• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4166 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۳۰ مرداد

كيهان: گوگوش و سروش اصلاح‌طلب نيستند

كيهان در بخش ستون ويژه روز گذشته خود به دو موضوع در مورد اصـــلاح‌طــلبان پرداخت. اين روزنامه هم به اظهارات عارف در مورد «از سروش تا گوگوش» پاسخ داد وهم حمله تندي را به جهانگيري كرد و معتقد بود او نبايد از مبارزه با فساد حرف بزند.

كيهان مي‌نويسد: «درباره اين سخنان عارف چند نكته قابل تامل است. اين تعبير كه جبهه اصلاح‌طلبان، از سروش تا گوگوش را شامل مي‌شود، متعلق به حجاريان است. ابتدا گفته مي‌شود اين جبهه، بين‌العباسين (عبدي و دوزدوزاني) است اما به تدريج نام سروش و گوگوش هم به ميان آمد.» كيهان در ادامه عارف را در مقابل انديشه‌هاي ديني سروش قرار داده تا به ناچار او را وادار به تكذيب يا همترازي با سروش كند. از همين رو مي‌نويسد: «سروش پس از خروج از كشور، مدتي عضو اتاق فكر سبز در لندن بود اما نهايتا منكر رسالت پيامبر اعظم (ص) شد و وحي الهي را «نعوذبالله» روياهاي شاعرانه توصيف كرد. آيا آقاي عارف نيز خداي ناكرده چنين تعلقاتي دارد يا دچار خطايي بزرگ شده و به تكرار طوطي‌وار مدعاي يك عنصر سابقا امنيتي پرداخته است؟»

جالب‌تر آنكه برخلاف عارف، اين روزنامه معتقد است ميان اصلاح‌طلبان و براندازان تفاوت وجود دارد: «اصلاح‌طلب توصيف كردن خواننده كاباره‌اي رژيم طاغوت، تهمتي است كه با چند من سريش هم به گوگوش نمي‌چسبد. وي با كمك سلطنت‌طلبان امريكايي، شبكه ضدديني و ضداخلاقي من‌و تو را راه‌اندازي كرد و به تازگي، ترانه‌اي مبتذل عليه 40 سالگي انقلاب اسلامي خواند. او بازيچه سلطنت‌طلبان و ديگر گروهك‌هاي براندازي در مواقع دعوت به اغتشاش‌افكني بوده است. با اين وصف آقاي عارف چگونه مي‌تواند سروش و گوگوش را اصلاح‌طلب از جنسي كه ادعاي تند «گفتمان برآمده از انقلاب است»، بداند؟!» گفتني است رسانه‌هاي اصولگرا پيشتر مرتبا تاكيد مي‌كردند كه فرقي ميان اصلاح‌طلبان و اين طيف از خارج نشينان نيست اما حالا از اعتقادشان به وجود فاصله ميان آنها حرف مي‌زنند.

كيهان همچنين با اشاره به سخنان روز يكشنبه جهانگيري در مورد فساد او را مورد انتقاد قرارداده و ذيل عنوان: «وقتي مقصر رانت 18 ميليارد دلاري ژست مبارزه با فساد مي‌گيرد» مي‌نويسد: «اظهارات معاون اول رييس‌جمهور در حالي است كه برادر وي يكي از متهمان فساد اقتصادي است. از سوي ديگر فروردين ماه امسال به هنگام اعلام بسته ارزي توسط آقاي جهانگيري، روزنامه‌هاي اصلاح‌طلب، تصوير سوپرمن را با تيترهاي «بازگشت اسحاق» و «بازگشت جهانگيري» منتشر كردند و از «حضور مقتدرانه جهانگيري در حل بحران ارزي» خبر دادند. اما در عمل 18 ميليارد دلار ارز با نرخ 4200 تومان بر باد رفت و رانتي 130 هزار ميليارد توماني را در حلقوم مفسدان و رانت‌خواران دانه‌درشت ريخت كه هر چند موجب بازداشت معاون ارزي بانك مركزي شد اما آقاي جهانگيري در همين ماجراي «دلار جهانگيري» در حاشيه ماند.» اين روزنامه همچنين به او توصيه مي‌كند كه اگر «معتقد به اين است كه نبايد در مبارزه با فساد خط قرمزي وجود داشته باشد، بايد درباره همين يك قلم سوء‌مديريت دو سر زيان در ماجراي ارزي توضيح دهد؛ ماجراي حضور در هيات‌مديره كارخانه سيمان با وجود شغل دولتي و اتهامات برادر ايشان به‌ كنار.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون