• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4152 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۴ مرداد

22 هزار هكتار از تالاب هورالعظيم در آتش سوخته است

دومين عمليات آب‌پاشي روي آتش هور ادامه دارد

گروه اجتماعي| براي دومين‌بار عمليات آب‌پاشي نيزارهاي آتش گرفته تالاب هورالعظيم در دو بخش ايراني و عراقي آغاز شده است. مديركل محيط‌زيست اين استان از سوختن ۲۲ هزار هكتار از تالاب خبر داد و گفت: در حال حاضر تنها راه مهار آتش آب‌پاشي از طريق هوايي است.

مديركل محيط‌زيست استان خوزستان با اشاره به اينكه علميات دوباره آب‌پاشي مناطق آتش گرفته تالاب هورالعظيم از صبح پنجشنبه آغاز شده، گفت: برآوردهاي انجام شده حاكي از آن است كه 21هزار هكتار از وسعت هورالعظيم در بخش عراقي طعمه آتش شده است.

به گزارش فارس، آتش در بخش ايراني هورالعظيم 2 هزار و 100 هكتار را در برگفته است اما چون بخش ايراني اين تالاب آب‌دار است آتش به سرعت خاموش مي‌شود و به كف تالاب نمي‌رسد.

لاهيجانزاده با تاكيد بر اينكه مسوولان عراقي هم بايد همانند ايران تالاب هورالعظيم را آبگيري كنند تا با چنين بحران‌هايي مواجه نشويم، گفت: رهاسازي آب بايد از طرق دجله و فرات صورت گيرد اما به‌دليل خشكسالي شديد در عراق اين مهم ممكن نيست.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا نمي‌توان از طريق بخش ايراني براي حل اين مساله اقدام كرده و آب را رهاسازي كنيم تا بخش عراقي هم نجات يابد، اظهار داشت: اين مساله در حال بررسي است. به گفته مديركل محيط‌زيست استان خوزستان آب‌رساني به بخش عراقي زمان‌بر است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون