحصيلكرده كشور از ديگر اهداف طرح ايران‌خودروي فردا است. يكه‌زارع با اشاره به ارتقاي صنعت خودرو و برند ايران‌خودرو در سطح جهاني وتقويت روحيه اميد در نسل جوان نخبه كشور افزود: طرح «ايران‌خودروي فردا» مي‌تواند از مهاجرت نيروي تحصيلكرده و جوان كشور جلوگيري كند. در طرح «ايران‌خودروي فردا» كه جزييات كامل آن به‌زودي اعلام خواهد شد، حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر از جوانان تحصيلكرده نخبه كشور جذب مي‌شوند كه اين امر مي‌تواند به تربيت مديران آينده صنعت خودروي كشور كمك كند و باعث نهادينه شدن شايسته‌سالاري در اين صنعت شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون