• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4127 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۴ تير

واكنش سخنگوي دولت به خبرسازي‌هاي رسانه‌اي در مورد قاليباف

قرار نيست به همه شايعات پاسخ دهيم

اخبار در مورد قاليباف عمر كوتاهي دارند. به همان سرعت انتشار تكذيب مي‌شوند. فرقي نمي‌كند خبر معاون اول سردار باشد، يا فعال‌سازي ستاد انتخاباتي، اخبار مربوط به قاليباف آنقدر دست به دست مي‌شوند كه مشخص نمي‌شود منشأ و مبدا آن كجا بوده كه تكذيب شده است. و در ميان همه اين تكذيبيه‌ها تشخيص سره از ناسره سخت مي‌شود اما آنچه با پيگيري روند اخبار مربوط به قاليباف مي‌توان دريافت «همچنان در صدر اخبار قرار گرفتن» است. چه آنكه خود او نيز چندان بي‌ميل نيست هميشه ردي در رسانه‌ها از خود باقي بگذارد، ‌شاهد مثال آن هم عكس‌هاي اردوهاي جهادي است كه از او منتشر مي‌شود.

همه جا صحبت از «سردار سابق بهشت» است. محمدباقر قاليباف كه تاكنون يك بار شانس خود را براي ورود به پاستور امتحان كرده، يك بار در گيرودار آماده‌شدن براي آزمون انتخابات از حضور در رقابت منصرف و بار ديگر هم چند روز به انتخابات مانده وادار به كناره‌گيري شده است. كناره‌گيري با دلخوري و اين تصور كه اگر در رقابت باقي مي‌ماند مي‌توانست كليد نهاد رياست‌جمهوري را تحويل بگيرد و راهي پاستور شود. احتمالا همين تصور هم باعث شده كه سردار، ‌دكتر، خلبان، ‌شهردار سابق همچنان اميدوار، خود را در معرض افكار عمومي قرار دهد تا شايد فرصتي دوباره دست داده و اين‌بار بخت با او يار باشد و بتواند در يك سمت كاملا انتخابي با اقبال مواجه شود.

آخرين خبري كه از رسانه‌هاي اصولگرا شنيده شده ورود محمدباقر قاليباف در دولت است. چند روز پيش خبري منتشر شد مبني بر اينكه قاليباف قرار است معاون اول حسن روحاني شود و بر صندلي اسحاق جهانگيري تكيه زند. اين خبر آنقدر دور از ذهن و غيرواقعي به نظر مي‌رسيد كه شائبه خبرسازي از سوي تيم رسانه‌اي قاليباف را تقويت كرد. علاوه بر اين محمدسعيد احديان، مشاور قاليباف نيز اين خبر را تكذيب كرد و گفت: «خبر پيشنهاد معاون اولي دولت روحاني به محمدباقر قاليباف را برخي رسانه‌هاي اصلاح‌طلب نوشتند اما اين خبر به راحتي تكذيب مي‌شود.»

محمدباقر نوبخت، ‌سخنگوي دولت هم كه روز گذشته در حاشيه جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ مي‌داد با اين سوال مواجه شد كه آيا خبر ديدار واعظي و روحاني با قاليباف براي معاون‌اولي صحت دارد يا نه ؟ نوبخت كه گويي چندان تمايلي نداشت به اين سوال پاسخ دهد گفت «قرار نيست كه ما به همه شايعاتي كه مطرح مي‌شود پاسخ دهيم مگر اينكه كار و امور را تعطيل كنيم و به تكذيب اين موارد مشغول شويم.» البته سخنگوي دولت تاكيد كرد كه رييس‌جمهور متناسب با ضرورت‌ها تغييراتي خواهند داد منتها موضوعي كه الان در رسانه‌ها مطرح مي‌شود صرفا «گمانه‌زني‌هاي رسانه اي» است و تغييرات به وقتش صورت مي‌گيرد. نوبخت با اين جملات بار ديگر اين گمانه را به واقعيت تبديل كرد كه جرياني در ميان اصولگرايان تمايل دارند با اين «خبرسازي‌ها» يا به قول نوبخت «گمانه‌زني‌هاي رسانه‌اي» كه عمدتا پشتوانه‌اي ندارد قاليباف را در صدر اخبار قرار دهند.

همچنين با وجود همه اين تكذيب‌ها اما پايگاه اطلاع‌رساني «جهان نيوز» نزديك به جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي و به مدير مسوولي پرويز سروري روز سه‌شنبه بار ديگر از حضور قاليباف در دولت روحاني گفت و از آن به عنوان «بدترين خبر براي اصلاح‌طلبان» ياد كرد. اين سايت خبري در گزارشي نوشت: « اصلاح‌طلبان روزگاري نه چندان دور دولت تدبير و اميد را اينگونه آناليز مي‌كردند؛ رييس‌جمهورش را اصلاح‌طلب‌تر از عارف مي‌دانستند، معاون اولش را گزينه خود براي 1400 نام گذاشته بودند و همچنين وزيران اصلاح‌طلب و مورد تاييد كابينه تدبير و اميد را حتي كامل‌تر ازكابينه اول خاتمي مي‌دانستند؛ اينك همين دولت مورد تاييد بدترين كارنامه سياست خارجه و اقتصادي را به بارآورده و طبيعي است كه هر خبري ولو دروغ درباره اين دولت آنها را دربدترين شرايط روحي قرار مي‌دهد!»

همچنين در اين گزارش بارها تاكيد شد كه هيچ خبري براي اصلاح‌طلبان بدتر از شنيدن يا ديدن اين نيست كه «آمدن قاليباف به دولت روحاني قطعي شد! در آن صورت نگراني از نتيجه و پيروز انتخابات 1400 به كنار، ديگر حتي اعتداليون جديدي هم وجود ندارد كه اصلاح‌طلبان به آنها آويزان شوند!» اين پايگاه خبري تلاش كرده تا با انتشار گزارشي زير عنوان «خبر ورود قاليباف به دولت روحاني قطعي شد» بار ديگر خبر تكذيب شده را تيتر يك اين پايگاه خبري كرد تا همچنان معاون اولي قاليباف را در اذهان زنده نگه دارد.

همزمان با خبر ديدار رييس دولت با قاليباف و درخواست معاون اولي البته برخي رسانه‌ها نقبي هم به گذشته و زمان تشكيل كابينه زدند و مدعي شدند كه به قاليباف پيشنهاد شده‌بود كه وزارت راه و شهرسازي را برعهده بگيرد. البته احديان اين خبر را هم تكذيب كرد و مدير مسوول روزنامه خراسان درباره خبر طرح پيشنهاد وزارت راه و شهرسازي دولت دوازدهم به آقاي قاليباف بعد از انتخابات رياست‌جمهوري سال 96 نيز توضيح داد: «هيچ پيشنهاد جدي توسط دولت آقاي روحاني به آقاي قاليباف ارايه نشده و نخواهد شد چون ماهيتا اگر آقاي قاليباف بخواهد كاري كند موي دماغ يك مجموعه فرصت طلب 4 درصدي درون دولت مي‌شود بنابراين اين مجموعه فرصت طلب هيچگاه چنين وضعيتي را براي خودش ايجاد نمي‌كنند.»

البته اخبار ديگري نيز اين روزها در مورد قاليباف شنيده مي‌شود. فعال شدن ستادهاي انتخاباتي قاليباف از ديگر حواشي اين روزهاي رقيب روحاني است. خبري كه از سوي حسين قربانزاده، ‌مشاور او تكذيب شد. قربانزاده در گفت‌وگو با ايسنا در پاسخ به اين پرسش كه آيا خبر كانال تلگرامي دولت بهار نزديك به محمود احمدي‌نژاد از فعال شدن ستادهاي انتخاباتي محمدباقر قاليباف صحيح است يا خير؟ گفت: «اين خبر درست نيست و من قويا اين موضوع را تكذيب مي‌كنم. چنين خبري قطعا غلط است و اين حرف‌ها، حرف‌هاي بيهوده‌اي است كه از سوي اين افراد مطرح مي‌شود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون