• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4085 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۲۲ ارديبهشت

جنجال و درگيري برادران عبدولي در انتخابي تيم‌هاي ملي كشتي

خط و نشان

وحيد جعفري

 

 

مسابقات انتخابي تيم‌هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي براي شناسايي نفرات اعزامي به رقابت‌هاي جهاني مجارستان و بازي‌هاي آسيايي جاكارتا، طي سه روز در تالار قديمي و مملو از تماشاگر هفتم تير تهران برگزار شد؛ مبارزاتي كه در غياب مدعياني چون كميل قاسمي، حسن رحيمي و رضا يزداني در رشته آزاد و قاسم رضايي در رشته فرنگي برگزار شد تا حساسيت سال‌هاي گذشته را نداشته باشد. البته علاوه بر اين كشتي‌گيران، نفراتي هم به دلايل ديگر از جمله ارايه مدارك پزشكي يا مثبت بودن تست سلامت‌شان در مرحله نخست انتخابي تيم ملي امكان حضور در مسابقات را پيدا نكردند؛ اما با اين حال رقابت‌هاي انتخابي همچون هر سال با حساسيت بالايي دنبال شد و در آن شاهد شكست چهره‌هاي عنوان‌دار به همراه حواشي ريز و درشت بوديم. حسن يزداني به عنوان شناخته شده‌ترين چهره حاضر در مسابقات در حالي كه رسول خادم رييس فدراسيون كشتي و سرمربي تيم ملي كشتي آزاد در گوشه‌اي از سالن و از روي سكوي تماشاگران مبارزات را دنبال مي‌كرد توانست همچون سال‌هاي گذشته در حضور كادر و اعضاي شوراي فني با غلبه بر رقباي داخلي بدون حرف و حديث قهرمان شده و خود را به عنوان مطمئن‌ترين ملي‌پوش ايران معرفي كند.

از ديگر چهره‌هاي شناخته شده حاضر در مسابقات مي‌توان به سعيد عبدولي، قهرمان جهان و دارنده نشان برنز المپيك اشاره كرد؛ البته سعيد كه به وزن بالاتر رفته است از اين مسابقات سربلند خارج نشد. در واقع كشتي او به جنجال و درگيري كشيد تا از جدول رقابت‌ها كنار گذاشته شود. جالب اينكه او و دو برادر ديگرش يعني سامان و كرامت هر سه مغلوب شدند و با جنجال به كار خود در مسابقات انتخابي پايان دادند. در جريان رقابت‌هاي ۵ وزن دوم مرحله نهايي انتخابي تيم ملي كشتي فرنگي و در يكي از مهم‌ترين ديدارها سعيد رودرروي مهدي فلاح، دارنده مدال نقره نوجوانان جهان و كشتي‌گير با آتيه تيم ملي قرار گرفت. عبدولي كه به دليل افزايش وزن و براي نخستين‌بار در وزن ۸۷ كيلوگرم كشتي مي‌گرفت، تا ۳ ثانيه مانده به پايان مبارزه ۳ بر يك عقب بود تا اينكه در يك كش و قوس موفق به خاك حريف شد و نتيجه را با حساب ۳ بر ۳ به سود خود به پايان رساند. عبدولي كه همواره اعتراض زيادي به داوران دارد، اين‌بار نيز وقتي از فلاح عقب افتاد به سوي رييس تشك رفت و به نشانه اعتراض با او دست داد كه اين اقدام با واكنش تماشاگران پرشمار حاضر در سالن همراه شد. عبدولي پس از كسب پيروزي نيز باز هم به نحوه عملكرد رييس تشك و داور اعتراض كرد و زماني كه يكي از طرفداران فلاح از سكوي تماشاگران شديدا نسبت به داوري معترض بود، عبدولي به او نيز واكنش نامناسبي نشان داد! البته اين پايان ماجرا، نه كه شروع آن بود. عبدولي در دومين مبارزه خود به مصاف ايمان انصاري از تهران رفت و در حالي كه ۲ بر صفر از حريف خود پيش بود به دليل زدن ضربات سر به صورت حريف در جريان مبارزه، با واكنش حريف روبرو شد و به دليل ادامه‌دار شدن اين درگيري و گلاويز شدن دو كشتي‌گير، هر دو با راي داوران ديسكاليفه و از رقابت‌ها اخراج شدند. اين درگيري در بيرون از تشك نيز به‌شدت ادامه پيدا كرد و ماموران وارد عمل شدند تا دو كشتي‌گير را از هم جدا كنند؛ اما اين نيز پايان ماجرا نبود و زماني كه دو كشتي گير به رختكن رسيدند، درگيري‌هاي شديدي ميان آنها رخ داد.

ايمان انصاري در اين باره مي‌گويد: «زماني كه به رختكن وارد شدم برادران عبدولي و دو سه نفر ديگر به من حمله كردند و با مشت و لگد به جانم افتادند. ضرباتي را با مشت به صورتم زدند كه باعث شد صورتم متورم شود. در كشتي هم كه عبدولي با سر به بيني‌ام زد و باعث شد بيني‌ام بشكند. هم ديسكاليفه شدم و هم كتك خوردم. »

البته انصاري نيز در جريان مبارزه به سمت عبدولي حمله كرد و هر دو طرف در اين درگيري مقصر بودند اما اين درگيري به سالن رختكن و حتي خيابان نيز كشيده شد. برادران انصاري كشتي‌گير تهراني به همراه دوستان او بيرون از سالن منتظر برادران عبدولي بودند و با داد و فرياد به اين موضوع معترض بودند كه چرا انصاري را در رختكن كتك زده‌اند.

در نهايت با صحبت‌هاي مسوولان فدراسيون با دو كشتي گير و دخالت نيروي انتظامي موضوع در ظاهر خاتمه يافت تا انصاري و دوستانش از اطراف سالن هفتم تير پراكنده شوند.

سامان ابروي نوربخش را شكافت

پس از جنجال و درگيري سعيد عبدولي در رقابت‌هاي انتخابي تيم ملي كشتي فرنگي، اين‌بار برادر وي در مبارزه با حريف دست به حركات غيراخلاقي زد. در جريان مبارزه وزن ۶۳ كيلوگرم كشتي فرنگي، سامان عبدولي در چهارمين مبارزه خود مقابل محمد نوربخش به روي تشك رفت و در حالي كه يك بر يك تا ثانيه‌هاي پاياني شكست خورده بود به داوري اعتراض‌هاي بي‌مورد داشت و در نهايت نيز با دو ضربه سر محكم به صورت نوربخش باعث شكافته شدن ابروي حريف و جاري شدن خون از صورت وي شد. واين اقدام غيراخلاقي سامان عبدولي باعث شد داوران ۲ امتياز ديگر به نوربخش دهند. عبدولي مدعي بود كه نوربخش به او فحش داده است. با پايان مبارزه كه به حذف سامان عبدولي از مسابقات به دليل دو باخت انجاميد، وي خارج از تشك كشتي نيز با انجام حركاتي ناشايست قصد داشت به نوربخش حمله كند كه ماموران نيروي انتظامي مانع اقدام او شدند. نوربخش نيز بدون كوچك‌ترين درگيري از گوشه ديگر سالن به رختكن رفت.

اعتراض شديد كرامت به داوران

درگيري‌هاي برادران عبدلي به اينجا ختم نشد و كرامت عبدولي برادر سوم و كوچك‌تر نيز با حركات نامناسب خود در ديدار با محمدرضا گرايي كاري كرد تا اين سه برادر در باخت و بداخلاقي هت‌تريك كنند. كرامت بعد از ضربه فني به صورتي ناشايست به داوري ديدار اعتراض كرد تا نشان دهد كه هيچ كدام از برادران عبدولي طاقت و جنبه شكست را ندارند. اعتراض برادر كوچك‌تر آنقدر ادامه پيدا كرد كه مربي اين كشتي‌گير مجبور شد روي تشك آمده و شاگرد خود را به بيرون هدايت كند. البته اينطور به نظر مي‌رسيد كه اتفاقي كه براي سعيد عبدولي رخ داد روي دو برادر كوچك‌تر تاثير گذاشته بود تا آنها كه بسيار وابسته به برادر بزرگ‌تر هستند با شرايط روحي و رواني نامناسب مسابقات را ادامه دهند. پيش از آغاز مسابقه نيز سعيد عبدولي قصد داشت كنار تشك در كنار مربيان بايستد و برادرش را كوچ كند كه ماموران نيروي انتظامي او را از كنار تشك به بيرون بردند. حالا تصوير حركات نامناسب اين سه ورزشكار كه از سرمايه‌هاي كشتي فرنگي كشورمان هستند در فضاي مجازي دست به دست مي‌چرخد و عبدولي‌ها را در راس اخبار ورزشي قرار داده است. البته پيش از اين هم سعيد عبدولي با رفتار خود جنجال ساز شده بود. علاقه‌مندان به ورزش هنوز هم جمله معرف «... تو المپيك و هرچي كه هست» را از سعيد به خاطر دارند او را با اين جمله ياد مي‌كنند. حال با اين شرايط بايد منتظر ماند و ديد كه كميته انضباطي فدراسيون كشتي چه تصميمي در خصوص سعيد و دو برادر ديگرش مي‌گيرد. به دليل اتفاقات رخ داده در ديدار سعيد عبدولي و انصاري پيش‌بيني مي‌شود هر ۲ كشتي‌گير با محروميت سنگين از سوي كميته انضباطي فدراسيون مواجه شوند.

 


لايق: اين اتفاقات در شأن كشتي نيست

رضا لايق، دبير فدراسيون كشتي درباره اتفاقات تلخ رخ داده در برخي از مبارزات انتخابي تيم‌هاي ملي كشتي گفت: كميته انضباطي فدراسيون كشتي در اولين فرصت پس از برگزاري مسابقات براي رسيدگي به اين اتفاقات تشكيل جلسه خواهد داد و به طور قطع شديدا با اين بي‌اخلاقي‌ها برخورد خواهد كرد. دبير فدراسيون كشتي با بيان اينكه بخشي از اتفاقات رخ داده به دليل حساسيت ويژه رقابت‌ها و همچنين واكنش تماشاگران به برخي از نتايج به وجود آمد اظهار داشت: اين قبيل اتفاقات به هيچ‌وجه در شأن و جايگاه كشتي به عنوان ورزش پهلواني نيست و اميدوارم ديگر شاهد چنين اتفاقات تلخي در ميادين كشتي نباشيم. به طور قطع كميته انضباطي شديدا و بر اساس قانون با كشتي گيران متخلف در مرحله نهايي انتخابي تيم ملي كشتي فرنگي برخورد خواهد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون