• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4119 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۵ تير

مديرعامل بنياد باران:

دفتر سيدمحمد خاتمي نه هبه است نه هديه

جواد امام، مديرعامل بنياد باران مي‌گويد: دفتر سيدمحمد خاتمي نه خانه و محل سكونت خاتمي است و نه دفتر شخصي او و نه رييس دولت اصلاحات مالكيت خاصي بر آن دارد.

جواد امام به رويداد۲۴ گفت: اخيرا در فضاي مجازي و شبكه‌هاي اجتماعي، مجموعه‌اي از ابهامات و سوالات و شبهه‌افكني‌هايي مطرح شده مبني بر غصب 30 ساله غيرشرعي و غيرقانوني كاخ آقاي اقبال توسط سيدمحمد خاتمي. مثل هميشه خراب كردن ساده‌تر از درست كردن است. با يك جمله و يك خبر كوتاه مي‌توان تخريب كرد ولي طبيعي است اصلاح آن و تنوير افكار بيش از اينها وقت و اطلاعات مي‌طلبد كه بخشي از آنها را مي‌گويم و اگر لازم باشد و سوالاتي براي جويندگان واقعي واقعيت- نه غوغاسالاران مجازي و واقعي- در اين باره باقي ماند، مطالب ديگري نيز خواهم گفت.

 

پيشنهاد موسسه نشر آثار امام براي استقرار خاتمي در دفتر كار

مديرعامل بنياد باران ادامه داد: آقاي خاتمي بعد از دوران رياست‌جمهوري‌شان (نه 30 سال) و آن هم‌زماني كه برخلاف قوانين و مقررات مرسوم در ايران و اغلب كشورها، ابتدا نسبت به قطع تلفن، آب و برق و ايجاد محدوديت در رفت‌وآمد دفترشان را گرفتند، به دعوت متوليان موسسه تنظيم و نشر آثار حضرت امام(ره) و بنا به مسووليتي كه به ايشان واگذار شده بود، قسمتي از اين ساختمان بحث‌برانگيز كه از ابتداي انقلاب در اختيار نهادهاي عمومي و انقلابي قرار داشته و كماكان بخش‌هايي از آن را در اختيار دارند را به ايشان واگذار كرده تا جايي براي انجام امور مربوطه داشته باشند.

مسووليت آقاي خاتمي برگزاري كنگره‌هاي بين‌المللي امام خميني(ره) كه مسلتزم فعاليت‌هاي پژوهشي و انتشاراتي است، است. علي‌القاعده آقاي خاتمي نمي‌توانست در خانه شخصي‌شان براي هماهنگي امور و ارتباط با نخبگان و انديشمندان در اين خصوص اقدام كند.

 

از محل مورد نظر به عنوان دفتر شخصي استفاده نمي‌شود

اين فعال سياسي اصلاح‌طلب گفت: محل مورد بحث، نه خانه و محل سكونت‌شان هست و نه دفتر شخصي‌شان، نه هيچ مالكيتي داشته، نه هديه و هبه است و نه طرف معامله و اجاره با نهاد و مركز خاصي قرار دارند. ايشان براي انجام پروژه و وظيفه‌اي خاص و مشخص و ساعات خاصي در هفته (حدود ١٥ساعت)، در ساختماني مستقر شدند و طبيعتا برخي از كارهاي شخصي و ديدارهاي‌شان را در همين ساختمان انجام مي‌دهند. كدام‌يك از اين اتفاقات، غيرعرفي و غيرشرعي محسوب مي‌شود كه آقاي خاتمي بايد پاسخگو باشد؟

او ادامه داد: وقتي شما با موسسه‌اي همكاري مي‌كنيد و آن موسسه دفتر و ساختماني در اختيار شما قرار مي‌دهد، آيا شما هيچ قرار و ديداري - شخصي و كاري - در اين مجموعه تنظيم نمي‌كنيد و اگر چنين كنيد، شما بايد مستوجب سرزنش و تخريب ديگران باشيد؟

 

خاتمي بعد از دوران رياست‌جمهوري پيشنهادي قبول نكرد

جواد امام افزود: آنهايي كه امروز واقعيت‌جويانه يا غوغاسالارانه آقاي خاتمي را متهم به كاخ‌طلبي مي‌كنند، بايد پاسخ دهند كه ايشان اگر به كاخ و ساختمان‌هاي مجلل و غصبي علاقه‌مند بود، چرا بعد از دوران رياست‌جمهوري‌شان با وجود پيشنهادهاي متعددي كه داشتند از همه مسووليت‌ها و مناصب حكومتي فاصله گرفتند؟ مناصبي كه همگي‌شان يك يا چند كاخ و ساختمان همراه‌شان هست و مي‌شد بي‌هيچ دردسري از آنها بهره‌مند شد.

 

دل‌مشغولي خاتمي در قالب بنياد باران پيگيري مي‌شود

مديرعامل بنياد باران گفت: آقاي خاتمي دل‌مشغولي فرهنگي و پژوهشي خود را در قالب بنياد باران پيگيري مي‌كنند و به لحاظ حقوقي ايشان رياست اين بنياد را به عهده دارند. ساختمان اين مركز نيز يك خانه دو طبقه اجاره‌اي است كه با يك جست‌وجوي ساده مي‌توان از موقعيت آن مطلع شد و ديد اين ساختمان ساده است يا مجلل؟

 

خانه خاتمي آپارتمان شخصي است

جواد امام تاكيد كرد: حالا كه قرار است همه سكونتگاه‌هاي آقاي خاتمي زير ذره‌بين قرار گيرد، (چه خوب و اميد كه اين اتفاق براي سايرين‌ هم باشد و به خاتمي ختم نشود) بد نيست بدانيد خانه آقاي خاتمي هم مستقر در يك آپارتمان شخصي است كه متعلق به هيچ سازمان و نهاد دولتي نيست و از هيچ نهادي به ايشان واگذار نشده است. اولا به خود، ثانيا طرفداران اصلاحات و آقاي خاتمي و در نهايت همه مخالفان اعم از اپوزيسيون داخلي و برانداز توصيه مي‌كنم به فكر فرداي ايران و كشورمان هم باشيم.

 

سرمايه‌هاي كشور را با شايعه نابود نكنيم

جواد امام تصريح كرد: «اگر همه را بي‌دليل و مغرضانه بزنيم و تخريب كنيم، چيزي نمي‌ماند و از تاك و تاك‌نشان چيزي باقي نمي‌ماند كه كسي بخواهد از آن به نفع خود بهره‌برداري كند. ايران را با همه داشته‌هاي مادي و معنوي‌اش نگاه داريم و باور بفرماييد در موقعيتي نيستيم كه بخواهيم سرمايه‌هاي خود را با شايعات و موهومات هدر بدهيم. امثال آقاي خاتمي از سرمايه‌هاي كشور هستند كه ما هم در ايجادش نقش داشتيم و موثر بوديم لذا سرمايه‌هاي خود را نابود نكنيم و نگذاريم عده‌اي به هر دليلي تخريب كنند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون