• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4130 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۹ تير

خبر

يك نفر نمي‌گذارد موضوع اقليت‌ها حل شود

سپنتا نيكنام، عضو زرتشتي شوراي‌شهر يزد به اعتماد‌آنلاين گفت: به قول آقاي يونسي، مشاور رييس‌جمهوري زرتشتيان حاملان اصلي تمدن ايران زمين و اصل و اساس ملت ايران هستند كه به نظرم اين موضوع به ميزان دلسوزي زرتشتيان در كنار ساير اقليت‌ها براي پيشرفت ايران اشاره مي‌كند. ماجرايي كه براي من پيش آمد يك زنگ خطر است. نبايد با تصميمي اشتباه وحدت مردم در اين‌گونه مناطق را خدشه‌دار كنيم. به نظرمن هر دو عامل مي‌تواند در به تاخير افتادن طرح بحث حضور اقليت‌هاي ديني در شوراي‌شهر مطرح باشد. تعلل را از اين بابت مي‌گويم كه طرح بحث حضور اقليت‌ها در شورا مي‌تواند در وضعيت فعلي كشور اتحاد دوباره ايرانيان را رقم بزند و اقليت‌ها را به عنوان ساكنان سرزمين ايران در مديريت شهر دخيل كند. مباحث ديگري نيز مانند اختلاف‌نظر در اين مساله وجود دارد. البته شنيده‌ها حاكي از آن است كه مخالفت و پيگيري يك شخص در اين مساله نقش دارد كه ترجيح مي‌دهم فعلا در اين رابطه صحبت نكنم.

مسائل منطقه از طريق رايزني قابل حل است

رييس مجلس شوراي اسلامي در ديدار با سفير فعلي قطر در تهران گفت: مسائل منطقه از طريق رايزني قابل حل است. علي لاريجاني در ديدار با علي بن حمد السليطي، سفير فعلي قطر در تهران كه ديدار خداحافظي سفير فعلي قطر در تهران بود، از فعاليت‌هاي وي ضمن مدت خدمتش تشكر كرد و گفت: شما طي مدت فعاليت خود تلاش در افزايش سطح ارتباطات دو كشور به خصوص در حوزه‌هاي سياسي و اقتصادي داشتيد. وي در ادامه محاصره قطر را اقدامي نادرست دانست و افزود: كليه مسائل منطقه بايد از طريق گفت‌وگو و رايزني حل شود. رييس مجلس شوراي اسلامي در پايان خاطرنشان كرد: همچنين نبايد به قدرت‌هاي خارج از منطقه اجازه دخالت داد تا دولت‌ها و ملت‌ها را گرفتار توطئه‌هاي خود كنند.

اوراق‌سلف نفتي ارزي به مردم عرضه كنيد

غلامرضا مصباحي‌مقدم، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در گفت‌و‌گو با ايسنا گفت: پيشنهاد من اين است كه دولت محترم اوراق سلف نفتي ارزي به مردم عرضه كند؛ با اين طرح نقدينگي فراواني كه وجود دارد به سمت بازار سرمايه جذب مي‌شود و دراين صورت بازار سرمايه ما ظرفيت بزرگ‌تري پيدا مي‌كند. وضعيت اقتصادي اخير كشور از جمله نوسانات بازار ارز، سكه و امثال آن و بعد هم مساله پيش‌بيني تحريم‌هاي بيشتر امريكا و احيانا بعضي‌ كشورهاي ديگر اقتضا مي‌كند كه يك مديريت قوي بر اقتصاد كشور ما اعمال شود تا ما بتوانيم ان‌شاءالله ماه‌هاي پيش رو و سال‌هاي آينده را به خوبي پشت سر بگذاريم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون