• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4114 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳۰ خرداد

يك پاسخ ديگر براي قطع درختان باغ الهيه

پس از انتشار مطلبي در خصوص قطع درختان باغ الهيه در تاريخ ٩ خرداد ١٣٩٧ مركز روابط عمومي بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي، جوابيه‌اي به دفتر روزنامه ارسال كرد. در اين جوابيه تاكيد شده بود «هر گونه قطع درخت در باغ موسوم به الهيه واقع در خيابان شهيد فياضي، خيابان بوسني هرز‌گوين، خيابان تختي را شديدا تكذيب و اعلام مي‌دارد ضمن پيگيري حقوق قانوني مالكانه خود كه از طريق اخذ مجوزهاي لازم از مراجع ذي‌صلاح از جمله شهرداري تهران و ساير سازمان‌هاي مرتبط كه دادستاني محترم تهران نيز بر آن تاكيد دارند در حفظ و حراست باغ الهيه اهتمام ويژه‌اي دارد.»

اينك شهرداري منطقه يك تهران با ارسال جوابيه‌اي توضيحاتي درباره اتفاقاتي كه از ۲۵آبان۱۳۹۵ در اين محل روي داده ارائه كرده است كه در ادامه مشروح آن را مي‌خوانيد. اين نامه خطاب به سردبير روزنامه«اعتماد» و به امضاي مجيد صالحي فيروزآبادي است.

 

پيرو گزارش مندرج در صفحه 13 جامعه آن روزنامه مورخ 9/3/97 به شماره 4101 با عنوان «شهروندان از قطع درختان در باغ الهيه نگرانند»، مراتب زير به منظور اطلاع‌رساني و تنوير افكار عمومي و همچنين انتشار در همان صفحه ايفاد مي‌گردد.

از آنجا كه ملك موسوم به باغ فرشته واقع در الهيه، خ حسابي داراي پروانه تخريب و نوسازي به تاريخ 25/8/95 بوده و حسب توضيحات مقرر در پروانه صادره، مالك موظف به حفظ درختان موجود بوده است. پس از تخريب بناي قديمي در نيمه بهمن سال 95 از سوي شهرداري ناحيه مربوطه از عمليات اجرايي به دليل تخلف مالك و قطع درختان جلوگيري گرديد به رغم درخواست مالك در ابتداي سال 96 مبني بر تغيير نقشه، عمليات اداري به دليل تخلفات مالك از همان تاريخ در سامانه شهرسازي متوقف است. لازم به ذكر است بنابر تخلفات عديده مالك، پرونده‌اي در سازمان بوستان‌ها و فضاي سبز شهرداري تهران در اين خصوص تشكيل و احكام مختلفي صادر گرديده است كه شهرداري ملزم به اجراي آن است متعاقب موارد فوق‌الذكر، مالك طي مراجعه به مقام قضايي و طرح شكايت تحت عنوان ممانعت از حق، منجر به انجام مكاتبه مقام قضايي با شهرداري منطقه يك در مورخ 15/2/97 مبني بر «جهت پيشگيري از وقوع جرم و حوادث بعدي نسبت به مقاوم‌سازي مستحدثاتي كه مشرف تخريب هستند و مهار درختان خشك و نيمه‌خشك، خروج تنه‌هاي خشك شده، حذف گونه‌هاي مهاجم و اجراي سيستم آبياري» اقدام نمايد كه در حال حاضر دستور مقام قضايي به منظور نگهداري از فضاي سبز پلاك موصوف در حال انجام است. لازم به ذكر است شهرداري منطقه يك در خصوص نصب داربست نيز اخطار لازم جهت جمع‌آوري به مالك صادر و حسب پيگيري جمع‌آوري گرديد. در پايان تاكيد مي‌گردد شهرداري منطقه يك در راستاي حفظ حقوق شهروندان و رعايت ضوابط و مقررات اقدام مقتضي را انجام داده و پيگيري مستمر خواهد داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون