• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4127 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۴ تير

قهرمانان ملي دهه‌هاي ۴۰ و ۵۰ روي پارچه

عكس‌هايي از قهرمانان فوتبال ملي دهه‌هاي ۴۰ و ۵۰ با مِتُد چاپ دستي روي پارچه روي ديوار مي‌رود.

به گزارش ايسنا به نقل از روابط‌عمومي شهركتاب فرشته، نمايشگاه انفرادي «ايران ناسيونال» با آثاري از علي آل‌حسيني در گالري فرشته افتتاح مي‌شود.

اين نمايشگاه عصر جمعه پانزدهم تيرماه، از ساعت ۱۶ آيين افتتاح مي‌شود. «ايران ناسيونال» عنوانِ نمايشگاهي انفرادي از مجموعه آثار علي آل‌حسيني است كه عكس‌هايي از قهرمانان ملي دهه‌هاي ۴۰ و ۵۰ خورشيدي را با مِتد چاپ دستي روي پارچه به تصوير كشيده است.

در شرحِ متن اين نمايشگاه با عنوان «همان پسرك، همان سكوها» به قلم حميدرضا صدر آمده است:

«آنجا هستند، درون آن ميدان، دنبال توپ مي‌دوند، دوباره...

بي‌اعتنا به سياهه دراز اتومبيل‌هايي كه در بندشان گرفتار آمده‌اي پا به توپ شدن كارو حق‌ورديان را دنبال مي‌كني. تكل ابراهيم آشتياني را. ضربه غلامحسين مظلومي را. گل... فلاش فوروارد. نفوذ جعفر كاشاني. پاس او به حسين كلاني و پاس كلاني به همايون بهزادي. ضربه نهايي صفر ايرانپاك... گل. يك يك...

شعارهايي به گوش مي‌رسند. بلند مي‌شوند و بلندتر، پر‌طنين‌تر. بويي به مشام مي‌رسد، رايحه‌اي خوشبو، عطر امجديه. مست مي‌شوي، مست...

توانايي شيفتگان فوتبال در جامپ كات حيرت‌انگيز است. آنها به آساني ديداري را به ديداري ديگر در زماني ديگر پيوند مي‌دهند و از دوراني به دوران ديگر سفر مي‌كنند. تو با آن جامپ كات‌ها راهي امجديه مي‌شوي. دوباره مي‌شوي همان پسرك سكونشين. پسركي كه مي‌خواهد به روزگار بدسگال پوزخند بزند.

آن ميدان و آن سكوها، خانه‌ات بود. خانه‌اي براي پرسه‌هاي بي‌موقع، بي‌مقدمه، بي‌بهانه. با خاطره‌هايي كه خوشبختانه كاري از دستت براي كنار گذاشتن‌شان برنمي‌آيد.

آنجا هستند، درون آن ميدان، دنبال توپ مي‌دوند، دوباره...»

علاقه‌مندان براي بازديد از اين نمايشگاه مي‌توانند تا بيست و ششم تير ماه، به گالري فرشته واقع در شريعتي، پايين‌تر از پل صدر، جنب شهر كتاب فرشته، شماره ۱۶۷۱ مراجعه كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون