• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3201 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۹ اسفند

تشكل‌ها

جولان ميوه‌هاي چيني و پاكستاني| رضا نورايي، رييس اتحاديه ملي محصولات كشاورزي در رابطه با مشاهده ميوه‌هاي خارجي در مراكز عرضه و فروش ميوه با وجود ممنوعيت واردات اين محصولات اظهار كرد: موز و آناناس تنها ميوه‌هايي هستند كه به‌طور رسمي و با توجه به اعلام آمار گمرك اجازه ورود كسب كردند؛ اما در بازار ميوه‌هاي خارجي ديگري نيز مشاهده شده است. وي افزود: درحال حاضر شاهد وجود نارنگي پاكستان، سير چيني و گلابي و انگور شيري آفريقاي جنوبي در بازار هستيم كه مشخص نيست چگونه با وجود ممنوعيت وارد كشور شده اند. وي با اشاره به نارنگي پاكستاني در بازار تاكيد كرد: نارنگي پاكستاني بدون قرنطينه و بدون پرداخت عوارض وارد كشور شده است و در بازار به قيمت كيلويي پنج هزارتومان به فروش مي‌رسد كه اگر اين محصول با رعايت اصول بهداشتي، قرنطينه و پرداخت عوارض وارد كشور شود هم از لحاظ بهداشتي مشكلي به وجود نمي‌آورد و هم مي‌توان اين محصول را با قيمتي پايين‌تر از قيمت فعلي عرضه كرد.

قيمت‌هاي دو برابري بليت پروازهاي چارتري| استاندار تهران گفت: در ايام نوروز بايد بر شركت‌هاي هواپيمايي در فرودگاه‌هاي امام و مهرآباد بيشتر نظارت شود تا بليت با قيمت مصوب و عادلانه ميان مسافران توزيع شود. سيدحسين هاشمي ‌از هزينه‌هاي اضافي پروازهاي چارتري انتقاد كرد و افزود: اين‌گونه خدمات پروازي و تحميل هزينه بيشتر به مشتريان، ظلم به مردم است. وي اضافه كرد: درباره خدمات پروازهاي چارتري به وزير راه و شهرسازي نيز گفته‌ام كه آنها با تحميل قيمت‌هاي دوبرابري بابت هزينه بليت، به مردم ظلم مي‌كنند و بايد براي آن چاره‌اي شود.

تخفيف ۲۵‌درصدي محصولات شيلاتي| يك مقام مسوول در سازمان شيلات كشور گفت: در حال حاضر عرضه محصولات شيلاتي در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي و نمايشگاه‌هاي بهاره به‌طور متوسط با ۲۵ درصد تخفيف انجام مي‌شود. عيسي گلشاهي با بيان اينكه افزايش ۱۵ تا ۲۰ درصدي قيمت آبزيان در مقاطع پاياني سال منطقي است، اظهار داشت: به‌طور كلي نه تنها هيچ گزارشي از افزايش قيمت در مقاطع پاياني سال به دست ما نرسيده بلكه قيمت‌هاي برخي محصولات نيز كاهش يافته است. وي اضافه كرد: درحال حاضر عرضه محصولات شيلاتي در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي و نمايشگاه‌هاي بهاره براساس هماهنگي‌هايي كه با واحدهاي فرآوري شده، به‌طور متوسط با ۲۵ درصد تخفيف انجام مي‌شود.

كمبود گوشت فقط بهانه گران‌فروشي| در حالي كه رييس اتحاديه گوشت گوسفندي تهران گراني علوفه و قاچاق دام را مهم‌ترين دلايل كمبود و افزايش قيمت گوشت گوسفند عنوان كرده، مديرعامل اتحاديه دامداران مي‌گويد برخي براي گران‌فروشي و سودجويي از محل واردات به كمبود گوشت قرمز دامن مي‌زنند. سعيد سلطاني مديرعامل اتحاديه مركزي دامداران اظهار كرد: گرچه علوفه‌هاي خشبي مانند ذرت علوفه‌اي و دانه‌اي‌، كلش گندم و يونجه با افزايش قيمت بالايي مواجه شدند و بعضا به دو يا چند برابر قيمت گذشته رسيدند اما اين مشكلات در كنار ديگر مسائل مانند قاچاق دام دليلي بر كمبود دام و گوشت قرمز در كشور نيست. وي افزود: برخي به دنبال فراهم كردن بستري هستند تا با نشان دادن كمبود گوشت در كشور بتوانند اين محصول را گران‌تر بفروشند و در اين ميان عده‌اي خاص هستند كه مانند دلالان، واسطه‌ها و چوب‌داران در ايام خاصي مانند شب عيد به افزايش قيمت محصولات كشاورزي مانند گوشت دامن مي‌زنند.

وزارت صنعت خريد اينترنتي گذاشت| دومين جشنواره خريد اينترنتي با حمايت وزارت صنعت معدن تجارت و حضور بيش از ؟؟؟ كسب و كار اينترنتي از امروز 18 اسفند ماه آغاز به كار كرد. دومين جشنواره خريد اينترنتي با رويكرد دوشنبه بازار اينترنتي از امروز رسما آغاز به كار كرد. اين جشنواره طي يك هفته فعاليت خود اين امكان را به‌خريداران محترم مي‌دهد تا در فضاي امن و آسوده به خريد اينترنتي بپپردازند. در عين حال آمارهاي موجود از خريدهاي ثبت شده اينترنتي توسط بانك مركزي نشان مي‌دهد، در سال جاري 500 هزار ميليارد ريال گردش مالي خريدهاي اينترنتي بوده است. اين ارقام با توجه به رشد 229 درصدي ثبت خريدهاي اينترنتي نسبت به سال گذشته نشان از توجه مردم به خريد امن در فضاي اينترنتي دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون