• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4104 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۳ خرداد

تلاش براي جلب افكار عمومي

جلال جلالي‌زاده

تغيير رويكرد آقاي ولايتي در مورد برجام ناشي از پيش‌بيني‌ها و موضع‌گيري‌هاي سياسي جريان اصولگرا و بيشتر در جهت جلب‌توجه افكار عمومي است. البته تلاش براي مقصر دانستن ديگران در برخي پروژه‌ها نيز مي‌تواند عنصر موثر ديگري به حساب‌ آيد. آقاي ولايتي اين اظهارنظر اخير را در حالي مطرح كرده است كه همه مي‌دانند كه او يكي از شخصيت‌هاي تاثيرگذار در سياست خارجي ايران است و هميشه در مسائل مختلف طرف مشورت و در ظاهر يا پشت پرده تاثيرگذار بوده است.

به اعتقاد من اين رويكرد وي انداختن توپ به زمين ديگران است تا در شرايطي كه خروج امريكا ثمرات برجام را به چالش كشيده است، ‌خود را بي‌گناه معرفي كند. اين درحالي است كه برجام اگرچه در دولت آقاي روحاني و با تلاش اين تيم به ثمر رسيد اما حاصل كار يك جريان خاص نيست و همه اركان نظام در آن دخيل بوده‌اند. مضاف بر اينكه با خروج امريكا نبايد ماحصل برجام را ناديده گرفت.

نكته ديگر تلاش براي استفاده سياسي و انتخاباتي در پس تغيير رويكرد اخير آقاي ولايتي است. اگرچه به نظر من در اين زمينه نيز موفقيتي حاصل نخواهد كرد و جامعه بيش از آنچه در انتخابات‌هاي گذشته از او استقبال كردند، از او استقبال نخواهند كرد.

فعال سياسي اصلاح‌طلب

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون