• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4142 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲ مرداد

خبر

بازداشت چهار مدير وزارت صنعت در خصوص ثبت سفارش خودرو

غلامحسين محسني اژه‌اي، معاون اول قوه قضاييه در حاشيه جلسه مسوولان عالي قضايي درباره پرونده‌هاي اخير سكه، ارز و خودرو اظهار داشت: قرار شد در اين دسته از پرونده‌ها معاون اول قوه قضاييه با همكاري دادستان كل كشور به موضوع رسيدگي، هماهنگي و همكاري كنند. معاون اول قوه قضاييه تصريح كرد: در اين پرونده‌ها نشستي با حضور قضات رسيدگي‌كننده به پرونده و همچنين دادستان تهران و ضابطان و خود بنده برگزار شد كه ضمن هدايت مسائل و نظارت بر آنها تسهيلاتي داده شد. وي در خصوص پرونده ثبت سفارش به ويژه خودرو اشاره كرده و گفت: تاكنون 5 نفر از مديران و احيانا همكاران فعلي و چند ماه قبل وزارت صنعت، معدن و تجارت دستگير شدند كه چهار نفر در بازداشت هستند.

تكذيب خبر دستگيري فرزند نوبخت

يك منبع آگاه خبر دستگيري پسر سخنگوي دولت را تكذيب كرد. اين منبع آگاه در گفت‌وگو با ايلنا، درباره خبر دستگيري فرزند رييس سازمان برنامه و بودجه گفت: اين خبر از اساس دروغ و كذب است و چنين اتفاقي نيفتاده است. وي خاطرنشان كرد: اين خبرسازي‌ها در جهت تخريب دولت و اعضاي كابينه است و به هيچ عنوان صحت ندارد.

ضرب‌الاجل مجلس به وزارت صنعت براي انتشار ليست ارزبگيران

جليل رحيمي جهان‌آبادي، يك عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس از ضرب‌الاجل ۱۰ روزه كميسيون حقوقي مجلس به وزارت صنعت، معدن و تجارت براي انتشار ليست ارزبگيران خبرداد. وي با بيان اين‌ خبر اظهار داشت: در جلسه روز يكشنبه كميسيون حقوقي و قضايي مجلس با حضور معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت و خداييان؛ معاون حقوقي قوه قضاييه، وضعيت ۱۵ هزار خودرويي كه ثبت سفارش شده و شركت‌هايي كه ارز بالايي دريافت كرده‌اند اما فعاليت آنها مرتبط نبوده بررسي‌ و سوالات و ابهامات نمايندگان پيرامون اين مسائل مطرح شد. وي افزود: در پايان كميسيون قضايي يك مهلت ۱۰ روزه به وزارت صنعت، معدن و تجارت داد تا در خصوص اين مسائل يك گزارش كتبي به كميسيون حقوقي و قضايي ارايه دهد تا ما اين گزارش را به صحن مجلس شوراي اسلامي گزارش دهيم.

دادگاه محمد حبيبي برگزار شد

وكيل مدافع محمد حبيبي، فعال صنفي معلمان از برگزاري جلسه دادگاه موكلش خبر داد. حسين تاج در گفت‌وگو با ايسنا، در اين باره اظهار كرد: جلسه رسيدگي به پرونده محمد حبيبي صبح روز گذشته در شعبه 26 دادگاه انقلاب برگزار شد. محمد حبيبي 20 ارديبهشت 97 در تجمعاتي كه فرهنگيان به مناسبت هفته معلم داشتند، بازداشت شد.

خط توليد موشك هوا به هواي فكور افتتاح شد

مراسم افتتاح خط توليد موشك هوا به هواي فكور با حضور وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح برگزار شد. به گزارش ايلنا، امير سرتيپ حاتمي، وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در اين مراسم اظهار داشت: خداوند منان را شاكريم كه به حول و قوه الهي متخصصان و دانشمندان متعهد و انقلابي سازمان صنايع هوافضاي وزارت دفاع و پشتيباني نيرو‌هاي مسلح توانستند با وجود تحريم‌ها، پس از اتمام طراحي، ساخت و آزمون شليك موفق موشك فكور در سال ۹۶، اينك خط توليد آن را با استفاده از توانايي‌ها و ظرفيت‌هاي بومي راه‌اندازي كنند. وي افزود: اين موشك مي‌تواند با انواع مختلف جنگنده‌هاي مهاجم در محدوده عملياتي خود درگيري داشته باشد.

باهنر دوباره دبيركل جامعه اسلامي مهندسين شد

عليرضا جوانمردي، عضو جامعه اسلامي مهندسين گفت: محمدرضا باهنر با راي اعضا به عنوان دبيركل جامعه اسلامي مهندسين انتخاب شد. وي در گفت‌وگو با ايلنا، از برگزاري انتخابات دبيركل شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين خبر داد و گفت: اعضاي شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين ۲۱ نفر هستند كه ۲۰ نفر از اعضا در اين جلسه شركت كردند و البته دو نفر از اعضاي علي‌البدل هم حضور داشتند. اين عضو جامعه اسلامي مهندسين گفت: كسي به جز آقاي باهنر كانديداي دبيركلي نبود و خود او بسيار اصرار داشت كه اگر كسي متقاضي باشد، اعلام كند كه هيچ يك از اعضا متقاضي نبودند. وي با بيان اينكه انتخابات اين مجمع طبق اساسنامه هر دوسال يك‌بار انجام مي‌شود، افزود: آقاي باهنر با ۱۰۰ درصد آرا به عنوان دبيركل جامعه اسلامي مهندسين انتخابات شد.

طرح تاسيس سازمان ملي جوانان تقديم هيات رييسه مجلس شد

سيده فاطمه حسيني، سخنگوي فراكسيون جوانان مجلس شوراي اسلامي گفت كه طرح انتزاع بخش جوانان از وزارت ورزش از سوي اين فراكسيون به هيات رييسه مجلس تقديم شده است. وي در گفت‌وگو با ايسنا اظهار كرد: با توجه به اينكه دولت اخيرا لايحه انتزاع وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي را به مجلس ارايه كرده فراكسيون جوانان نيز طرح انتزاع بخش جوانان از وزارت ورزش و تاسيس سازمان ملي جوانان را تقديم هيات رييسه مجلس كرد تا اين دو لايحه و طرح به صورت همزمان در مجلس بررسي شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون